Side 1 av 2
lenge leve Nextgentel ...
Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:15
av egotrip
Må bare uttrykke min frustrasjon over ngt.
på onsdag så merka jeg at internetten gikk treigere.. sjekka routern.. joda
upload 544/ dl 600
sjekka routern idag.. for ting gikk jo enda tregere en før,
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
544 / 96
dårligere dl en på dobbel isdn :p jeg skal jo lissom ha 2500/640
Ringer ngt. men satt 2 timer i kø, frem og tilbake mellom folk.. da gadd jeg ikke mer

skal helt klart bytte internetlev. nå når jeg flytter jah :]
sånn der fikk jeg det ut

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:17
av @lpher
Du har huska å betalt regninga itide da?

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:20
av egotrip
hehe :p
sa opp linja igår, da ringte de sporenstreks for å kapre meg tilbake.. så er nok en god kunde jah

hatt de med meg på 4 flyttinger, og ja har betalt

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:20
av Master
det samme skjedde en gang med meg i Trondheim med NGT.. da viste det seg å være fordi huseier ikke hadde betalt internett regninga

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:23
av @lpher
Fant utav den "nedsatt hastighet" greia engang jeg glemte å betalte i tide sjøl gitt
Hva du enn gjør...så ikke gå for Telenor istedet...for om du synes NGT er elendige på "kundeservice"...så bør du prøve Telenor sin...som er om mulig enda verre!

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:25
av erling
Fikk meg upc for et par uker siden, kjempefornøyd med det foreløping jaffal. Linja skal være 2048 kb/s, leverer 3500 på speedometeret på itavisen.

Trengte å få åpna routeren samme kvelden jeg fikk den, la bare igjen nr mitt i servicetelefonen å ble oppringt senere. ordna seg fort.

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:27
av egotrip
vi har kjøpt oss 3roms blokkleilighet, så da blir det internett fra en lokal internet leverandør, har tilgode å høre noe negativt om dem ( rælingen kabellag

de er ikke så store, men desto bedre service
telehora nei ?

hadde det i 1 år, da ingen andre kunne levere internet. Da året var omme ble det bytta ut sporenstreks
sjekka tilogmed nettbanken nå, regninga er betalt den

Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:28
av @lpher
Legg innLagt inn:07 okt 2005 21:48
av celicat23
Telenor er de største horene. Før den gratis oppgraderingen "alle" skulle få (opp fra 768/128 til 1024/256...eller hva det var) så ble jeg ringt opp å spurt om jeg ville prøve litt raskere hastighet for kun 50kr ekstra i månden. Sa "ja", og fikk beskjed om at det ville ta 1 uke. Siden jeg ikke er født i går, vet jeg at telenor aldrig i verden klarer noe som helst på kun 1 uke - uansett hvor simpel oppgave det er.
Så etter 4 uker ringte jeg, og spurte "hva faen?", for internet'en min var fortsatt norges tregeste og dyreste. "Å ja, det skal vi fikse!". Mhm. Benket meg forann skjermen i 2 uker. Ingenting skjer. Ringer igjen, og påpeker mitt syn på deres service. Får beskjed om at det er gjort en feil, og at jeg ikke kan få så rask linje fordi jeg er tilknyttet en gammel sentral som ikke takler det. Neivel...Kunne ikke sjekket det FØR dere ringte og spurte om jeg ville ha? "Men jeg får den gratis oppgraderingen alle får da?" spurte jeg naivt. "Ja, den får du."
Ca 2 månder senere, som var ca 2 månder etter dato'en telenor først hadde satt at alle skulle få oppgradert linja gratis - da får jeg mail fra telenor: du kan ikke få oppgraderingen pga bor for langt unna sentralen svada svada svada.
Den riktige grunnen er at jeg bor i ett nabolag hvor det bor mest eldre par, som ikke er alt for opptatt av internet - og da er det ikke lønnsomt for telenor å bruke penger på meg. Så føkk meg hardt i 2'ern fordi jeg er så jævlig dust å velge telenor.
Ingen andre er villige til å levere internet her heller, så...For 409kr månden (fordi jeg ikke skal ha fast telefon) får jeg 768/128 eller hva den såkalte bredbånd hastigheten til telenor er.
Jeg HATER telenor!!!!!!
Legg innLagt inn:07 okt 2005 22:05
av spkstrp

jeg var veldig frustrert på tullehor før i tiden også (good ol modem days) analogt that is ...

det som bekymrer meg er telenors oppkjøp osv.. de er vist klart størst nå.. IKKE nytt monopol nå, styr unna!
Legg innLagt inn:08 okt 2005 00:18
av Andreazz
Forige uke slo lynet ned nå jævlig her på Sola, og dagen etter fant jeg ut at lynet hadde tatt knekken på strømforsyningen til routeren. Jeg har også Nextgentel og prøvde flere ganger å komme igjenom til kundeservice.. Ble lei av å hele tiden å måtte vente, så da trykkte jeg 1 på telefonen for nybestilling av internet.. Da tok de telefonen med en gang, jeg fortalte hva jeg mente om servicen og ny strømforsyning lå på døra dagen etter
Så med andre ord: NGT har god service når du først får tak i dem..
Legg innLagt inn:08 okt 2005 10:47
av mr_2
off topic,men slo det ned på Sola?Strømmen gikk jo helt her ute..

Legg innLagt inn:08 okt 2005 11:10
av Andreazz
mr_2 skrev:off topic,men slo det ned på Sola?Strømmen gikk jo helt her ute.. 
Jeg bor i Hålandsmarka, å lynet slo ned MEGET nærme her ja..
Legg innLagt inn:08 okt 2005 14:07
av FireWalk
Telenor er noen monopolstrevende telehorer... De nektet å bygge ut ADSL her hvor jeg bor... (såklart, de tjener jo 10 ganger mer penger på ISDN og tellerskritt). De har med vitende vilje forsøkt å hindre utbyggingen av ADSL her i landet.
Jeg visste at det var hundrevis av mennesker som ville ha internet her, så jeg fikk med meg en kompis, trykte opp tusenvis av ark med informasjon og la i postkassene til folk.. Samt vi gikk fra dør til dør og fikk folk til å skrive under... videre ga vi dette til Telenor, men de var fremdeles ikke villig til å bygge ut sentralen.
Da gikk vi til vår lokale internett leverandør, Tafjord Mimer AS. De sa seg villige til å bygge ut. Men hva skjedde? en uke senere begynte de å skulle bygge ut, men da fikk de rødt lys av telenor som mente at sentralen ikke hadde god nok ventilasjon til ADSL. Så om Mimer skulle bygge ut deres sentral, så måtte den ha bedre ventilasjon først. Joda, greit nok, Mimer skulle forbedre ventilasjonen de. Men det var ikke godt nok! telenor insisterte på å la sine EGNE folk forbedre ventilasjonen i den lille sentralen.
Prisen på dette kom på 150.000 kr.... Mer enn utbyggingen av to slike sentraler ville kostet til sammen... Dermed fikk telenor atter en gang satt en stopper.. men Mimer ga seg ikke og tok det til retten.. dermed ble det noen måneder senere klart at telenor måtte gi seg, og mimer måtte få bygge ut.
Nå betaler jeg 450 kroner måneden for 8000/700 adsl linje.
Har du muligheten til å gå for en lokal leverandør? så Go for it! Telenor er noe herk! har aldri likt dem... dessuten, når du går for en lokal leverandør så får du 100 ganger bedre support, og du har muligens muligheten til å møte opp på kontorene deres også om det skulle være noe.
Ang dette med nedsatt fart:
- Det kan komme av mange ting. Det kan være leverandøren som av forskjellige grunner har satt den ned med vilje.
- Det kan skyldes kapasiteten i linjenettet. F.eks om det er flere abbonementer enn hva sentralen er i stand til å takle, da får alle nedsatt hastighet.
- Det kan være dårlige linjer fra huset ditt til sentralen, eventuelt delvis brudd på kabelen. Da vil du få elendig hastighet. (Dette skjedde med meg en gang).
- Routeren/modemet din kan være dårlig. Ofte kan problemet løse seg ved å få nytt.
- har du forsøkt å resette modem/router samt probe linjen for støy?
Du vet at om problemet vedvarer og du fortsetter å få betydelig lavere hastighet enn hva du har betalt for, så har du krav på å få satt ned beløpet på regningen iogmed at du faktisk ikke får det du betaler for.
Legg innLagt inn:08 okt 2005 14:35
av egotrip
FireWalk skrev:
Ang dette med nedsatt fart:
- Det kan komme av mange ting. Det kan være leverandøren som av forskjellige grunner har satt den ned med vilje.
- Det kan skyldes kapasiteten i linjenettet. F.eks om det er flere abbonementer enn hva sentralen er i stand til å takle, da får alle nedsatt hastighet.
- Det kan være dårlige linjer fra huset ditt til sentralen, eventuelt delvis brudd på kabelen. Da vil du få elendig hastighet. (Dette skjedde med meg en gang).
- Routeren/modemet din kan være dårlig. Ofte kan problemet løse seg ved å få nytt.
- har du forsøkt å resette modem/router samt probe linjen for støy?
Du vet at om problemet vedvarer og du fortsetter å få betydelig lavere hastighet enn hva du har betalt for, så har du krav på å få satt ned beløpet på regningen iogmed at du faktisk ikke får det du betaler for.
De har ikke skrudd ned hastigheten min det har jeg fått bekreftet. (det har de ingen grunn til heller)
Kapasiteten på sentralen er det heller ikkeno problemer på.
Nytt modem gidder jeg ikke vente på .. har sagt opp abmn (skal som nevnt tidligere i posten så skal vi flytte)
Routern er resetta i hue og rævva :p
så får vel vente til jeg kommer til jobb på mandag.. for å ringe dem på mobil gidder jeg ikke .. trikset med å velge salgsavdelingen funka svært dårlig

jeg taster en og de sier du blir nå satt over til salgsavd. neida. da blir linja koblet ned den .. :X
japp de skal få så øra flagrer når jeg endelig får snakket med en på teknisk avdeling... hver gang jeg endelig kommer gjemnnom til kundeserv. og forteller om problemet så sier de " oi dette er ikke bra, vi må sette deg over til teknisk avdeling" og vips er jeg nummer 30 i køen !! :X
*frustert*