TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svak pipelyd

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #198045  av sagandre

Jeg har etterhvert oppdaget en svak pipelyd når jeg kjører i min celica. Dette skjer når jeg kjører i 60 og oppover når jeg slipper opp gassen. Når jeg gasser blir den pipelyden borte.
Jeg som har god hørsel er det en veldig irriterende lyd.

Noen som vet eller har et forslag hva det kan være???

#198047  av Andy_Celica

Hadde en lignende lyd på den forrige bilen min, fant aldrig helt ut hvor den kom ifra, men mente at det hva hjula forran som lagde den lyden.

#198261  av sagandre

Har nå også hørt en svak pipelyd når bilen står å går i fri, men blir borte når jeg tråkker litt på gassen. Så da må det være et eller annet i motoren??

Noen som vet noe??

#198263  av csstian

Hvordan mod er bilen din?

#198269  av spoild

har akkurat samme problemet, snakket med en på toyota, han var ikke helt sikker på hva det er, men han kunne garantere det ikke var farlig.. Men den er veldig irriterenes.

#198287  av Rømmling

fant denne infoen på hjemme siden hans

TOYOTA CELICA 1997 MK6 AT200: 1,8 liters 7A-FE, 116 hk

#198321  av sagandre

csstian skrev:Hvordan mod er bilen din?
Det er en 1997 modell!!

#198817  av a man in the nude

Har akkurat samme pipelyden. Veldig plagsom! Min er høyfrekvent som en hudefløyte, når motoren er varm. Snakket med en mekanikker, og han meinte det kunne være noe med innsprøytingen. Fordi lyden forsvinner MENS man øker turtallet. Når man slipper gassen kommer lyden igjen. Denne lyden kommer bare når motoren min, 3s-gte 92-modell, har blitt varm. Høres ut som lyd-kilden er helt bak, mellom torpedovegg og motor, på passasjer siden. Noen som aner noe om hva dette kan være???

#198961  av spoild

a man in the nude skrev:Har akkurat samme pipelyden. Veldig plagsom! Min er høyfrekvent som en hudefløyte, når motoren er varm. Snakket med en mekanikker, og han meinte det kunne være noe med innsprøytingen. Fordi lyden forsvinner MENS man øker turtallet. Når man slipper gassen kommer lyden igjen. Denne lyden kommer bare når motoren min, 3s-gte 92-modell, har blitt varm. Høres ut som lyd-kilden er helt bak, mellom torpedovegg og motor, på passasjer siden. Noen som aner noe om hva dette kan være???
Da har nok vi akkurat samme feil, sitter på en 92mod jeg å, og det høres ut som den kommer akkurat fra samme sted som du forklarer. Akkurat nå har jeg kjørt ca 10 mil, og hørte den ikke engang.. Er nok ikke alltid den kommer hos meg, men så kjørte jeg ikke "hardt"..

#199081  av a man in the nude

Kjører ikke hardt til daglig. Lyden kommer selv når motoren er blitt varm med normal kjøring. Etter kjøreturer som varer mer enn, ca en halv time, er lyden som en hundefløyte!!! Hadden lyden en periode tidligere i år, men da var lyden mye svakere, og da forsvant lyden av seg selv. Hadde håpet det samme skulle skje nå også men "så langt ser det dårlig ut"! Motoren min har gått rundt 157.000 km. Hvor langt har motoren din gått da? Hadde lyden tidligere rundt 153.000km...hmm tror det var rundt der ja :lol: .

#199119  av spoild

Ca 163000, min var slik før, at den kom hver gang jeg kjørte bilen. Men nå etter jeg byttet regreim, og skiftet noen små ting (usikker på dette var da dette ble gjort på verksted da jeg var på ferie), har det blitt mye bedre, men den kommer fortsatt, men ikke like ofte.

#199194  av sagandre

Akkurat kjørt 163000km jeg også, skal på service i okt. Så da håper jeg at det blir noe bedre.

#199624  av celica_st185

Har akkurat samme lyden på min også. Lyden kommer å går i perioder, og jeg trodde det var en vakuumlekkasje, men er usikker :roll: Kom igjen i dag lyden, men er sikkert 2 måneder siden sist jeg hørte lyden :?

#199637  av Mr2Even

Jeg tror kanskje lyden kan komme fra kjølesystemet på bilen..