Side 1 av 2
Komplete bremsekit?
Legg innLagt inn:10 jan 2006 10:40
av cameleon
Ok, nå har jeg lett og lett og lett og finner ingenting.
Noen som vet om det eksisterer et merke som selger komplette bremsekit til mr2 mk2, både foran og bak?
har nå lenge tenkt å kjøpe rotora sine siden de skal være rimelig greie å montere foran. men de selger ingenting bak. og ønsker helst hele veien rundt. noen som har peiling på dette?
Legg innLagt inn:10 jan 2006 15:28
av Mr2 Mk2
regner med du har sett her,
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
men uansett,kan du ikke sende meg en pm om du skal bestille noe?
Legg innLagt inn:10 jan 2006 16:15
av jonny on the spot
Er disse bare skru rett på eller?
Lurer litt på å skifte til noe større bremser.
Legg innLagt inn:10 jan 2006 16:31
av Dalan
Ser ut til at Precision Brakes har big-brake kit både foran og bak.
http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... Brake_Kits

Det er andre bremsekit inne på
http://www.horsepowerfreaks.com også, check it out

Legg innLagt inn:10 jan 2006 17:01
av kake
Hva skal dere egentlig med større bremser ? Har du Rev.1 bremser fra 90-91-92(?) kan du jo skifte til '93+ m/hovedsylindern. Bremsene originalt på MR2 er jo glitrende gode, og holder til ganske mye effekt, spesielt hvis du bytter til noe ettermarkedsgreier (EBC, Black Diamond, Ferrodo etc++), med tilhørende klosser, stålomspunnede slanger og 5.1 bremsevæske.
Legg innLagt inn:10 jan 2006 17:51
av lasse
Bare lurer på hvordan det er med klosser til dette?
De blir jo utslitt før eller senere, og hvordan er det da med å få tak i nye klosser?
Legg innLagt inn:10 jan 2006 21:04
av cameleon
kake skrev:Hva skal dere egentlig med større bremser ? Har du Rev.1 bremser fra 90-91-92(?) kan du jo skifte til '93+ m/hovedsylindern. Bremsene originalt på MR2 er jo glitrende gode, og holder til ganske mye effekt, spesielt hvis du bytter til noe ettermarkedsgreier (EBC, Black Diamond, Ferrodo etc++), med tilhørende klosser, stålomspunnede slanger og 5.1 bremsevæske.
For min type kjøring, så holder ikke de orginalbremsene. slik jeg har sett det i all evighet så er de helt elendige. de senere rev.bremsene som f.eks til 92+ er en god del bedre og svarer mye mer. Men om man skal begynne å bygge motor og ty grensene temmelig hardt når man er på bane, så holder det ikke. vi ønsker alle å ha mye hk i motorene, men det handler om å kunne stoppe skikkelig også
Dessuten er bremsene mine så slitene nå at når jeg skal skifte, så går jeg heller for noe litt mer ekstremt.
pluss at de andre bremsene ser mye bedre ut utsenedemessig enn hva orginale gjør

Legg innLagt inn:10 jan 2006 21:15
av Fantare
Jostein skrev:regner med du har sett her, http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N
men uansett,kan du ikke sende meg en pm om du skal bestille noe?
eller bare poste her om du kjøper noe

hvor du kjøpte fra , bilde osv osv

Legg innLagt inn:11 jan 2006 21:43
av kake
cameleon skrev:
For min type kjøring, så holder ikke de orginalbremsene. slik jeg har sett det i all evighet så er de helt elendige. de senere rev.bremsene som f.eks til 92+ er en god del bedre og svarer mye mer. Men om man skal begynne å bygge motor og ty grensene temmelig hardt når man er på bane, så holder det ikke.
Om du klarer å låse hjulene og samtidig ha temperaturene under kontroll, er det helt fullstendig bortkastet å skifte til noe som helst større

Det du gjør da er å legge på bilen mer uavfjæret vekt, og faktisk
øke stopplengden

Men såklart om du har temperaturproblemer og det ikke lar seg gjøre ved å "supersize" så har det jo noe for seg å bytte...
cameleon skrev:
vi ønsker alle å ha mye hk i motorene, men det handler om å kunne stoppe skikkelig også
Det er dekkene som stopper bilen, ikke bremsene

Alt bremsene dine faktisk gjør er å omdanne bevegelsesenergi til varme

Vil du stoppe raskere så får du kjøpe noen dekk som sitter bedre
cameleon skrev:
Dessuten er bremsene mine så slitene nå at når jeg skal skifte, så går jeg heller for noe litt mer ekstremt.
pluss at de andre bremsene ser mye bedre ut utsenedemessig enn hva orginale gjør 
Akkurat den siste der er jeg helt enig i, svære racingbremser ser jo unektelig meget bra ut

Legg innLagt inn:11 jan 2006 23:14
av sindrejl
Legg innLagt inn:12 jan 2006 00:57
av Dalan
sindrejl skrev:Han klarer hverken å låse hjul eller unngå temperatur 
Da er det noe galt med bremsene hans

Legg innLagt inn:12 jan 2006 01:08
av sindrejl
Legg innLagt inn:12 jan 2006 03:55
av cameleon
Jepp, bremsene mine er utrolig dårlige. Per i dag er de i en slik stand at om jeg skulle ha tatt med bilen på bane, så hadde det i verstefall gått skikkelig galt. om jeg kjører ett rettstrekke o bråbremser, så svinger bilen kjappt til venstre. problemet der ligger jo helt klart i at det er en feil med den andre calipperen. Så i stedefor å begynne å skifte til standard, så har jeg valgt å dra det litt lengre
Personlig så har jeg planer om å gjøre bilen litt mer spesiell enn hva den er i dag både utsenedemessig og kjøremessig. Så da gjelder det helt klart å ha alle aspektene i bakhodet.
Greit nok å kjøre med dønn strøkne 92+ bremser for de holder jo helt klart i massevis. Men alt i alt, så er større bremser i mine øyne et must og uansett åssn man vrir å vrenger på det så er bremser som f.eks rotora sine mye bedre enn orginale mr2 bremser uansett revisjon. Er en grunn for at de mest ekstreme sportsbilene og de som virkelig går inn for saken med modding av motor osv har/går for større bremser.
Jeg har store planer for bilen nå i vår, så da kommer nok ting til å bli litt anderledes

Legg innLagt inn:12 jan 2006 16:19
av Mr2 Mk2
kake skrev:Det du gjør da er å legge på bilen mer uavfjæret vekt, og faktisk øke stopplengden
..
Kommer jo helt an på hvilket materiale man går for

Legg innLagt inn:12 jan 2006 17:25
av kake