Side 1 av 1

Understellsbehandling?

Legg innLagt inn:05 apr 2006 14:50
av tommis
Hva er bra? Er det den gode gamle tectylen som fremdelses er å fåretrekke, eller finnes det bedre metoder?

Noen som har erfrainger med de forskjelige?

Mener å ha hørt om sinkgrunning!? Er det noe?

Legg innLagt inn:05 apr 2006 20:52
av CelicaTurbo
sinkgrunning brukes på bart metall for å grunne dette (og rustbeskytte) for lakkering og behandling med sparkel, lakk, body-filler osv... Det er greit å bruke når man skal behandle bart metall men har ellers lite med etterbehandling for rustbeskyttelse å gjøre.. Ellers, jeg har lite erfaring med andre produkter enn tectyl, men hjalp en kompis med å påføre biltema sitt alternativ en gang og det anbefales definitivt ikke; det er seigt, sandete og vanskelig å påføre.. tectylen var myk som sort sirup og dekket dermed mye bedre. Husk å først behandle med tynn spray-tectyl før bruk av den seige guffen.

Legg innLagt inn:05 apr 2006 21:24
av GT_rider
Jeg personlig må si at tectyl er best når alt kommer til alt. Koster ofte litt mere, ne det får man igjen i form av enklere påføring, og bedre holdbarhet.
Prøvde ett svensk merke i fjor høst, men det var bare sorgen. Kjøpte tectyl i stedet jeg.:)

Legg innLagt inn:05 apr 2006 21:38
av lasse
Sverger til tectyl jeg også...

hvor lenger holder tectyl?

Legg innLagt inn:22 jul 2006 00:41
av Ollie
Hvor lenge er det tectyl holder? 1,3,5 år??

Legg innLagt inn:22 jul 2006 07:29
av TurboKnut
Jeg har inntil for noen år siden drevet et Autorisert Tectyl Verksted.
Jeg lagde en liten historie om dette på 200SX forumet:

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... &highlight

Om man ønsker å gå for en Tectylbehandling finnes det også tilsvarende behandlinger fra andre leverandører = Tuff Cote Dinol eller Mercasol.

Man kan også behandle bilen med olje, - jeg synes ikke det er å anbefale for det blir et forferdelig griseri under bilen. -Men det hjelper mot rust..

På nyere biler gir Tectyl-kjeden 16 års garanti mot gjennomrust.