TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hmm ecu dilemma

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #179265  av BT-GTI

som overskriften sier har jeg ett lite dilema angående ecu. venter i disse dagene på min nye motor.. det er en 2gen 3sgte fra japan altså 225hk..
jeg kjører forøverig en usa utgave av 3sgte, en 91 mod. som har 204 eller 201hk (hos meg er nok noen av disse på beite, eller som jeg ser på det :de kalver, er borte nå, men kommer tilbake med flere :D ).

jeg lurte bare på om ecuen i min bil vil fungere på den nye motoren som kommer.. eller vil den fungere men gi feil mengde bensin osv,

noen som har noen betrygende ord?, slik at jeg ikke må tenke på å kjøpe ny ecu etter at jeg har montert den nye motoren...

og ja jeg kom over ei side når jeg så på mr2 for første gang for 2 år siden, aner ikke hvilken, men den gav tips om hvilken fremgangsmåte en burde bruke når en skal ta ut motorn.. noen som veit om detta?

jeg kjenner til å ta ut motorn i grove trekk :roll: , men noen som har noen tips hadde vært greit å få slik at jeg ikke bruker en evighet.. en slags rekkefølge eller noe.. :?:

#179267  av Larsen

Jeg vet at det er en noen amerikanere som bytter om fra amerikanske til Japanske ecu'en og det er vist bare å bytte om uten problem. Det bør kunne gå og gjøre det andre veien og da... Men du vil ihvertfall ikke få mer enn 204 hk fordi ecuen er beregnet på lavere oktan.

I BGB manualen så står det fremgangsmåte på hvordan du tar ut motoren (ganske oversiklig og) Men jeg kommer ikke inn på FTP serveren(Der du kan laste ned denne) på ts-ogn lengre. Noen som vet hvorfor?

#180201  av BT-GTI

hmmm det var noe dritt. da må jeg køpe meg "ny" ecu også.
:roll:

noen som har en 91-93 ecu til en jdm 3sgte?

makan til dritt... får ikke kjøpt ecu før feriepenga kommer, er helt blakk etter motor, demper, lys, lyd, bremse bytte...

#195587  av BT-GTI

Larsen skrev:Jeg vet at det er en noen amerikanere som bytter om fra amerikanske til Japanske ecu'en og det er vist bare å bytte om uten problem. Det bør kunne gå og gjøre det andre veien og da... Men du vil ihvertfall ikke få mer enn 204 hk fordi ecuen er beregnet på lavere oktan.

I BGB manualen så står det fremgangsmåte på hvordan du tar ut motoren (ganske oversiklig og) Men jeg kommer ikke inn på FTP serveren(Der du kan laste ned denne) på ts-ogn lengre. Noen som vet hvorfor?
ok må bare si det til andre som leser dette at dette stemmer IKKE.

japse og us-ecu går IKKE overens. man MÅ forandre på stikkerne. det er vel 6-7 stk som må til andre punkter og det er noen ledninger inn i ecu som ikke finnes fra us til jdm smat noen på us som ikke finnes på jdm osv.
holder nå på med å tukle med el nettet. og det er ikke moro for de som ikke har peil på dette. en ting til ingen vil ha inn mr2 turbo mk2 for å fikse el-nettet på verksteder. de har heller ikke peiling. men har nå full oversikt over forskjeller og likheter.

#195592  av Ivar

BT-GTI skrev:
Larsen skrev:Jeg vet at det er en noen amerikanere som bytter om fra amerikanske til Japanske ecu'en og det er vist bare å bytte om uten problem. Det bør kunne gå og gjøre det andre veien og da... Men du vil ihvertfall ikke få mer enn 204 hk fordi ecuen er beregnet på lavere oktan.

ok må bare si det til andre som leser dette at dette stemmer IKKE.

japse og us-ecu går IKKE overens. man MÅ forandre på stikkerne. det er vel 6-7 stk som må til andre punkter og det er noen ledninger inn i ecu som ikke finnes fra us til jdm smat noen på us som ikke finnes på jdm osv.
holder nå på med å tukle med el nettet. og det er ikke moro for de som ikke har peil på dette. en ting til ingen vil ha inn mr2 turbo mk2 for å fikse el-nettet på verksteder. de har heller ikke peiling. men har nå full oversikt over forskjeller og likheter.
Da synes jeg du skal dokumentere og lagre all info du har. Kanskje lage en artikkel?