Side 1 av 1

RC Drifting

Legg innLagt inn:12 jul 2006 21:48
av Alexander G

Legg innLagt inn:12 jul 2006 22:03
av Helmer
Det var rått! Ikke verst å ligge så bredt med en fjernstyrt gitt! :)
Må være vanskelig å kontrollere når du står på en plass å skal styre en bil rundt en bane som går alle veier..mens bilen ligger hønnbredt?!
Imponerende!

Legg innLagt inn:12 jul 2006 23:39
av Stiansen
De er sykt flinke de folka der ja :D Litt snodig, bilene går nesten baklengs ca. halvveis inn i svingene :)

Legg innLagt inn:13 jul 2006 00:25
av Anders gullstein
Hemmeligheten ligger i driftdekkene. En kan mekke til slike drifer uten vanskeligheter med de rette dekkene, dessuten har man 4wd til å hjelpe seg med ;)

Jeg har en satt opp for drift, men har ikke de glatteste dekkene, men det funker veldig bra i parkeringshus med betongunderlag :)

Her er mitt driftprosjekt: Er en Tamiya TT-01 med nesten alle ekstrabitene pluss en AE86 Sprinter Trueno kaross.

Legg innLagt inn:13 jul 2006 12:14
av perchr
Har en Impreza jeg som jeg fikk det for meg å lage drifteoppsett for.. Kjører samme bil jeg også, en Tamiya TT-01.. Gjorde dette en kveld.. Forøvrig veldig bilig:P tok av bakdemperene og gjorde de max stiv.. Så tok jeg løs bakdiffen og helte masse lim i den :P Låste den helt med andre ord. Og tilslutt så fant jeg noe sånn elektro/elektrikerteip og teipa orginalhjulene.. Litt mer teip bak, enn foran..

Tok så med meg bila til et av kjøpesentrene her i byen som har parkeringshus (på solsiden i trondheim), ned i kjellern og ble skikkelig overaske over hvor godt det faktisk funka.. Var helt rått! Drifta supert! Kanskje enda bedre med enda litt mer tweaking men.. Må ta meg en tur igjen en dag snart 8)

Kom forøvrig på en plass som må være super å drifte på for trøndere.. Den der sykkelbanen på eberg(?)skolen ved tyholt (ser det godt fra tårnet). Masse fine svinger og fint asfaltdekke :) Skal ta meg en tur å teste en dag..

Skal se om jeg får tatt no bilder av vidunderet mitt også :D

Legg innLagt inn:13 jul 2006 13:18
av tommis
Anders gullstein hvor fikk du tak i det AE86 karosseriet?

Legg innLagt inn:13 jul 2006 15:14
av sindrejl
Stiansen skrev:De er sykt flinke de folka der ja :D Litt snodig, bilene går nesten baklengs ca. halvveis inn i svingene :)
haha stemmer det, spesielt på et klipp gikk bilen et stykke baklengs :D :D

Legg innLagt inn:13 jul 2006 15:16
av sindrejl
perchr skrev:Har en Impreza jeg som jeg fikk det for meg å lage drifteoppsett for.. Kjører samme bil jeg også, en Tamiya TT-01.. Gjorde dette en kveld.. Forøvrig veldig bilig:P tok av bakdemperene og gjorde de max stiv.. Så tok jeg løs bakdiffen og helte masse lim i den :P Låste den helt med andre ord. Og tilslutt så fant jeg noe sånn elektro/elektrikerteip og teipa orginalhjulene.. Litt mer teip bak, enn foran..

Tok så med meg bila til et av kjøpesentrene her i byen som har parkeringshus (på solsiden i trondheim), ned i kjellern og ble skikkelig overaske over hvor godt det faktisk funka.. Var helt rått! Drifta supert! Kanskje enda bedre med enda litt mer tweaking men.. Må ta meg en tur igjen en dag snart 8)

Kom forøvrig på en plass som må være super å drifte på for trøndere.. Den der sykkelbanen på eberg(?)skolen ved tyholt (ser det godt fra tårnet). Masse fine svinger og fint asfaltdekke :) Skal ta meg en tur å teste en dag..

Skal se om jeg får tatt no bilder av vidunderet mitt også :D
får nesten lyst å kjøpe meg rc bil nå.. :D :D hvor du kjøpte din tamiya?

Legg innLagt inn:13 jul 2006 16:54
av perchr
sindrejl skrev:
perchr skrev:Har en Impreza jeg som jeg fikk det for meg å lage drifteoppsett for.. Kjører samme bil jeg også, en Tamiya TT-01.. Gjorde dette en kveld.. Forøvrig veldig bilig:P tok av bakdemperene og gjorde de max stiv.. Så tok jeg løs bakdiffen og helte masse lim i den :P Låste den helt med andre ord. Og tilslutt så fant jeg noe sånn elektro/elektrikerteip og teipa orginalhjulene.. Litt mer teip bak, enn foran..

Tok så med meg bila til et av kjøpesentrene her i byen som har parkeringshus (på solsiden i trondheim), ned i kjellern og ble skikkelig overaske over hvor godt det faktisk funka.. Var helt rått! Drifta supert! Kanskje enda bedre med enda litt mer tweaking men.. Må ta meg en tur igjen en dag snart 8)

Kom forøvrig på en plass som må være super å drifte på for trøndere.. Den der sykkelbanen på eberg(?)skolen ved tyholt (ser det godt fra tårnet). Masse fine svinger og fint asfaltdekke :) Skal ta meg en tur å teste en dag..

Skal se om jeg får tatt no bilder av vidunderet mitt også :D
får nesten lyst å kjøpe meg rc bil nå.. :D :D hvor du kjøpte din tamiya?
kjøpte den på "hobby shop" i Prinsen gata.. nesten opp mot prinsen kino. hyggelige folk foresten :) er glad for at jeg kjøpte min ja for mange år siden, er verd de 2k de koster (er vel med div utstyr også til den prisen, radio osv? var iaff det på min tid:P)

skulle hatt meg et nytt batteri eller to jeg da, no store som varer leeenge :D

vet du om den sykkelbanen jeg nevnte foresten?

Legg innLagt inn:13 jul 2006 18:42
av sindrejl
perchr skrev:
sindrejl skrev:
perchr skrev:Har en Impreza jeg som jeg fikk det for meg å lage drifteoppsett for.. Kjører samme bil jeg også, en Tamiya TT-01.. Gjorde dette en kveld.. Forøvrig veldig bilig:P tok av bakdemperene og gjorde de max stiv.. Så tok jeg løs bakdiffen og helte masse lim i den :P Låste den helt med andre ord. Og tilslutt så fant jeg noe sånn elektro/elektrikerteip og teipa orginalhjulene.. Litt mer teip bak, enn foran..

Tok så med meg bila til et av kjøpesentrene her i byen som har parkeringshus (på solsiden i trondheim), ned i kjellern og ble skikkelig overaske over hvor godt det faktisk funka.. Var helt rått! Drifta supert! Kanskje enda bedre med enda litt mer tweaking men.. Må ta meg en tur igjen en dag snart 8)

Kom forøvrig på en plass som må være super å drifte på for trøndere.. Den der sykkelbanen på eberg(?)skolen ved tyholt (ser det godt fra tårnet). Masse fine svinger og fint asfaltdekke :) Skal ta meg en tur å teste en dag..

Skal se om jeg får tatt no bilder av vidunderet mitt også :D
får nesten lyst å kjøpe meg rc bil nå.. :D :D hvor du kjøpte din tamiya?
kjøpte den på "hobby shop" i Prinsen gata.. nesten opp mot prinsen kino. hyggelige folk foresten :) er glad for at jeg kjøpte min ja for mange år siden, er verd de 2k de koster (er vel med div utstyr også til den prisen, radio osv? var iaff det på min tid:P)

skulle hatt meg et nytt batteri eller to jeg da, no store som varer leeenge :D

vet du om den sykkelbanen jeg nevnte foresten?
er litt usikker på hvilken sykkelbane du mener men vet det er noe sånn asfalt bane rett nedenfor tårnet et sted ja :) dere kjører batteri ja.. har lyst på bensin jeg :D

Legg innLagt inn:13 jul 2006 21:00
av perchr
kjører batteri her i gården ja.. fleste rcdriftere gjør det. de der bensinbilene er jo spinnville da, det er crazy :P egner seg nok ikke like godt til drifting kanskje, men kunne tenkt meg en sånn stor monstertruckgreie på bensin :twisted:

Legg innLagt inn:17 jul 2006 02:11
av Anders gullstein
Synes batteri er triveligere. Er så mye søl og humørsvingninger på disse bensinbilene, ikke alltid de er like gira på å starte. Med tre batteri er kjøretiden ganske bra også.

Jeg kjøper stort sett fra Japan, da prisen er 1/3 av norske priser, samt utvalget er ufattelig mye bedre. Karosseriet er av merket Yokomo, de har en del driftbiler og karosseri.

Uten fjernstyring og fartsregulator, så betalte jeg sånn ca. 3500 for min TT-01 med alt av optiondelene jeg kunne finne. Kjøpte faktisk to, men den ene kjøpte jeg bare for å ta karosseriet fra. Kjøpte de med Mercedes 190E Evo og BMW M3 E30 kaross, råtøff!

Driver å justerer min ennå, skal se om jeg slenger i hardere demperolje i demperene, samt sette på noe mykere fjærer fram, er litt understyrt noen ganger. Er kuledifferensial på min, så diffen sperrer ganske bra.

Her er noen linker:

Kaross eller ferdige driftkit: http://www.yokomousa.com/

Her er det jeg kjøper bilene mine fra: http://www.rainbowten.co.jp/english/index.html

Siden kan virke litt komplisert for det utrente øye, men ut ifra "todays stock list", så bruker man delenummer for å finne det man skal ha. Merkene til varene står der. Mot et lite tillegg så ungår de tollen, samt at man har alle delene på 5 dager ;)

Legg innLagt inn:17 jul 2006 05:57
av andre 1
Mulig det er kjekt å handle fra utlandet , men det kan fort bli vel så dyrt om noe går galt ! For ikke å snakke om vente tid....

Jeg vil anbefale alle som driver med rc hobby å ta en titt på siden til http://www.elefun.no , siden deres er oppdatert til enhvertid de har et rikholdig utvalg er bra på pris og sist men ikke minst så er de rimelige og har en utrolig rask leverings tid .

Til det med elekto vs fuel . Ja elektro er utrolig kjekt og greit og slik utviklingen går på batterisiden nå med lipo celler , nimh osv så kommer de til å ta over for det meste innen rc grenen på sikt .

Når dette er sagt så må jeg si at jeg selv er stooor tilhenger av fuel motorer ! De er simple og lette og overhale .

Til det med drivtssikerhet så vil jeg si at det er utrolig mye brukerfeil på slike motorer ! og kanongode motorer får ofte stempelet møkkamotor forde at eieren ikke har snøring ! En fuel motor er lett å få til å gå , det er bare noen enkle ting en må huske på slik som :

Er det 10-20min grader ute så må du gjerne begrense kjølingen på motoren , dette kan gjøres enkelt ved å surre noen strips rundt toppen eventuelt bruke sølvfolie . dropper motoren veldig på turtall når du tar av glødningen er pluggen enten slitt eller du har en plugg med feil varmeverdi eventuelt du kjører den for feit .

Mange leaner motoren mest mulig for å få høyest mulig turtall , dette resulterer som regel i en motor som blir fort utslitt og går dårlig ...

en grei grunn regel der er å skru inn hoveddysa til du hører den dropper så ut et 1\2 tørn , ryker det ikke av potten når du kjører går den for magert...

Ellers så er det viktig å se til at fuelfilteret er som det skal , fuelslanger må undersøkes av og til ! Tegn på en sliten fuelslange er ofte at du ser luftbobbler i slangen ... Kjører du i en vegg eller lignende så har klunken i tanken en tendens til å vri seg , da vil du også få luftbobler .

Sist men ikke minst så er det uhyre viktig at du følger fabrikants anvisning med tanke på innkjøring av motoren , det krever ca 10min med lesing ....

Følger du disse enkle punktene så kan jeg så godt som garantere deg at du får en super motor som er like driftsikker som elektro :wink:

Legg innLagt inn:27 jul 2006 19:09
av Goose
For de som tror at drifting er vanskelig...

NEI, det er ikke dette.

Kanskje hvis man vil gjøre en sikkelig drifting uten hjelp.
Som f.eks. HPI har laget en stabiliserings control for drifting av el og glow biler.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXMVE1&P=7

Anbefaller og handle i USA, men dersom noen vil ha en drifte bil og kjøpe stabilistor selv så har jeg en HPI Sprint 2 hjemme.

Dette er det jeg har:

* HPI Sprint 2 (ikke sprint 1, sprint 2 er nyere redesinget chassi med lav tyngepunkt og perfekt vekt fordelling egnet til konkurranser)
2199mha betteri
http://www.hpieurope.com/kits/wv3main.p ... partNo=323
Bilde

* Hitec Aggressor FM 3 kannaler radio
http://www.hitecrcd.com/Radios/aggressorFM.htm
Bilde

* Hitec EZX-R PRO regulator (opptil 17turn motor)
http://www.hitecrcd.com/SpeedControls/EZX-rPro.htm
Bilde

* 17T motor en vesentlig mere hissig sak enn orginal "dass" motor

* Peugeot 406 karroseri
http://www.hpieurope.com/showimage.php? ... 326_02.jpg

* 1 stk spray lakk for karroseri med valgfri farge (har ikke alle farger så valget er mellom de jeg har)

Prisen: 3600kr (innebærer hele pakken uten frakt)

BTW: Her ser dere hvordan drift stabilisering system fungerer:
http://www.hpieurope.com/show_video.php ... videoID=90