Side 1 av 2

Nye S2000

Legg innLagt inn:10 okt 2003 15:38
av chris
Sikkert gammelt nytt for noen, men her er i hvert fall den nye S2000'en :)

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=21536

Legg innLagt inn:12 okt 2003 19:30
av Erlend
Tøff den :) Synd at den nye motoren ikke leveres i Europa, hva har de tenkt? Sikkert noen regler som struper dem...
Det mangler liksom en intercooler i det inntaket foran, sølv netting eller noe hadde gjort seg tror jeg :) Ellers så elsker jeg den motoren og rødlinja!

Legg innLagt inn:12 okt 2003 19:56
av chris
Erlend skrev:Tøff den :) Synd at den nye motoren ikke leveres i Europa, hva har de tenkt? Sikkert noen regler som struper dem...
Det mangler liksom en intercooler i det inntaket foran, sølv netting eller noe hadde gjort seg tror jeg :) Ellers så elsker jeg den motoren og rødlinja!
M-m.. men virker som de har senka sperra med 1000, til 8000 omdreininger? :?:

Legg innLagt inn:12 okt 2003 19:59
av Erlend
Er det ikke S2000 Type R som har 9000 omdreininger? Eller Spoon sin modell? Tror ikke det er helt originalt, selv om jeg ikke er sikker :D

Legg innLagt inn:12 okt 2003 20:32
av chris
Erlend skrev:Er det ikke S2000 Type R som har 9000 omdreininger? Eller Spoon sin modell? Tror ikke det er helt originalt, selv om jeg ikke er sikker :D
Helt original S2000 har 9000. Been there, tried that :twisted:

Legg innLagt inn:12 okt 2003 21:24
av Erlend
Hmm...så rart da! Da har de senket turtallsperren, sikkert pga økt dreiemoment, og at de får bedre driftssikkerhet ved å senke den...Og nå trengs den jo ikke så høyt oppe i så stor grad som ved motoren med mindre dreiemoment, så da får de større margin ved evt. feil. Kan være smart det, selv om det ikke er så rått da..

Legg innLagt inn:12 okt 2003 21:25
av chris
Erlend skrev:Hmm...så rart da! Da har de senket turtallsperren, sikkert pga økt dreiemoment, og at de får bedre driftssikkerhet ved å senke den...Og nå trengs den jo ikke så høyt oppe i så stor grad som ved motoren med mindre dreiemoment, så da får de større margin ved evt. feil. Kan være smart det, selv om det ikke er så rått da..
Og så kommer hestekreftene MYE tidligere på turtallet ;) Men det var noe spesielt med 9000 omdreininger da, må si det ;)

Legg innLagt inn:12 okt 2003 21:32
av bose
Da blir jo ikke den motoren no mer turtalls-villig enn en 4AGE motor da.Min sperrer oxo på 8k.

Legg innLagt inn:12 okt 2003 22:31
av chris
bose skrev:Da blir jo ikke den motoren no mer turtalls-villig enn en 4AGE motor da.Min sperrer oxo på 8k.
Forskjellen er vel at S2000 motoren ikke høres ut som den pines og plages som ei ku i havsnød når man nærmer seg sperra :D Og at man har maks effekt helt til sperra slår inn, det dabber ikke av ;)

Legg innLagt inn:12 okt 2003 23:05
av Erlend
Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

4AGE-rødlinja går vel ved 7400 eller noe den? Sant?

Legg innLagt inn:12 okt 2003 23:08
av chris
Erlend skrev:Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

4AGE-rødlinja går vel ved 7400 eller noe den? Sant?
Hehe, neida, var ikke meningen å disse :D Men de fleste motorer skriker litt når de nærmer seg turtallssperra.. så var ikke tilfelle med S2000. Jeg liker selv ikke å dra Esu Dabu'en helt opp på sperra før jeg girer.. effekten dabber av når man nærmer seg sperra.

Legg innLagt inn:13 okt 2003 13:13
av bose
Erlend skrev:Ha ha ha :lol: Men nå må vi ikke disse våre egne her nå da :wink:

4AGE-rødlinja går vel ved 7400 eller noe den? Sant?
Rødlinja hos meg begynner ved ca 7700rpm iaffal.Og sperra er ved 8000 :D

Legg innLagt inn:13 okt 2003 18:44
av @lpher
Synes det er hærlig lyd på 4A-GE når du drar ut gira ordentlig jeg ;-)

@lpher

Legg innLagt inn:13 okt 2003 19:06
av Mr2 Mk2
@lpher skrev:Synes det er hærlig lyd på 4A-GE når du drar ut gira ordentlig jeg ;-)

@lpher
Kunne ikke vært mer enig!!Det er så deilig at jeg blir våt i buksa hver gang,nåla rett over 8k og speedoet butter på 105! :twisted:

Legg innLagt inn:13 okt 2003 20:28
av bose
Det er da man slenger inn 4.gir :D