Side 1 av 1
Kjøreegenskaper på mr2mk1,2,3
Legg innLagt inn:17 apr 2006 14:47
av andre 1
Hei jeg lurer på dere som har eid både mr2 mk1 og mk2 eventuelt mk3 , hvordan har utviklingen godt ? hvem av bilene har mest sportsbilfølese?hvem er raskest rundt en bane ? Hvilken av bilene har best motor ? hvilken av bilene er rimeligst å oppgradere med tanke på motor , undesrstell osv ?hvilken av de er sikrest ? hvilken av de tre er din favoritt ?
Re: Kjøreegenskaper på mr2mk1,2,3
Legg innLagt inn:17 apr 2006 15:17
av sindrejl
andre 1 skrev:Hei jeg lurer på dere som har eid både mr2 mk1 og mk2 eventuelt mk3 , hvordan har utviklingen godt ? hvem av bilene har mest sportsbilfølese?hvem er raskest rundt en bane ? Hvilken av bilene har best motor ? hvilken av bilene er rimeligst å oppgradere med tanke på motor , undesrstell osv ?hvilken av de er sikrest ? hvilken av de tre er din favoritt ?
mk1 er nok den minste og letteste av de, og med riktig understell vil jeg påstå den er den som vil gå raskest rundt banen. Minuset med mk1 er motoren som er for treig, bytt til kompressor med 140hk eller noe rundt der og ingen mk2 vil henge på

Selvopplevd ifjor på acr dette da

Mk1 er fantastisk balansert og er faktisk lett å legge brei
men igjen da så er det mye enklere å tune en mk2 og få mer ut av det til slutt

mk3 er ikke fult så enkel å tune, har aldri prøvd dem heller, men dem skal visst være veldig balansert dem også..
Legg innLagt inn:17 apr 2006 19:00
av Amund
mr2 mk1 med 3sgte er ikke så aller verst. har ikke fått prøvd den skikkelig på bane med den motoren enda, men satser på å få prøvd den i sommer. vi får se da

Den har i vert fall fått den ekstra effekten den trenger.
Legg innLagt inn:17 apr 2006 19:44
av andre 1
Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .
Legg innLagt inn:17 apr 2006 20:11
av Mr2 Mk2
andre 1 skrev:Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .
Understyre mer??
Legg innLagt inn:17 apr 2006 20:16
av andre 1
Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
Re: Kjøreegenskaper på mr2mk1,2,3
Legg innLagt inn:17 apr 2006 20:45
av jan-erik
Re: Kjøreegenskaper på mr2mk1,2,3
Legg innLagt inn:17 apr 2006 21:00
av sindrejl
Legg innLagt inn:17 apr 2006 21:02
av sindrejl
Jostein skrev:andre 1 skrev:Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .
Understyre mer??
ja mk1 er veldig understyrt generellt sett iforhold til mk2. Trikset med mk1 er å ha svært høyt turtall og være veldig bestemt på rattet

da kommer den ut med stompen og alt som minner om understyring er long gone

men nå regner jeg også med at amund har gjort noe med understellet.. skal bli gøy å se den in action!

Legg innLagt inn:17 apr 2006 21:04
av Mr2 Mk2
andre 1 skrev:Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
det er jo klart men,alikevel..litt uenig,om det trengs så får jeg utdype imorgen

nå er det kveld for min del..
Men til topic,det er nok mk3 som stikker av med denne.
Legg innLagt inn:17 apr 2006 21:06
av andre 1
Jostein skrev:andre 1 skrev:Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
det er jo klart men,alikevel..litt uenig,om det trengs så får jeg utdype imorgen
nå er det kveld for min del..
Men til topic,det er nok mk3 som stikker av med denne.
Kom gjerne med en forklaring , alltid gøy å lære nye ting .
Legg innLagt inn:22 apr 2006 00:34
av bose
jeg syns iaffal svært lite er like kult som å høre en 4age som jobber hardt!
er derfor mk1 forblir min favoritt.. syns også den er penest å se på
Legg innLagt inn:22 apr 2006 07:21
av Larsen
Jeg synes ihvertfall mk1 var mye mer direkte enn mk2en, samt at det var letter å ligge litt breit med mk1en.
Legg innLagt inn:22 apr 2006 12:33
av andre 1
Jeg likte iallefall mk1 min jævla godt å kommer garantert til å kjøpe en til ved en senere anledning !!!! Kommer da til å impotere da det neppe er mer en en håndfull pene mk1 igjen i norge .
Legg innLagt inn:22 apr 2006 17:57
av sindrejl
Larsen skrev:Jeg synes ihvertfall mk1 var mye mer direkte enn mk2en, samt at det var letter å ligge litt breit med mk1en.
stemmer nok også dette.. en del av grunnen er at mk2 skal være mer komfortabel samt mer kjørbar for litt "mindre flinke sjåfører" iforhold til den bruken mk1 ble laget for
