TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• nye bremser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #198471  av lilfire

ja da kom blien tilbake fra Eu kontroll hvor jeg fikk beskjed om at bremsene bak var litt for slite så da kan jeg like gjerne bytte hele systemet til noe større og bedre tenkte jeg. noen som har noe å anbefale meg til min celica gti 90 modell? tenkte da på nye skiver, kalipere og klosser.
bilen blir jo fort mye kulere når man får på litt større skiver og nye kalibere.

MVH

lilfire
 #198493  av hugomidt

veit ikkje om noke tuv godkjent big brake kit, men black diamond skiver og ferrodo ds2500 klosser, bør ha nye band og feste dingsane når en har på nye skiver , kollevol.no har BD skiver og ferrodo klosser
 #198495  av hugomidt

veit ikkje om noke tuv godkjent big brake kit, men black diamond skiver og ferrodo ds2500 klosser, bør ha nye band og feste dingsane når en har på nye skiver , kollevol.no har BD skiver og ferrodo klosser

#198594  av lilfire

hmm er jo viktig at det er tvu godkjent.
skulle gjerne at nye kalipere også da.

#200406  av lilfire

må vel være noen her som har gjort detta før meg og har litt peil?

#200511  av kake

Hva er egentlig galt med det originale bremsesystemet ?

Skal du ha noe som ser kult ut, hva med å kjøpe noen "spinners" ? eller noen fete f&f dekaler på siden ? :wink:

#200517  av bjornix

kake skrev:Hva er egentlig galt med det originale bremsesystemet ?
Jeg sitter hvertfall med den erfaringen at det skal svært lite til før skivene blir skeive. Vil nok vurdere noe annet enn originale neste gang jeg og.

#200534  av kake

Har en kamerat med en 90' GTi og han har iallefall ingen problemer med det originale systemet. Den bilen kan jeg også skrive under på at blir skikkelig brukt 8)