Side 1 av 2

knekt veiv på 4-AGE!!

Legg innLagt inn:20 sep 2005 19:47
av steffen karlstad
som topic sier så hvar veiva knekt tvers av på min mr2.
på syl.4 så svinghjulet og alt var løst.. ikke pen lyd.
demonterte dette i dag og bilde kommer! hele skinka og innfestningen til svinghjulet kom ut da jeg skrudde av rådelagerbukken på syl.4
veiva har FAKTISK knekt i to deler på enden...

noen som har noen mening om dette?

er disse vevene like på de fleste 4-age 86-88 modeller?

har noen er orginal veiv til salgs?


det haster!!!

Legg innLagt inn:20 sep 2005 21:46
av Mr2Nyter'n;p
Seriøst.. Må si du har hatt mye uflaks med Mr2'en foreløpig.. Kondolerer.. Har ikkeno lurt å komme med.. Bare.. Føler med deg :wink:

Edit: Kanskje toyparts kan skaffe? Leverte gamlemotoren min i innbytte mot ny hos han, så kanskje han har den liggende enda...

Legg innLagt inn:20 sep 2005 22:22
av steffen karlstad
det hvar ikke gir kasse eller noe som hvar galt bare for og nevne det...

Legg innLagt inn:21 sep 2005 22:04
av steffen karlstad
Bilde


Bilde


slik ser det ut![/img]

Legg innLagt inn:28 sep 2005 23:44
av steffen karlstad
men nå er den på veien igjen!! god som gull :lol:

Legg innLagt inn:29 sep 2005 01:33
av TheStig
å FUCK .. unnskyld språket, men damn

Legg innLagt inn:29 sep 2005 09:35
av Dalan
Åh dæven.. :shock:
Bra du fikk ordna det da :)

Hvordan kan noe sånt skje a, hva er det som kan føre til at veiva faktisk knekker?
Vil tro at det ikke akkurat skjer uten videre.

Legg innLagt inn:29 sep 2005 11:46
av steffen karlstad
Dalan skrev:Åh dæven.. :shock:
Bra du fikk ordna det da :)

Hvordan kan noe sånt skje a, hva er det som kan føre til at veiva faktisk knekker?
Vil tro at det ikke akkurat skjer uten videre.
vell dette skjedde ca 8 mil med blandet kjøring etter jeg kjøpte den...
kjørte ikke spesielt hart bare ga på 3 gir opp tilca 5-6.000 og så smalt det.

men tidligere eier betalte alle utgifter og skal ha stor takk og skryt..

men når jeg tokk opp motoren satt 1x kamdrev løst så jeg kunne skru det av med fingrene, de bukkene som sitter over kammen satt 2 av de så løst at jeg skrudde dem av med fingerene så rett og slett reva mekaniker arbeide at dette raste..

Legg innLagt inn:29 sep 2005 14:15
av Larsen
Det beviser jo bare at selv det skal være klaring nok (i Teorien) til at registerreima ryker, så stemmer ikke det i virkeligheten!

Legg innLagt inn:29 sep 2005 16:07
av spkstrp
hm.. hva har registerreima å gjøre med dette?

Legg innLagt inn:29 sep 2005 16:23
av donk2k
spkstrp skrev:hm.. hva har registerreima å gjøre med dette?
Ble litt nyskjerrig selv her åltså......

Legg innLagt inn:29 sep 2005 23:04
av Larsen
Var det ikke kamdrevet som hadde knota til. Hvis stempelet har slått oppi ventilene kan jo fort sånt skje da.

Legg innLagt inn:30 sep 2005 09:06
av spkstrp
lurer på om han snakket om "bruene" som holder fast veiva :lol: men det er det vel best om topic starter sier noe om

Legg innLagt inn:30 sep 2005 10:00
av GT4 CS
Spørr du meg synes jeg det ser ut som den veiva har levd et liv med gammal god bunkersolje og slitne rådelagre før den sa takk og farvell. Eller at motoren har vært med på en liten smell. Er sjelden man hører om knekte veiver da, i 3sgte har vi vel samme veiv som i en camry 2 liter etter hva jeg har hørt for lenge siden.

Legg innLagt inn:30 sep 2005 11:43
av spkstrp
jeg var plaget med dette på den gamle motoren min .. er forresten 4age det er snakk om ikke 3sge. anyways, den spiste opp rådelagrene i løpet av en 20 minutter lang kjøre tur. Men uansett hva jeg gjorde så knakk den aldri (den var beyond repair riktig nok..) endte med "ny" motor fra sverige.