Side 1 av 2
registerreima har røket!!
Legg innLagt inn:05 okt 2005 14:20
av steffen karlstad
register reima røyk i går på mr-2 min...
tåler motoren det (4age)??
litt lei mr-2 nå men men...
Legg innLagt inn:05 okt 2005 16:25
av alex007
4age skal vist overleve register ras
men hvorfor i alle dager har du ikke tittet nermere på motoren din når du den har knekt veiva

burde jo ringe noen bjeller
Legg innLagt inn:06 okt 2005 08:03
av spkstrp
den skal tåle det ja, er såkalt non-interferrence..
Legg innLagt inn:06 okt 2005 09:12
av sindrejl
alex007 skrev:4age skal vist overleve register ras
men hvorfor i alle dager har du ikke tittet nermere på motoren din når du den har knekt veiva
burde jo ringe noen bjeller
han kjøpte ny motor
Legg innLagt inn:06 okt 2005 09:40
av steffen karlstad
sindrejl skrev:alex007 skrev:4age skal vist overleve register ras
men hvorfor i alle dager har du ikke tittet nermere på motoren din når du den har knekt veiva
burde jo ringe noen bjeller
han kjøpte ny motor
jepp og den nye motoren hadde ligget ute over et år og så blandet jeg med reimene og da satt jeg på den gamle ved en feil!!
Legg innLagt inn:06 okt 2005 15:30
av donk2k
Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......
Legg innLagt inn:06 okt 2005 16:15
av spkstrp
donk2k skrev:Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......
woot?? er det derfor

lærer noe hver dag da

Legg innLagt inn:06 okt 2005 19:00
av donk2k
Her er et utklipp fra manualen toyota bruker til 4age... Dette skulle underbygge min teori... Var det ikke "sota-igjen" i de utfresningene på stemplene steffen? eller fjernet du det før du monterte det sammen igjen?
Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:03
av Larsen
Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting

Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:13
av donk2k
Larsen skrev:Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting 
Notert..... *beklager på det sterkeste....*
Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:16
av Speeder
Larsen skrev:Tror du bør skille mellom interface og interference. To ganske forskjelige ting 
Og her er det interference, så det 'donk2k' har vel rett.
Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:39
av spkstrp
så sånn ut ja

Legg innLagt inn:06 okt 2005 20:55
av donk2k
donk2k skrev:Den hadde bare liggi ut i ca 2 mnd... Men jeg tenkte på en sak... Motoren er en såkalt non interface fordi det er frest ut spor til ventilene i stemplene... hvis disse er fulle av coks osv vil jo ikke motoren være non interface noe mer... Bare en tanke......
Var vel dette han tenkte på vel... Mente interference iallefall.....
Legg innLagt inn:06 okt 2005 22:20
av karl234
jeg har hørt hos toyota at det kun er 3S** motorene som tåler å ryke reg.reima. så ville ikke være for sikker på at alt er i orden inni der.
Legg innLagt inn:06 okt 2005 23:58
av Larsen
også 4age motoren, men sikkert flere som føyer seg til lista!