Side 1 av 1
Alle varsellampene lyser fortsatt etter bytte av dynamo:(
Legg innLagt inn:02 sep 2005 15:45
av Tom-R
Nå skjønner jeg ingenting:(
Etter at alle varsellampene begynte å lyse og dynamoen ladet så mye som 16.6V maks. (Målte med multimeter) spurte jeg en del folk i tillegg til forumet her. Fikk en del svar og alle viste til dynamoen. Etter å i dag ha bytta dynamo lyser de fortsatt. Har ikke målt ladespenningen, men på måleren i bilen står den på samme plass hele tiden så tror ikke den lader for mye nå.
Men varsellampene lyser fortsatt:( Noen som har peiling eller kan tenke seg til hva som kan være galt???
Legg innLagt inn:02 sep 2005 15:58
av Tums
Tennings relé, regulator etc.. Det kan være så mangt. Eller det kan rett og slett vere dårlig kontakt et sted... En ødelagt ledning eller kobling feks...
Bare slenger ut litt her jeg...
Thomas
PS: Hadde samme problemet på min mr2, men da var det dynamoen som sang på siste verset
Legg innLagt inn:02 sep 2005 16:00
av Tom-R
OK:)
Noen som vet fremgangsmåter for å finne feilen?
Legg innLagt inn:02 sep 2005 20:32
av Tums
Legg innLagt inn:02 sep 2005 22:58
av Ace
Har du prøvd å kjøre en diagnostic check ??? eventuelt ta ut EFI sikringen lengre en 10 sec slik at systemet får nullet seg ut ?
viser til denne posten :
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm
under "diagnosis system"
Var i hvert fall dette jeg gjorde for å få vekk mine feil signaler. Det + at det var 2 ledninger til dynamo som hadde tatt kvelden...

Legg innLagt inn:02 sep 2005 23:27
av Tums
Legg innLagt inn:03 sep 2005 05:56
av The Doctor
en sikring i motorrommet ditt har gått.. var det på min iallefall... Sjekk det!!!
Legg innLagt inn:03 sep 2005 09:16
av Tom-R
hvor ligger sikringene i motorrommet egentlig? vet av de foran bare jeg...
Legg innLagt inn:03 sep 2005 10:19
av Tom-R
hehe... fant dem, men er d bare 3 sikringer i motorrom???
Legg innLagt inn:03 sep 2005 10:36
av CelicaTurbo
det er en hel boks med sikringer i motorrommet

Legg innLagt inn:03 sep 2005 16:56
av Tom-R
Hae kjørt litt og testet, men lysene er ikke der hele tiden... kommer liksom av og på som det passer seg, virker nesten som det er dårlig kontakt eller lignende en plass. Lurte derfor på om noen vet en framgangsmåte for å feilsøke og finne hvor feilen kan ligge... Finner liksom ikke ut av noe:P
Legg innLagt inn:04 sep 2005 13:48
av Tom-R
Ingen som vet noe???
Legg innLagt inn:05 sep 2005 18:39
av 2fastgt4
liten mulighet men kanskje det er tenningslåsen som har hengt seg?
har vært borti det en gang på en skropel
kaskje tilfeldig att det skjedde i forbindelse med den dynnamoen
