Side 1 av 1
Oppgradering av bremser
Legg innLagt inn:06 okt 2005 10:38
av hovik
Har noen spm. ang oppgradering av bremser.
- Hva kreves av dokumentasjon for å få godkjent nye bremser hos biltilsynet ?
- Hvilke produsenter/leverandører har bremser som passer til sw20 uten store modifikasjoner ?
- Hvor mye har dekk dim. å si for valg av bremser foran/bak.
Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:21
av kake
Hva er grunnen til at du vil ha nye bremser ? Hva er du ikke fornøyd med ?
Og hva mener du med hvor mye dekk.dim har å si for bremser ? Mener du om de får plass ?
Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:34
av Master
Håper ikke jeg sporer av tråden nå... men har et spørsmål. Bremsene på mr2 er jo ganske gode... men er det noen måte å få den responsen som "nybiler" har? Da er det jo såvidt man er borti pedalen så stopper bilen... noen ganger kan det jo bli for aggressiv bremsepedal - hvertfall ut i fra hva jeg er vent med i mr2en min.
Nå skal jeg skifte bremseveske om 1 uke ca, kan kanskje hjelpe litt på. Kanskje jeg burde justere på dødgangen på pedalen?
Bremsene er slett ikke dårlig, jeg vil bare ha litt mer respons når jeg føler på pedalen

noen tips?
Legg innLagt inn:06 okt 2005 21:40
av kake
Kan være at du har luft i systemet. Hvis ikke det hjelper å lufte/skifte bremsevæske kan du jo bytte til stålomspunnede bremseslanger ut til kalipperne. Det gir mindre fleksing og bedre pedalfølelse. Slangene dine kan jo være morkne og slitte, etter 10 år +
Liker forresten pedalfølelsen i mr2'en veldig godt, den er helt lineær helt inn, og det er lett å kontrollere bremseeffekt, helt opp til låsepunkt. Akkurat slik jeg vil ha det.
Legg innLagt inn:07 okt 2005 12:20
av hovik
kake skrev:Hva er grunnen til at du vil ha nye bremser ? Hva er du ikke fornøyd med ?
Og hva mener du med hvor mye dekk.dim har å si for bremser ? Mener du om de får plass ?
Dette er første steg i oppgradering av motor og understell. Tenke å begynne med bremsene.
Grunnen til at jeg nevner dekk dim. er for å få optimal bremsekraft i forhold til dekkets kontaktflate med bakken og vekt på akslingen. Slik oppsettet er på bilen min nå blokkerer fordekkene lenge før bakdekkene. Det gjør det vanskelig å bremse optimalt.
Legg innLagt inn:07 okt 2005 15:33
av kake
hovik skrev:
Dette er første steg i oppgradering av motor og understell. Tenke å begynne med bremsene.
Grunnen til at jeg nevner dekk dim. er for å få optimal bremsekraft i forhold til dekkets kontaktflate med bakken og vekt på akslingen. Slik oppsettet er på bilen min nå blokkerer fordekkene lenge før bakdekkene. Det gjør det vanskelig å bremse optimalt.
Det hjelper iallefall ikke å skifte til større bremser, om fordekkene dine blokkerer lenge før. For brede bakdekk?

GTi bremsene er jo samme som på Rev.1 turbo med 204hk. Vet ikke hvor mye motoreffekt du skal ha, men hvorfor ikke ta bremsene etterpå, hvis du får temperaturproblemer ?