Side 1 av 1
Hjemmesnekra turbo:)
Legg innLagt inn:25 okt 2005 18:23
av larsst185
var på treff her på sortland i høst og tok et bilde av en som har montert turbo på en gammel kadett med forgasser.sjekk den dumpen/wastegate

Legg innLagt inn:25 okt 2005 18:30
av Andreazz
Fin historie, men skulle kanskje ha hatt med et bilde?

Legg innLagt inn:25 okt 2005 18:40
av sleeper
can`t see shit captain!!
Legg innLagt inn:26 okt 2005 17:31
av larsst185
ehe

sånn
Legg innLagt inn:26 okt 2005 17:47
av Blueman
så knall ut det dær

Legg innLagt inn:26 okt 2005 21:41
av sleeper
HVA F...????
Legg innLagt inn:27 okt 2005 09:05
av kennethx
Lol....ka tenningsbankeprosjekt? Ingen intercooler etter turbo? hehe
Legg innLagt inn:27 okt 2005 09:09
av larsst185
Eieren parkerte bilen på treffet å ble borte.så ikke mer til han.Men starta å gikk gjorde den.

Legg innLagt inn:27 okt 2005 09:51
av Johnny_Bravo
drit bra da

skulle ønske jeg kunne gjort slikt
Legg innLagt inn:27 okt 2005 10:47
av GT4 CS
Hehe, ganske så vågalt det der

Lurer på hvordan batteriet ser ut etter litt hardkjør

Legg innLagt inn:02 nov 2005 02:26
av FireWalk
hehe.. klarer den motoren der å spoole opp den turboen i det hele tatt da?

ser jo ut som en lastebilturbo

Legg innLagt inn:02 nov 2005 11:35
av Andreazz
Har vert med på noe lignende selv, kanskje noe mer sofistikert da..
En kompis fikk tak i en KKK turbo fra en S2 og en manifoild som visstnok etter litt modifiseringer skulle passe på hans Merchedes 230E.
Vi fikk turbo på, med ekstren wastegate å greier, lagde nå trykk rør som sammens med en Volvo IC ble et komplett "yberladnungs kitt" for Mercha.
Disse bilene har Bosh mekanisk innsprøytnig og leverer til en hvis grad bensin nok for å kjøre litt overtrykk.
Det vi var mest spennt på var hvordan automaten som (med resten av bilen har godt 270000km) skulle takkle overtrykk.
Men ting funka bra det, selv på 0 bar i overtrykk gikk bilen mye bedre..
Prøvde et par ganger oppi 1bar, men heavy tenningsbank satte en stopper for det.. En kjapp sjekk med bredbåndslambda konstanterte at bilen gikk litt magert, rundt 16-17/1 i AFR.
Men han kjørte med et maks trykk på 0,5bar uten problemer i hele sommer!
Nå er motoren ute og blir bygget om og overhalt for å tåle turboen litt bedre..
Så man skal ikke se bort i fra at dette Kadett-prosjektet funker! Spørsmålet er vell om forgasseren takkler dette..?