Side 1 av 1

Problem med bc igjen

Legg innLagt inn:22 aug 2006 09:45
av GT4 CS
Igår kjøpte jeg meg ny bc i håp om og få litt mer drag i bilen igjen. Satte den inn og kjørte en test tur, det som skjer er at det jeg like greit kunne kjørt uten wg. Ladetrykket skyter i været. Prøvde for morro skyld og kobble om slangene, uten at det hjalp. Er andre bc det er sånn med nå.
Kan jeg være så uheldig at to mekaniske bc er deffekt? Tviler.
Så den tanken jeg har kommet fram til er at det må være selve wg som er for stram. I det siste har jeg kjørt med t-vsv utkoblet og uten bc, lader da 0,9-0,95bar. Om jeg kobbler inn t-vsv lader jeg 1,2bar selv uten bc.
Den wg som sitter i bilen er litt strammere en den som fulgte med turboen min. Dette er siste ideen jeg har til hva som kan være årsaken til det heftige ladetrykket mitt her. Rakk slippe gassen på 1.5bar igår, flaks jeg har turbotrykksmåler, for fc merket jeg ikke noe til da, kom etterpå da jeg prøvde meg forsiktig frem. Ikke er det måler det er feil med heller.
Noen som har flere gode ideer til hva jeg kan sjekke ut?

Legg innLagt inn:22 aug 2006 14:01
av kennethx
Hvordan klarer du lade 1.5 uten å få fuel cut? sikker på at origial sensoren som sitter ca i midten på torpedovekken får trykk, og at den fungerer? Funker trykkmåleren i dashbordet?

Den skulle absolutt ha cut'a på det trykket der.

Ellers hadde jeg boost creep problemer på min gamle ct26 med 3" DP, ble aldri klok på det, men det forsvandt med ct20b :)

Legg innLagt inn:22 aug 2006 15:25
av Peak
I vinter når jeg var plaget med turbotrykket kunne min også sprette opp på 1.5 men jeg var kjapp med å slippe gassen opp..skjedde vel 3-4ganger.. men som regel slo den inn fuelcut rimelig kjapt. Alt har jo litt treghet..tror ikke dette har noe å si..(iallefall for min del)

Du kan jo prøve å sjekke om WG åpner skikkelig (og ved et passe trykk), prøv med en vakum/trykk-pompe.

Legg innLagt inn:23 aug 2006 15:13
av yatsy
Den kutter vanligvis på 1,2. Så ladetrykket gikk nokk så fort opp at den ikke rakk og reagere før jeg slapp gassen. WG funker den, skal prøve og få trykkmålt den i nærmeste fremtid. Men mistenker at selve wg er for stram. Kobblet inn t-vsv idag og kjører med org trykkstyring, lader nesten 1,2 da. Så da tyder det på at jeg må bytte klokka. Men hvorfor ladetrykket skyter i været ed bc på skjønner jeg ikke.

Legg innLagt inn:23 aug 2006 17:32
av kennethx
yatsy skrev:Den kutter vanligvis på 1,2. Så ladetrykket gikk nokk så fort opp at den ikke rakk og reagere før jeg slapp gassen. WG funker den, skal prøve og få trykkmålt den i nærmeste fremtid. Men mistenker at selve wg er for stram. Kobblet inn t-vsv idag og kjører med org trykkstyring, lader nesten 1,2 da. Så da tyder det på at jeg må bytte klokka. Men hvorfor ladetrykket skyter i været ed bc på skjønner jeg ikke.
En BC er jo ment til å øke trykket. En BC kan ikke senke trykket under det som WG genererer alene.

Legg innLagt inn:23 aug 2006 19:14
av sleeper
yatsy skrev:Den kutter vanligvis på 1,2. Så ladetrykket gikk nokk så fort opp at den ikke rakk og reagere før jeg slapp gassen. WG funker den, skal prøve og få trykkmålt den i nærmeste fremtid. Men mistenker at selve wg er for stram. Kobblet inn t-vsv idag og kjører med org trykkstyring, lader nesten 1,2 da. Så da tyder det på at jeg må bytte klokka. Men hvorfor ladetrykket skyter i været ed bc på skjønner jeg ikke.
hm... 2 personer i 1 :lol: :lol: :lol:

Legg innLagt inn:24 aug 2006 08:34
av GT4 CS
Må dele meg i to siden jeg har så mye og gjøre :lol:
Glemte ifarta jeg var logget inn på datan til en kompis. Vet bc ikke kan senke ladetrykket til lavere en wg klarer. Men om man setter på en bc og har den stilt på minimum, så ville den vel ikke skulle øke ladetrykket noe?
Skal få byttet wg i helga, så da regner jeg med det blir bra igjen :D