Side 1 av 2

Hvordan Turbo skal jeg kjøpe?

Legg innLagt inn:25 sep 2005 14:26
av Blueman
Jeg har en 2 gen 3sgte på tur til meg om ikke lenge... men jeg har enda mere penger i overs så jeg har som må på en 300-350hk denne sesongen.
Så da er spørsmålet hvordan turbo jeg skal gå for?
Jeg har tenkt og ikke bruke noe mye over 10k for en turbo, hva vil dere anbefalle ? :)

Takk for alle svar :D

Legg innLagt inn:25 sep 2005 14:59
av 2fastgt4
med 300-350 hester som mål har du bare ett valg tror jeg,gått ut ifra at du har lyst på en turbo som er ny og "bare" :D skal bruke 10k :)

Da bør du gå for en oppgraderingsturbo,ct26 st3.

fordelen med denne er at du ikke behøver å bruke penger på adaptere og ny downpipe slanger og koblinger.
Disse tinga alene kan fort komme på 10k :D

Legg innLagt inn:25 sep 2005 15:03
av Master
send den inn til ats racing å få en ct27 :)

http://www.atsracing.com

Evt kjøpe deg et komplett nytt t3/t4 streetbrawler kit fra http://www.twosrus.com les om det der

edit: du burde kjøpe deg ny downpipe uansett da 2.gen er VELDIG dårlig på det. Men kjøper du kit får du jo alt med inkl DP

Legg innLagt inn:25 sep 2005 15:14
av Blueman
Master skrev:send den inn til ats racing å få en ct27 :)

http://www.atsracing.com

Evt kjøpe deg et komplett nytt t3/t4 streetbrawler kit fra http://www.twosrus.com les om det der

edit: du burde kjøpe deg ny downpipe uansett da 2.gen er VELDIG dårlig på det. Men kjøper du kit får du jo alt med inkl DP
humm kan ikke du gi meg en link på et komplett kit? :D takk takk :P

edit: jeg fant men det kommer jo på en 20k + frakt det var mye penger :P

Legg innLagt inn:25 sep 2005 16:00
av SMT
bare litt utenom spørsmålet. hvor mye eff. kan man greie og hente ut av en vanlig ct26,og en som er oppgradert?

Legg innLagt inn:25 sep 2005 16:20
av Blueman
jeg har litt ny men ct26 er det den som står på 2gen orginalt? :?

Legg innLagt inn:25 sep 2005 16:34
av mr.two
Blueman skrev:jeg har litt ny men ct26 er det den som står på 2gen orginalt? :?
CT26 or orginalt på 2 gen. 3s-gte ja, men hvis du har JDM motor har du keramisk turbo og 225hk.

Legg innLagt inn:25 sep 2005 17:23
av sindrejl
litt offtopic, menne lurer litt på det samme, kjøper en bil nå med mest sannsynlig org turbo, riktignok på en 3.gen 3sgte. Det sies at turboen ikke tåler stort mer enn 350hk og da halverer man levetiden.. stemmer det? Er det bare å bytte til en som tåler mer trykk uten å måtte gjøre mer eller må jeg omprogrammere ecu osv?

Legg innLagt inn:25 sep 2005 20:51
av FireWalk
eller sette på en sånn som jeg har :-) (den til høyre)

Legg innLagt inn:25 sep 2005 21:47
av tojo
Info om CT26 stage 1-3:


Bilde
Stage 1 - CT-26 - stål aksel og stål kompressorhjul. Portet, polert . Actuator etter eget valg ( det vil si du bestemmer selv laddetrykket som aktuatoren skal åpne waste-gaten på). Ideel for laddetryk opp til 1 BAR. Fult laddetrykk nås ved ca. 2.800 rpm.

Stage 2 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Ideel opp til 1,2 bar laddetrykk, til motorer med standard dyser, stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.000 rpm.

Stage 3 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Valgfritt aktuator trykk. Ball bearing . Dette er valget til seriøs power. Ideel opp til 1,5 bar laddetrykk .Til motorer med større dyser, smidde stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.200 rpm

Legg innLagt inn:25 sep 2005 22:05
av TOYPARTS
tojo skrev:Info om CT26 stage 1-3:


Bilde
Stage 1 - CT-26 - stål aksel og stål kompressorhjul. Portet, polert . Actuator etter eget valg ( det vil si du bestemmer selv laddetrykket som aktuatoren skal åpne waste-gaten på). Ideel for laddetryk opp til 1 BAR. Fult laddetrykk nås ved ca. 2.800 rpm.

Stage 2 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Ideel opp til 1,2 bar laddetrykk, til motorer med standard dyser, stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.000 rpm.

Stage 3 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Valgfritt aktuator trykk. Ball bearing . Dette er valget til seriøs power. Ideel opp til 1,5 bar laddetrykk .Til motorer med større dyser, smidde stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.200 rpm
Tojo
Om det finnes en turbooppgradering som er dårlig så er det den du refererer til der, det finnes ikke verdt pengene overhode, og om man går for en slik løsning så er det det samme som å kaste pengene ut vinduet, man bli garantert ikke fornøyd med det oppsettet, har prøvd alle sammen, og er etter min mening bare tull.

Legg innLagt inn:25 sep 2005 22:16
av FireWalk
ATS sin CT27 er vel ganske OK? hvis ikke så er jo CT20b en ganske kurrant turbo. Spes om man får tak i en OPPGRADERT CT20b, den burde jo betydelig utkonkurere alle oppgraderte CT26 turboer..

Legg innLagt inn:25 sep 2005 22:53
av tojo
TOYPARTS skrev:
tojo skrev:Info om CT26 stage 1-3:


Bilde
Stage 1 - CT-26 - stål aksel og stål kompressorhjul. Portet, polert . Actuator etter eget valg ( det vil si du bestemmer selv laddetrykket som aktuatoren skal åpne waste-gaten på). Ideel for laddetryk opp til 1 BAR. Fult laddetrykk nås ved ca. 2.800 rpm.

Stage 2 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Ideel opp til 1,2 bar laddetrykk, til motorer med standard dyser, stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.000 rpm.

Stage 3 - CT-26 - stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, polert . Valgfritt aktuator trykk. Ball bearing . Dette er valget til seriøs power. Ideel opp til 1,5 bar laddetrykk .Til motorer med større dyser, smidde stempler osv. Fult laddetrykk nås ved ca. 3.200 rpm
Tojo
Om det finnes en turbooppgradering som er dårlig så er det den du refererer til der, det finnes ikke verdt pengene overhode, og om man går for en slik løsning så er det det samme som å kaste pengene ut vinduet, man bli garantert ikke fornøyd med det oppsettet, har prøvd alle sammen, og er etter min mening bare tull.
Har testet jeg også! kjøpte jo av deg en stage 3 for lenge siden.(som du sier var det ingen positiv overraskelse)
Nei kjøp heller en manifold med T4 flens(eller bygg om/adapter på orginal manifolden), da er mulighetene mye større f.eks en T68. :wink:
Eller noen av disse kittene : http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... Turbo_Kits

Flere kit finner dere her:
http://www.titanmotorsports.com
http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N

Legg innLagt inn:26 sep 2005 19:07
av Blueman
http://www.twosrus.com/new/Lower_Frames ... rt3kit.htm

jeg har tenkt litt på denne... blir ikke det bra for ikke så alt for mange $??

Mene noen som vet om noen andre som sleger denne, jeg får liksom ikke noe respons fra disse guttan?

Legg innLagt inn:26 sep 2005 21:01
av mr.two
Blueman skrev:http://www.twosrus.com/new/Lower_Frames ... rt3kit.htm

jeg har tenkt litt på denne... blir ikke det bra for ikke så alt for mange $??

Mene noen som vet om noen andre som sleger denne, jeg får liksom ikke noe respons fra disse guttan?
Prøv heller http://www.koracing.net Er han som lager dette kit'et, twosRus er bare en forhandler. The Doctor hadde dette kit'et med 50-trim til sin mr2 turbo..du kan jo høre med han om han var fornøyd 8)