skal plombere t-vsv
Legg innLagt inn:21 aug 2006 17:30
noen som har en god forklaring på hvordan dette gjøres?
Andy_Celica skrev:Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?
Biggen skrev:mulighet til og kuntrolere trykken med en BC, bedre drag på 1 og 2 gir da dette systemet begrenser trykket i 1 g 2 gir..Andy_Celica skrev:Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?
Biggen skrev:OK. Men i følge min trykkmåler (Greddy el. måler), så viser den fulle 0,6 bar i første og andre gir så vel som de resterende. Er dette riktig eller er måleren min ikke helt stabil...?Ja du vil alltid føle at bilen drar mere i 1 og 2, pga utvekslingen.
I tillegg føler jeg at draget er større i første og andre enn i resten av gira. Er dette riktig...?
sleeper skrev:Er vel heller slik at du får 0,5 bar i alle gir ved å plombere denne? Får iallefall jeg hvis jeg skrur av BC når denne slangen er blokkaBiggen skrev:mulighet til og kuntrolere trykken med en BC, bedre drag på 1 og 2 gir da dette systemet begrenser trykket i 1 g 2 gir..Andy_Celica skrev:Begynn med å fjerne slangen fra turbo til luftfilter, så tar du av dekselet over turboen (trenger nødvendigvis ikke det)Mulig du oxo må fjerne intercooleren, så ser du den slangen som går fra turbo til den runde sølvfraga ws, med 2 nipler på, den ene peker mot torpedoveggen den andre peker ned, den som peker mot torpedoveggen kapper du og plomberer, husk å plombere begge siden, den fra ws og den fra motor!Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?
celica_st185 skrev:stemmer det, men det er vel også det Andy skriver mellom linjene, at kombinert med en boostcontroller kan du øke trykket..sleeper skrev:Er vel heller slik at du får 0,5 bar i alle gir ved å plombere denne? Får iallefall jeg hvis jeg skrur av BC når denne slangen er blokkaBiggen skrev:Hva er det en tjener på å blombere den slagnen/ventilen...?mulighet til og kuntrolere trykken med en BC, bedre drag på 1 og 2 gir da dette systemet begrenser trykket i 1 g 2 gir..
celica_st185 skrev:den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5Det er riktig, men hvis du blokkerer t-vsv uten bc, så vil den lade høyere, pga da får ikke motoren styrt trykket![]()
Samma d, tror min ladet 0.5 på 1,2 og 0.7 på resten originalt, så er ingen vits i å plombere den med mindre man skal montere BC
Andy_Celica skrev:Hvis du tenker på å blokke slangen mellom Actuator og t-vsv vil den vel lade 0.5 i alle gir?celica_st185 skrev:den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5Det er riktig, men hvis du blokkerer t-vsv uten bc, så vil den lade høyere, pga da får ikke motoren styrt trykket![]()
Samma d, tror min ladet 0.5 på 1,2 og 0.7 på resten originalt, så er ingen vits i å plombere den med mindre man skal montere BC
celica_st185 skrev:Ja, stemmer jeg som tenkte feilAndy_Celica skrev:Hvis du tenker på å blokke slangen mellom Actuator og t-vsv vil den vel lade 0.5 i alle gir?celica_st185 skrev:den sitaten ble litt feil, tenkte på d sleeper skrev at t-vsv reduserer trykket på 1 og 2, mens den egentli høyner trykket på 3,4 og 5Det er riktig, men hvis du blokkerer t-vsv uten bc, så vil den lade høyere, pga da får ikke motoren styrt trykket![]()
Samma d, tror min ladet 0.5 på 1,2 og 0.7 på resten originalt, så er ingen vits i å plombere den med mindre man skal montere BC