Side 1 av 1

Hvilken innmat til motoren burde jeg velge?

Legg innLagt inn:22 sep 2005 17:30
av SMT
jeg vet emneteksten er litt dårlig men kom ikke på noe anet.


jeg lurer på om noen har noen anbefaling om vilke, stempler,råder,rådelager, rådebålter,råde kryss. veiv jeg burdet innvestere i. jeg tenker noe som tåler 600hk++.

må jo ordne motoren innvendig, så den tåler det man håper på å få ut av den til slutt, men det blir nokk å ta noen år,men det er bedre å ha det før åverdimenskjonert en unnerdimenskjonert :D

og helst hvor jeg kan bestille disse delen.web add? vist dere husker.

så over til noe anett hvor kan jeg kjøpe forsterkete synk.ringer til girkassen. trenger noe som tåler litt juling :D

takker for hjelpen...

Legg innLagt inn:22 sep 2005 17:34
av Larsen

Legg innLagt inn:22 sep 2005 18:03
av kake
Skal du bygge drag-bil ? 600hk. er seriøst mye i en MK2 :)

Synk-ringer kan du kjøpe hos Toyota, og de holder evig hvis du lærer deg korrekt gireknikk :wink:

Ellers kan du jo høre med mr2turbo her på forumet hva han har inni blokka si, han har vel rundt 500hk.

Legg innLagt inn:22 sep 2005 20:09
av SMT
nei jeg skla ikke bygge bilen kunn for drag race. er vel mest for bane eller kunne si jeg ha det. men det blir jo enda et par år til før man er oppe i så mye hk.

jeg har bare sett på mr2oc.com og funnet ut at det ikke var så mange mr2er som har mellom 6 og 800hk. og jeg vill være med i toppen. :twisted:

drømmer hvertfall om det, så om det skjer,får vi se :D

Legg innLagt inn:22 sep 2005 22:06
av Amund
Je stempler, og Crower staker er en god begynnelse. borring, honing, sliping av veiv ++.
ellers nye ventilfjærer, (jeg kan lage titan retainers til ferrera fjærer). og kammer, muligens hks eller lignende. NY fuelrail og dyser, AEM sprut, bensinpumpe, trykkregulator mm.

da er du et godt stykke på vei. 8)

Legg innLagt inn:23 sep 2005 06:03
av SMT
hvor kan jeg få tak i dette? noen tips? må regne ut hvor mye dette kommer på håpet på å få råd til ny clutch også, og må ha ordentlig datasprut...




Amund skrev:Je stempler, og Crower staker er en god begynnelse. borring, honing, sliping av veiv ++.
ellers nye ventilfjærer, (jeg kan lage titan retainers til ferrera fjærer). og kammer, muligens hks eller lignende. NY fuelrail og dyser, AEM sprut, bensinpumpe, trykkregulator mm.

da er du et godt stykke på vei. 8)

Legg innLagt inn:23 sep 2005 06:07
av SMT
jeg har nesten 50lapper jeg skal bruke på bilen i vinter. skulle vell helst ha fått med eff.anlegg.

hva burde jeg så hjelp med å besteme hva pengene skal gå til hadde vært bra :D

Legg innLagt inn:23 sep 2005 06:57
av Amund
SMT skrev:hvor kan jeg få tak i dette? noen tips? må regne ut hvor mye dette kommer på håpet på å få råd til ny clutch også, og må ha ordentlig datasprut...




Amund skrev:Je stempler, og Crower staker er en god begynnelse. borring, honing, sliping av veiv ++.
ellers nye ventilfjærer, (jeg kan lage titan retainers til ferrera fjærer). og kammer, muligens hks eller lignende. NY fuelrail og dyser, AEM sprut, bensinpumpe, trykkregulator mm.

da er du et godt stykke på vei. 8)
Toyparts skaffer alt dette, 98286714

Legg innLagt inn:23 sep 2005 17:49
av SMT
Nå har jeg fått tak i noen godsaker har ikke kjøpt de enda,men blir å gjøre det så snart jeg har fått rede på om det er en god pris jeg har fått?
dette er delene:

(Eagle stakar, CP kolvar,Spec Stage 3 koppling) kommer på (15,156sek) og ingen toll på dette siden jeg henter dem selv.

med stemplene er det "cp stempelringer" og rådene får jeg med noen forsterkete bolter fra et firma som jeg ikke husker navene på i farten. men de lager i vertfall topp bolter også og de fleste kjøper disse.

er dette en galle pris før disse tingene. det er ting som er godkjent til å tåle over 600++hk.

foresten er AEM sprut noe bra? plug and play? får man bed alle sensorene som man kan benytte i et data sprut anlegg? og pris?

takker for hjelpen... :twisted:

Legg innLagt inn:24 sep 2005 02:20
av SMT
hva trur dere det koster å kjøpe hks fule rail _ regulator _ bensinpupe og 850cc dyser?

må ha en liten peiling på hva alt kommer til og koste da jeg har lyst på revision 6 eff.anlegget også..

håper på hjelp

Legg innLagt inn:25 sep 2005 17:42
av sleeper
SMT skrev:Nå har jeg fått tak i noen godsaker har ikke kjøpt de enda,men blir å gjøre det så snart jeg har fått rede på om det er en god pris jeg har fått?
dette er delene:

(Eagle stakar, CP kolvar,Spec Stage 3 koppling) kommer på (15,156sek) og ingen toll på dette siden jeg henter dem selv.

takker for hjelpen... :twisted:
dette kan du kjøpe for ca 7-8k på ebay! er et firma som selger eagle råder og JE stempel for 749usd! pluss spec clutchen koster ca 300usd!

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-3 ... 1511QQrdZ1

Legg innLagt inn:26 sep 2005 10:28
av SMT
jeg kom til og lure på, jeg må jo antakelig oppgradere fule rail min også.

hva burde jeg kjøpe? jeg vill ha noe som er bolt on. hva koster det eventuelt og få oppgradert den jeg har på orginalt?

noen som vet?

Legg innLagt inn:26 sep 2005 11:29
av sleeper
enten så kan du kjøpe wolfcats (trur det var det den hette... mulig jeg husker feil) men hvis du skal ha nytt sprut så kan du ha mating fra begge sider av fuel railen og fjærne kaldstartsdysa og bruke den som bensinretur. (det har jeg gjort på min og det funker fint! mener det er det 2fastgt4 har gort også!)