Side 1 av 1
TRD Vs. KAAZ Vs. Cusco LSD
Legg innLagt inn:10 jul 2006 15:54
av Kebab gud
Skal ha en LSD på bilen før snøen faller.. men det er ikke lett å finne en..
har fått pris på ca 11.500kr (eks VAT) for en TRD LSD
ca pris på 6.500KR (eks VAT) for en KAAZ LSD
og noen her sa ca 10.500Kr for en Cusco LSD..
men hvem er best .. uten tvil er KAAZ LSDen mest atraktiv da den er myye billigere..
men er det et produkt som holder mål?
Legg innLagt inn:11 jul 2006 19:22
av CS
Hva, ca 11500,- for TRD LSD?
Jeg betalte ca 800$ hos Taka Kaira.
Legg innLagt inn:12 jul 2006 15:15
av kennethx
var vel omtrent noe sånn cusco diffen min kostet på takakaira og...til GT4 CS
EDIT: selv om det ikke står på web sidene deres, så er det bare å sende en "spechial order inquery" med de dropdown boxene oppe til høyre og be om pris på noe som ikke står i listene.
Legg innLagt inn:13 jul 2006 20:41
av Kebab gud
CS skrev:Hva, ca 11500,- for TRD LSD?
Jeg betalte ca 800$ hos Taka Kaira.
huuuh? .. det er jo ikke mer enn 4999,9 det ..
hvor mye i frakt?
Legg innLagt inn:17 jul 2006 20:52
av nepa
på nett sidene til trd står det at diffen koster 95,000JPY eller 5000,- Nok...
Powersone skaffet Cusco til 10500,- de skulle se hvor mye de tok for trd sin denne uka!
Sklik jeg forstod de jeg har pratet med, så er det ikke bare å kjøpe og sette i... Kollevold sa at det er en jobb for folk som driver med dette til vanlig å instalere en slik diff.
Noen som har gjort dette før?
Men er disse diffene noe som fungerer til vanlig bruk?
Jeg skal hvertfall ikke bygge noe racebil... bare litt moro på vinterføre
Får ikke sendt forespørsel pga brukernavn og passord på taka kaira...
Trur jeg stod ved siden av deg på rudskogen på lørdag, skulle sett litt mer på bilen din! Supra motor er vel artig i en liten is?
Legg innLagt inn:17 jul 2006 22:40
av kennethx
Det stemmer, det er bare selve innmaten til diffen du får (og stikk akslinger fra cusco i alle fall).
Denne må shimses opp av folk som vet hva de driver med, lagre må du også bytte. Så det koster deg noen kroner det og

Legg innLagt inn:18 jul 2006 17:08
av CS
Frakt pris er jeg litt usikker på fordi jeg bestilte flere ting, men jeg betalte ca 300$ i frakt.
Legg innLagt inn:18 jul 2006 19:29
av kennethx
Jeg bestillte cusco diff (stikkakslinger følger med)
Kom på:
Total (For Credit Card Inclusive of 3% Charges) : US$1,075.20
EMS Shipping Charges : US$172.10
Total Amount Payable : US$1,247.30
Da er vi i 9,894,- Kr ferdig levert med moms og alt.
Som du ser var ikke frakten så mye, men cusco er en god del dyrere enn TRD, og forhåpentligvis bedre og
Tok forresten ca 2 uker fra jeg bestillte til den kom, som vanlig er taka kjappe å levere
Med mindre du spesifiserer at de ikke skal gjøre det, så skriver taka verdien på sendingen kraftig ned, så du kan slå av en 20% der på mva besparelse
Legg innLagt inn:19 jul 2006 21:59
av nepa
Har lest at det er en del innkjøring på en slik diff også!
20 min i 8-tall med stopp i hver runde det er moro!!
Legg innLagt inn:23 jul 2006 16:10
av alpinelexus
Cusco diff til is 200 for man ikke med stikkaksler, også bør man vel ta med nye lager i regnestykke. Jobben er ikke veldig vansklig, får det er ikke shimsing.
Legg innLagt inn:23 jul 2006 19:40
av kennethx
Ikke med, så da passer original akslingene da altså? Da koster den sikkert mindre enn min til Celicaen og?
Legg innLagt inn:24 jul 2006 06:43
av alpinelexus
orginal stikk akslene passer.
Legg innLagt inn:26 okt 2006 23:15
av lexusrider
alpinelexus skrev:Jobben er ikke veldig vansklig, for det er ikke shimsing.
må også ha diff på bilen... hmm ikke shimsing? Hvordan er lagera støtta opp da?
cusco? hvordan er den? er det ein vanleg diffbrems bare??
noen som har andre fabrikkater?? pris??
Legg innLagt inn:28 okt 2006 17:07
av @lpher
Hmm...tempting...savner LSD på GS'en også

Legg innLagt inn:30 okt 2006 08:20
av alpinelexus
Trodde det var shimsing jeg også, men fant ikke noen. Det er koniske lager, men i stede for shims var det en avstandshylse, tok og sjekket litt før og etter bytte og det er ca lik motstand.
det som bør taes med i regnestykke er lager og sinmeringer i tilegg, også selvfølgelig ny olje