Side 1 av 1

Kjipe og kranglete verksteder !!

Legg innLagt inn:24 jul 2006 14:19
av 2fast4u
Kjipe og kranglete verksteder
24.07.2006

Mange bileiere føler at merkeverkstedet møter dem med en kald skulder. Hvorfor oppleves Toyota-ansatte så mye mer imøtekommende? Det handler om mennesker...

Les mer hos Motor » http://www.motor.no/templates/vis_sak.cfm?dok_id=643

:wink:

Legg innLagt inn:24 jul 2006 14:30
av MacGyver
Toyota på topp igjen ja.
helt enig med att v.a.g verksted ikke er en hjelpsom plass... prøvd det..

Legg innLagt inn:24 jul 2006 16:48
av Alexander G
Kommer vel helt ann på hvor du henvender deg.
Har hatt mine diskusjoner med toyota verksted selv. etter 3 gangs forsøk på å fikse lakk jobben så gav jeg opp.
Hadde jeg visst hvilke rettigheter etc man har, så hadde vel jeg fremdeles holdt på med de inkompetente tullingene....
Verkstedet er i Bergen.

Legg innLagt inn:24 jul 2006 17:51
av Larsen
Vel kan vel heller ikke si meg enig i at det lokale toyota verkstedet er veldig imøtekommende.

Legg innLagt inn:24 jul 2006 18:25
av aneriks
hadde de spurt meg hadde de fått noen helt andre svar.

Legg innLagt inn:25 jul 2006 09:04
av Johnny_Bravo
henger meg på de tidligere innleggene her. min erfaring med Toyota er ikke god. men på Mazda der imot har jeg gode erfaringer, men dette varierer jo fra verksted til verksted og hvilken person du møter

Legg innLagt inn:25 jul 2006 14:37
av dca
dette handler om kundene og tror jeg og deres aroganse...

Legg innLagt inn:25 jul 2006 15:08
av sleeper
har intrykk av at hvis du kommer med en toyota sportsbil så er de veldig lite int i og ta jobber på de... (de kan rett og slett ikke nok om de!)

Legg innLagt inn:25 jul 2006 15:47
av Alexander G
dette handler om kundene og tror jeg og deres aroganse...


Stemmer nok det. Som kunder kan vi være vanskelige, kranglete og stille store krav. Jeg påpekte til verksmesteren at bilen min betydde alt for meg og at jeg hadde satt meget stor pris på om de gjorde en god jobb. Vi hadde en hyggelig tone ved første møte.

Jeg hadde smelt bilen min og den måtte rettes opp og hel lakkeres.
Jeg bad dem bestille inn 92 lippen, det klarte de ikke. Jeg fikk selv tak i delenr og på det viset ordnet det seg.

Lang historie kort: Jeg hadde 1 stk A4 side med punkter over hva som var gale når jeg fikk den igjen. (kun bemerkninger linje for linje).
Eks: 4 støvkorn i lakk bare på venstre vippelykt. Svære dråper i klarlakk over motorrom. Så ut som sævje som renner fra et tre.
Og ja, selv om jeg ettertrykkelig ba dem lakkere 92+ leppen i bilens farge, så hadde de lakkert den og alle listene rundt bilen svart......

Så ja, jeg ble ganske så arrogant og forbannet av meg etterhvert.... :D

Legg innLagt inn:25 jul 2006 16:23
av lasserj
Alexander G skrev:dette handler om kundene og tror jeg og deres aroganse...


Stemmer nok det. Som kunder kan vi være vanskelige, kranglete og stille store krav. Jeg påpekte til verksmesteren at bilen min betydde alt for meg og at jeg hadde satt meget stor pris på om de gjorde en god jobb. Vi hadde en hyggelig tone ved første møte.

Jeg hadde smelt bilen min og den måtte rettes opp og hel lakkeres.
Jeg bad dem bestille inn 92 lippen, det klarte de ikke. Jeg fikk selv tak i delenr og på det viset ordnet det seg.

Lang historie kort: Jeg hadde 1 stk A4 side med punkter over hva som var gale når jeg fikk den igjen. (kun bemerkninger linje for linje).
Eks: 4 støvkorn i lakk bare på venstre vippelykt. Svære dråper i klarlakk over motorrom. Så ut som sævje som renner fra et tre.
Og ja, selv om jeg ettertrykkelig ba dem lakkere 92+ leppen i bilens farge, så hadde de lakkert den og alle listene rundt bilen svart......

Så ja, jeg ble ganske så arrogant og forbannet av meg etterhvert.... :D
må bare påpeke at lakk støv er ikke til og unngå når man lakker i boks,

men støv og lakksig fikser man lett med 2000 papir, at ikke dette ble fikset overasker meg litt da..

Legg innLagt inn:25 jul 2006 23:02
av BrennaRacing
Er enig med de fleste her at ikke alle Toyota verksteder er like greie....

Når jeg har kjøpt deler å sånn, så har jeg vært litt forskjellige steder i Oslo, å har funnet ut at folka på Toyota Oppsal er veldig flinke og hjelpsomme...

Var på Toyota Alnabru å skulle høre om de hadde TRD senkesett til bilen...Virka nesten som om han ble litt sinna for at jeg forstyrra han når han satt å leste i en bok...Han lette etter senkesettet i kanskje 2 minutter, så sa han at det finnes ikke....

Så dro jeg på Toyota Oppsal å skulle ha det samme...Å der sto jeg å snakka med en 60 år gammel kar som akkurat hadde satt på senkesett å stabstag på Yaris Versoen sin :lol: Så han kom med noen anbefalinger om hva jeg burde kjøpe :) Han fant ikke TRD settet han heller, men han prøvde hvertfall :D

Men er helt enige i at VAG verksteder er helt håpløse...Makan til lite serviceinnstilte og udugelige folk skal man lete lenge etter (hvertfall der jeg har vært)

Legg innLagt inn:25 jul 2006 23:48
av dca
kan jo også skjønne vag folka da da de jobber med drittbiler som går istykker alltid! :lol:

Legg innLagt inn:25 jul 2006 23:49
av BrennaRacing
dca skrev:kan jo også skjønne vag folka da da de jobber med drittbiler som går istykker alltid! :lol:
De er heldige da....Blir hvertfall ikke arbeidsledige med det første :lol:

Legg innLagt inn:26 jul 2006 06:00
av Neemi
Mine erfaringer:

Toyota Hvam
Delelager - Helt ok kundeservice, ikke overentusiastiske men finner ihvertfall til slutt det du skal ha.
Verksted - Hadde bilen inne til skift av rute førerside og fikk først beskjed om at dette vil ta kort tid (ca 45 min max)og mannen var kjempehyggelig.
Jeg satt meg ned og ventet og den hyggelige mannen forsvant.
Måtte så prate med en annen kar for å få vite om det skulle skje noe den dagen jeg var der. Da hadde jeg ventet 1,5 time og det er da 30 min lenger enn de først sa det skulle ta. Selvfølgelig kan ting oppstå og da kan ting ta lengre tid, det har jeg full forståelse for.
Etter 2 timer skulle de "straks begynne på min bil". Da begynte jeg å bli lettere irritert pga det jeg var lovet tidligere, hadde jeg visst det skulle ta så lang tid hadde jeg ikke bedt om noen timer fri fra jobb, men heller levert bilen og hentet den senere.
Etter 3 timer fikk jeg en spydig kommentar om at den første personen jeg pratet med måtte ha sagt feil til meg for det kunne aldri i verden gå på 45 min og det burde jo jeg og skjønne. (Jeg stoler da på det de sier så hvorfor skulle jeg skjønne at det tar lengre tid? Er jo en grunn for at jeg spør i utgangspunktet).
Etter 3t og 20min fikk jeg beskjed om at det hadde vært litt vanskelig fordi de ikke fikk på plass ruten ordentlig igjen, men nå var de straks ferdig.
Så endelig etter 3t og 45min var den klar.
Var da utrolig glad for at det var forsikringsselskapet som skulle dekke den regningen og ikke meg.

Toyota Oslo Alnabru
Delelager - Ikke mest kompetent på mr2, men det er det vel få verksted som er siden det er importbiler har jeg inntrykk av.
Fikk det jeg skulle ha, og de som jobbet der var greie de.
Infodesken - Verdens blideste, mest hjelpsomme dame sitter i luka her.
Spurte om det kanskje fantes noe historikk på bilen min hos de siden den har hatt to norske eiere før meg.
Hun printet ut alt de hadde og tilbød seg til og med å lete frem eu-kontroll rapporten fra for to år siden som lå godt arkivert.
Kan si det sånn at jeg smilte veldig fornøyd når jeg gikk derfra :)