TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sport/racing dempere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #131198  av steffen karlstad

hva passer til AW11 og hvem forhandler dette til en grei pris?
har noen og selge?
 #131211  av proson

Hør med Torshov bilrekvisita. De forhandler Gule KONI sportsdempere. Prima kvalitet med livstidsgaranti mener jeg å huske. :wink:

Lønner seg å handle i Norge, så slipper du å sende eventuelt ødelagte dempere til USA eller England! Blir for mer å betale da! Bedre å ha en butikk å gå til hvis noe skulle skje. Og så er det ikke alltid du kan stole på utenlandske firma, da spesielt fraktfirma! Snakker av erfaring! :?

#131213  av steffen karlstad

takk, men åssen er priser på frakt til norge?
de koni demperne er de vanlige koni som stiver bilen enormt mye mere en de slitte mine?

#131216  av TheStig

jeg selger KYB agx som er justerbare.. 5500 for alle 4 levert på døren din

#131220  av TheStig

disse er justerbare i stivhet ja. KYB er original demper til Toyota så er ikke noe tull. Dette er KYB`s toppmodell
Vedlegg
agx-pair.jpg
agx-pair.jpg (6.53 kiB) Vist 1215 ganger
 #131221  av proson

steffen karlstad skrev:takk, men åssen er priser på frakt til norge?
de koni demperne er de vanlige koni som stiver bilen enormt mye mere en de slitte mine?
Frakt til Norge er forholdsvis billig fra England, men fra USA kan det fort bli såpass at du ikke sparer noe på og kjøpe i USA kontra Norge, dette gjelder spesielt KONI! Pris på 4 stk Koni dempere til MR2 mk1 i norge regner jeg med er på rundt 6000.- Som sakt: Ring Torshov og hør.

Gule KONI dempere er justerbare, så du kan justere de "myke" hvis du skal på langtur eller harde på banekjøring ;)

Bilen vil bli endel stivere ja! MYE stivere enn de er nå, jeg så bilen du har nå for ca en mnd siden, og så vet den vil bly mye bedre/stivere! Du har vel senkesett på bilen også hvis jeg ikke tar helt feil...?

Eventuelt kan du også skaffe SACHS dempere, som du også får på Torshov, bare til en litt rimeligere pris! :wink: Dette er også ganske stive dempere, men mer som orginalt (MR2 mk1 er meget stiv orginalt når demperne er i bra stand)
 #131223  av steffen karlstad

proson skrev:
steffen karlstad skrev:takk, men åssen er priser på frakt til norge?
Frakt til Norge er forholdsvis billig fra England, men fra USA kan det fort bli såpass at du ikke sparer noe på og kjøpe i USA kontra Norge, dette gjelder spesielt KONI! Pris på 4 stk Koni dempere til MR2 mk1 i norge regner jeg med er på rundt 6000.- Som sakt: Ring Torshov og hør.

Gule KONI dempere er justerbare, så du kan justere de "myke" hvis du skal på langtur eller harde på banekjøring ;)

Bilen vil bli endel stivere ja! MYE stivere enn de er nå, jeg så bilen du har nå for ca en mnd siden, og så vet den vil bly mye bedre/stivere! Du har vel senkesett på bilen også hvis jeg ikke tar helt feil...?

Eventuelt kan du også skaffe SACHS dempere, som du også får på Torshov, bare til en litt rimeligere pris! :wink: Dette er også ganske stive dempere, men mer som orginalt (MR2 mk1 er meget stiv orginalt når demperne er i bra stand)
takker! ja sitter senkesett, men går nokk for agx tror jeg..

#131226  av TheStig

må bare beklage. Trodde det sto sw.. til den gammle mr2`n finnes det desverre ikke AGX....

#131228  av steffen karlstad

TheStig skrev:må bare beklage. Trodde det sto sw.. til den gammle mr2`n finnes det desverre ikke AGX....
okey, men vet du om noe annet en koni?

#131229  av TheStig

Kyb GR-2 .. ikke justerbar, men ca 20% stivere enn originalt

#131239  av Mr2Nyter'n;p

Har da no kyb gassdempere på bilen min og jeg må si meg veldig fornøyd.. Litt _vel_ stiv kanskje.. Men det er jo igrunn bare gøy på en gocart som mr2'en :D Betalte 4000for demperne rundtom med litt avslag.. :)

#131256  av Larsen

Bare husk at stivere dempere betyr IKKE nødvendigvis at de gir bedre veigrep. Snakker av erfaring!

#131272  av steffen karlstad

Mr2Nyter'n;p skrev:Har da no kyb gassdempere på bilen min og jeg må si meg veldig fornøyd.. Litt _vel_ stiv kanskje.. Men det er jo igrunn bare gøy på en gocart som mr2'en :D Betalte 4000for demperne rundtom med litt avslag.. :)
kunne du funnetut hva det hvar!

#131300  av Mr2Nyter'n;p

Skal sjekke det opp jeg vett..:)

Og mht veigrep... Han som bytta demperne for meg prøvde bilen før og etter.. Mannen har drevet med bilsport i sikkert 30år og han gliste fra øre til øre etter byttet.. Det henger :wink: