Letta svinghjul kontra orginalt
Legg innLagt inn:27 jun 2006 19:31
Hei.Er det nån som har kjørt nå trimmabil med letta svinghjul.Er det vært å koste på eller møste du mye dreiemoment? Er det andre fordeler og bakdeler med letta svinghjul?
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
csstian skrev:Hei.Er det nån som har kjørt nå trimmabil med letta svinghjul.Er det vært å koste på eller møste du mye dreiemoment? Er det andre fordeler og bakdeler med letta svinghjul?jeg har svært lyst å kjøpe letta svinghjul til gt4'en.. akselerer svært mye bedre, og med skikkelig clutch biter bilen godt ifra seg. Minuset er jo at man må gire ned i oppover bakker o.l
sindrejl skrev:akselerer svært mye bedre, og med skikkelig clutch biter bilen godt ifra seg. Minuset er jo at man må gire ned i oppover bakker o.lHåper dette var spøk Sindre?samt toppfarten går mye ned.
csstian skrev:Hei.Er det nån som har kjørt nå trimmabil med letta svinghjul.Er det vært å koste på eller møste du mye dreiemoment? Er det andre fordeler og bakdeler med letta svinghjul?Letta svinghjul må være en av tingene det eksisterer flest myter om... og mange av de er jo i tillegg helt på jordet. (f.eks mindre dreiemoment
Morten skrev:nei for det var faktisk det samme du selv skrev nå.. mente at bilen bruker lengre tid opp til toppfartsindrejl skrev:akselerer svært mye bedre, og med skikkelig clutch biter bilen godt ifra seg. Minuset er jo at man må gire ned i oppover bakker o.lHåper dette var spøk Sindre?samt toppfarten går mye ned.
Morten skrev: Lettere å kvele bilen da du ikke har svinghjulets bevegelses energi til å hjelpe.hehe dette er surt, ha en rå sportslig bil som kjører fra det meste og klare å kvele den på vei ut fra parkeringsplasser osv
sindrejl skrev:den vil IKKE bruke lenger tid til toppfart.. men den vil miste hastighet FORTERE hvis du ligger i toppfart og kommer til en oppoverbakke.. (men hvis den bakken er 2 mil lang så vil du ha samme hastighet på toppen av bakken...)Morten skrev:nei for det var faktisk det samme du selv skrev nå.. mente at bilen bruker lengre tid opp til toppfartsindrejl skrev:akselerer svært mye bedre, og med skikkelig clutch biter bilen godt ifra seg. Minuset er jo at man må gire ned i oppover bakker o.lHåper dette var spøk Sindre?samt toppfarten går mye ned.
hvis jeg ikek bommer helt..?
sleeper skrev:ok, så gire ned i oppoverbakker (a-la okstadbakken i tr.heim og lavt turtall i 5. går ikke bra), men har ingenting med topphastighet å gjøre .. flott!sindrejl skrev:den vil IKKE bruke lenger tid til toppfart.. men den vil miste hastighet FORTERE hvis du ligger i toppfart og kommer til en oppoverbakke.. (men hvis den bakken er 2 mil lang så vil du ha samme hastighet på toppen av bakken...)Morten skrev: Håper dette var spøk Sindre?nei for det var faktisk det samme du selv skrev nå.. mente at bilen bruker lengre tid opp til toppfarthvis jeg ikek bommer helt..?
celica_st185 skrev:Har tenkt å kjøpe letta svinghjul etterhvert... Noen som har ett merke å anbefale?fidanza.. dem selger faktisk veldig mye exidy clutch og fidanza pakker på ebay meget rimelig.