TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• foringer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #12252  av tbergstad

Slet som f... med at ræva på gt4 min danset over veien og at hele bilen dro mot høyre ved akselerasjon, og at den dro mot venstre ved nedbremsing. Det viste seg etterhvert at et stag, som er festet rett bak bremseskiva og inn mot rama hadde def. foringer. Sjekket pris på toyota og fikk et tilbud på 800,- pr. side for nye.
SÃ¥ jeg leverte inn foringene hos et mekanisk verksted og ba dem legge inn nye, hardere foringer. Dette kostet meg 1000,- for begge sidene og ble utrolig bra.
Anbefaler dette for alle gt4 eiere som sliter med det samme problemet.

#12278  av erling

Høres intressant ut. Jeg må sikkert ha meg ei runde med foringer snart. Hva slags type stoff la de i og hvilket firma? Hvordan lagde de dem?

Noen som vet om det selges sett med f.eks polyurethane, nylon eller teflon :D til SW20 MR2? Som man klarer å betale uten å svette formye?

#12290  av CelicaTurbo

har ikke dette problemet så ekstremt på min Celica men føler at det vandrer litt mye der når ræven setter seg i humper, men har bestilt meg komplett sett med poly-foringer nå som jeg skal montere (sammen med dempere, fjærer, TRD-demperfester og ytre drivakslinger). Ellers så er disse foringene bak en svakhet for Celica Turboene.

Fensport fører et bra utvalg av Superflex polyforinger for både MR2 og Celica, men det virker som om Superflex har litt problemer med å levere etter etterspørsel for jeg og flere andre briter måtte vente i ca tre uker før Fensport fikk foringene inn, pakken min er sendt nå så gjenstår det å se hvor lang tid pakken vil bruke, jeg har i det minste fått et sporingsnummer :)

#12299  av tbergstad

Det var slike poly-foringer.. firmaet som gjorde det het Hansen Mek. verksted. Men de holder til i verdal.. Regner med at de fleste mekaniske veksted som driver litt med dreing av stål klarer dette.

#12303  av CelicaTurbo

det viktigste er vel kanskje at de har en hydraulisk presse til å presse ut gamle foringer og inn de nye, og det har vel de fleste bilverksteder tilgjengelig :)

..akkurat den pressingen av foringer kommer jeg til å overlate til et verksted for aldri i livet om jeg vil knote med blåselampe og skrustikke for å få det greiene der ut :)

#12316  av chris

tbergstad skrev:Det var slike poly-foringer.. firmaet som gjorde det het Hansen Mek. verksted. Men de holder til i verdal.. Regner med at de fleste mekaniske veksted som driver litt med dreing av stål klarer dette.
Hmm.. spørs om jeg får ta meg en tur til Verdal da :) Ekke så langt dit herfra :)

#12318  av erling

Powerzone-mannen skrev: Hei,

Ja det fører vi.

Komplett front sett - 1440,- inkl. mva.
Komplett bak sett - 2240,- inkl. mva.
Motor fester kit - 760,- inkl. mva.

Med vennlig hilsen

Lars Harlem
http://www.powerzone.no
Var dette billig? Hvor mye $$ sånn ca kommer dine fra Fensport på Kristian?

#12319  av CelicaTurbo

Jeg betaler £199 for fullt sett med 16 Superflex Polyurethan foringer til Celica Turbo, men dette er ikke alle foringer som eksisterer i understellet tror jeg, Whiteline og Superflex overlapper hverandre men ingen lager 100% komplett sett har jeg hørt.

Men til dere MR2 folk ser det ut til at det er litt mindre komplett, det er da 10+ foringer avhengig av om du har før/etter 92-modell MR2. Det er heller ingen pakkepris ser det ut til så de som er interessert får nesten se selv på http://www.fensport.co.uk og finne ut hva de trenger.

#12321  av erling

Åh, fant dem nå ja. Her er direktelink tilfelle flere enn meg er snøblinde. Må nok snuse mer på detta ja. 8)

#12327  av @lpher

tbergstad skrev:Det var slike poly-foringer.. firmaet som gjorde det het Hansen Mek. verksted. Men de holder til i verdal.. Regner med at de fleste mekaniske veksted som driver litt med dreing av stål klarer dette.
Nei, se der har vi deg ja... :D
Var meg som 'inspiserte' bila di på Bilradiospesialisten idag :D
Welcome to the club...og som jeg sa...spørsmål om celica?
Youve come to the right place :)

@lpher

#12341  av Hobbes

Jeg har montert TRD sine gummi foringer på min mr2. Som er 20% stivere en org. Kjøpte et kitt fra USA gjennom Toyparts. Da følger de foringene som opphenget hviler på. Og topene på støtdemper festene. Det fungerer meget bra. Fikk sammenlignet med Jensi sin bil....

#12342  av chris

@lpher skrev:

@lpher
Ah.. det var han du snakka om ja :)

#12345  av @lpher

@lpher skrev:

@lpher
Skivebom! :D
Beklager...jeg forvekslet deg med en annen... :)
..og nå skal jeg SERIØST prøve å slutte å hijacke tråder! :D

@lpher

#12347  av tbergstad

hehe :D klarte ikke helt å huske at jeg snakka bil med noen på bilradiospesialisten nei..

#12354  av chris

@lpher skrev:
@lpher skrev:

@lpher
Skivebom! :D
Beklager...jeg forvekslet deg med en annen... :)
..og nå skal jeg SERIØST prøve å slutte å hijacke tråder! :D

@lpher

:mrgreen: :mrgreen: 8)