TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som vet om den nye hiace som skal komme?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #199035  av janfe

Her er bilde av ny hiace
Vedlegg
hiace 2007
hiace 2007
toyota.jpg (40.51 kiB) Vist 1461 ganger

#199036  av Christian

Fortsatt med for liten motor. Og nå ser den jaggu ut som en transporter også :?

Har en 2003mod nå, som skal byttes inn iløpet av 6mnd. Er gode biler, men for motorsvake, for lavt giret og masse støy...

#199051  av Thomas S

Christian skrev:Fortsatt med for liten motor. Og nå ser den jaggu ut som en transporter også :?

Har en 2003mod nå, som skal byttes inn iløpet av 6mnd. Er gode biler, men for motorsvake, for lavt giret og masse støy...
Motoren holder bra den! No må ikke Toyota bli som alle andre å hive en sværa motor til ingen nytte. Men utseende kan no diskuteres :lol: Ser nesten ut som en transporter foran! Det er andre som skal kopiere av kassebil kongen Toyota og ikke omvendt!

#199053  av aneriks

jeg synes ikke den så så gal ut jeg :D

#199054  av kennethx

Synes de gode gamle kassebilene har mer sjarm jeg :)

Lenge leve F'en ;)
Vedlegg
IMG_2483.JPG
IMG_2483.JPG (167.81 kiB) Vist 911 ganger

#199055  av Christian

ThaShiZnitH skrev:
Christian skrev:Fortsatt med for liten motor. Og nå ser den jaggu ut som en transporter også :?

Motoren holder bra den! No må ikke Toyota bli som alle andre å hive en sværa motor til ingen nytte.
Den gjør jo ikke det da :wink: Min har i alle fall gassen i bunn fra start til stopp. Forbikjøringer må jo planlegges ett år i forveien :roll:
Hadde den hatt 140-150 hester og rundt 300Nm hadde det vært en flott bil som greier å dra litt mer enn sin egen vekt.

#199056  av BrennaRacing

Syns den var mye penere enn den Hiacen som er nå, for den syns jeg ikke er no pen (interiøret er hvertfall helt talentløst)
Men jeg trodde det skulle være en helt ny modell jeg, dette er vel bare facelift??

Å til ThaShiZnitH: Hvis jeg ikke tar helt fullstendig feil, så er det vel Transporter som er norges mest solgte varebil (kan ikke skjønne hvorfor men :D )

Å det hadde ikke gjort no med litt større motor i disse kassebilene nei...Jeg kjører en 01 Transporter med 68 hk...Kjørte med en lett lastet henger opp en bitteliten helling på e6 i sta, å da måtte jeg gire ned til 4 for å greie å holde den over 50...Nye Transporteren leveres hvertfall med en minstemotor med 105 hk....Får denne Hiacen de samme motorene som den gamle?

#199059  av Christian

bilnorge :
Nye er også motorene, to dieselalternativer på 2,5 liter som byr på henholdsvis 95 eller 117. Begge innfrir de strengere utslippskravene i EUR4 og medfører reduserte driftskostnader sammenlignet med dagens modell.

Maks dreiemoment for den svakeste utgaven er 230 Nm i området fra 1400 til 2800 omdreininger. 294 Nm mellom 1600 og 2400 o/min er hva du får med den kraftigste utgaven. Denne har også 4x4 som standard, noe de fleste foretrekker for norske forhold.

http://www.bilnorge.no/yrkesbil/vis_art ... ?aid=29554

#199074  av Thomas S

Hiace er ikke akkurat noe racerbil men en arbeidsbil og du finner sjelden en arbeidsbil som du slipper å planlegge en forbikjøring 1 år i forveien :lol: Mente Hiacen tronte toppen enda, ifølge YrkesBil er Hiace den som troner toppen av kassebiler på grønne skilter!

#199087  av Larsen

Syns den nye har blitt styggere jeg. Har jo ikke gjordt annet enn å dytte på en ny front og satt i ny motor. Syns den hadde fortjent en litt mer drastisk endring for å følge markedet bedre. Syns ikke motoren er spesielt sprek, men den er akkurat passe til bilen. Må jo huske at disse bilene skal være rimelige også.

#199151  av Christian

Har hatt 4 forskjellige de siste 10 åra. En 87mod 4x4 som måtte dyttes i motbakker, en 94mod 4x4 som ikke var hakket bedre, en 2000mod 4x4 som var bedre og nå en 2003mod d4d 4x4 som er mye bedre enn den forrige. Likevel synes jeg at når man kjører borti 10mil pr dag i disse er det greit at de flytter seg litt. Og støynivået i denne kontra f.eks en ny transporter er latterlig høyt :?

Det positive er at hiace'n er en gjennomført solid bil, de banker og går uansett hvor gamle og slitne de er :)

#199267  av jsun

Christian skrev:Har hatt 4 forskjellige de siste 10 åra. En 87mod 4x4 som måtte dyttes i motbakker, en 94mod 4x4 som ikke var hakket bedre, en 2000mod 4x4 som var bedre og nå en 2003mod d4d 4x4 som er mye bedre enn den forrige. Likevel synes jeg at når man kjører borti 10mil pr dag i disse er det greit at de flytter seg litt. Og støynivået i denne kontra f.eks en ny transporter er latterlig høyt :?

Det positive er at hiace'n er en gjennomført solid bil, de banker og går uansett hvor gamle og slitne de er :)
Og med 4WD så KAN man ha moro med den på vinterføre.. bare det er glatt nok :wink:
(Hadde en slik i forrige vinter)

#199354  av Christian

Da skal det jaggu være glatt :lol: Har mye kg i den til en hver tid, derfor hadde det vært greit med litt mer effekt...

#199363  av Larsen

Christian skrev:Da skal det jaggu være glatt :lol: Har mye kg i den til en hver tid, derfor hadde det vært greit med litt mer effekt...
Vet ikke hva slags bakker dere har på dagali, men har fungere de fint. Men at de bråker er jeg svært enig i! Og selv ikke rwd hiace med sperre er spesielt interesant å kjøre på vinteren.