Side 1 av 3
Fekk prøve en 200SX s14a idag!
Legg innLagt inn:31 des 2005 17:19
av James
Fekk idag sitte på og prøvekjøre en kompis sin nyinnkjøpte trimma 200SX s14a med ca.300gamp!

Og må si den flytta godt på seg... Gjekk ikke ann å ha full gass fordi den bare spant å sladda..Forbikjøringene foregikk uten problemer og parkerte opptill flere biler på bare på en liten halvtime
Nei, dette må være det sykeste jeg har fått kjøre!! SKAL ha ny motor til våren i MR2en min !!
Men syns faktisk at MR2en min hang betre i svingene ,kanskje fordi den ikke slepper like lett, kortare hjulavstand, midtmontert motor, ikke vet .jeg..
200SX S14a bare sladder... Litt for mye gass så ligger man sidelengs

Legg innLagt inn:31 des 2005 17:57
av Master
få deg 3sgte med 300 gamp du og du kjører ræva av 200sx'er:D
Legg innLagt inn:31 des 2005 18:01
av James
hehe... gått mulig det. men ble såfall meget imponert...
Bilen har ikke blitt benka enda ,men den skal visst nok gjøre 0-100km/t på rundt 5 sek. visst ikke ned i 4sek... men er ikke sikker på den siste
Den gjekk såfall noe stygg j.....!
Legg innLagt inn:31 des 2005 18:12
av Mr2 Mk2
James bessesen skrev:hehe... gått mulig det. men ble såfall meget imponert...
Bilen har ikke blitt benka enda ,men den skal visst nok gjøre 0-100km/t på rundt 5 sek. visst ikke ned i 4sek... men er ikke sikker på den siste
Den gjekk såfall noe stygg j.....!
dette er nok sterkt oppskrytt,i teorien burde vel kanksje det gå på litt over 5.0 sek,men en 200 har nok ikke festet til det.
Legg innLagt inn:31 des 2005 18:26
av BrennaRacing
En kamerat av meg hadde s14...Ikke no særlig trim, bare fullt effektanlegg og luftfilter...Mener han testa toppfarten til 5,5 sek...er jo orginalt med 6,3 eller no...De går sinnsykt bra.
Men en 3 gen turbo motor hadde gjort seg i en Mr2

Legg innLagt inn:31 des 2005 18:35
av lasserj
stemmer det at man får kjøpt motor ombygning fra ford eller no med masse kubbikk til mk1, har hørt det fra flere folk..
Legg innLagt inn:31 des 2005 18:51
av cameleon
200sx s14 er jo biler som er kjent for å få mye hk ut av å gjøre relativt lite. og om du begynner å spytte i penger som fy så får du seriøse motorer også. En kompis av meg (LittlePapa her på forumet) har jo en slik s14, og den bilen der går godt. tross i lite motor mods. hvor mye mer enn eksos, luftfilter og boostcontroller tror jeg ikke han har. men flytter på seg det gjør den.
Men nå er det jo turbo også. og selv kan jeg ikke vente med å få montert propell i min. akkurat nå så er jeg drit lei gti....
Legg innLagt inn:31 des 2005 19:48
av Master
Jeg parkerte en 200 sx s14a med effektanlegg. Var snakk om 3-4 billengder til 100 km/t på tørrasfalt. Men har vel mye med hvem som kjører...

Legg innLagt inn:31 des 2005 21:02
av James
Ja,stemmer nok ganske bra det dåkke sier... Har en anna kompis som har en vanlig S14 med effektannlegg og luftfilter og den gjør 0-100 på rund 6.2sek.
Og tror nok det stemmer rimelig bra det Jostein sier at bilen ikke har feste til det.
Bilen bare spinner, merka dette spesielt godt i forbikjøringer og ut av kryss...
Men morro var det iallefall...
Vil tro MR2 henger betre på vegen også... Følte når jeg kjørte bak 200sxen i MR2en min at jeg hang godt på i svingane ,men på strekkene ble jeg parkert.
Er så dritlei av å høre av folk som sier at Bmw E30 osv... henger betre på vein en MR2er...

Legg innLagt inn:31 des 2005 21:21
av cameleon
de spinner vel en del om man går inn for det ja. er vel ikke for ingenting at det er de mest heftigste brukte driftebilene nå til dags.
Å ja. bmw er mye bedre overalt enn mr2. det vet jeg. for det har kompiser av meg også fortalt.

Legg innLagt inn:01 jan 2006 03:13
av Amund
få en 3-400hk i din mk1, så skal du se

Legg innLagt inn:01 jan 2006 03:36
av Andreazz
Legg innLagt inn:01 jan 2006 13:05
av The Doctor
Legg innLagt inn:01 jan 2006 15:11
av James
Legg innLagt inn:01 jan 2006 15:21
av jsun
E30 sitter OK den
Men for å være ærlig... skjønner jeg ikke helt greia .... har jo kjørt fra mang en E30 under bygdøylokket med min standard MK7
