Side 1 av 1
Legg innLagt inn:06 apr 2002 17:25
av Sofah
Hva finnes tilgjenlig av motortuning for 1991 2 litern (160 hk eller no sånt?) Tenker da på det meste
Legg innLagt inn:06 apr 2002 19:04
av MR2turbo
Hei!
Det finnes ganske mye til mr2..
Det er lurt å begynne med effektanlegg+luftfilter
Der finnes detmange merker som f.eks Supersprint, TTE, HKS, A'pexi, Moongoose, Thrust/GReddy.
ang. Luftfilter kan du bruke hva som helst av konfilter på 3sge motoren din.
Videre lager HKS kammer.
Unichip tror jeg lager enhet der du kan gå inn å justere på parameterene til ECU'en.
Ellers så er det nesten bare å lete rundt på nett til du finner ting du leter etter..
Legg innLagt inn:07 apr 2002 04:22
av Sofah
Hvor finner man slike kammre og chip'er? Event en url hadde vært pent. (Står allerede luftfilter og effektanlegg på bilen)
Koster chip mere enn det smaker når bilen ikke har turbo, eller er det verdt pengene?
Legg innLagt inn:07 apr 2002 11:40
av CelicaTurbo
tja, chip'en i bilen gjør en såpass ok jobb at det lønner seg egentlig ikke å bytte den enda.. bytter du grenrør og fjerner katalysator hadde nok unichip (eller tilsvarende chip programmert på rullende landevei) vært mer aktuellt. Du kan jo høre med importtuning.no f.eks. om de kan skaffe grenrør. Vet ikke helt hvem andre som kan skaffe det. Kamaksler er dyre og jeg ville nok helst ha byttet grenrør først. Og med nye kamaksler bør du også helst ballansere motoren og øke turtallssperren slik at du kan ta skikkelig nytte av kammene (siden de har best effekt i området fra rødmerking og oppover).
Legg innLagt inn:02 mai 2002 00:29
av CrazyTuning.com
trimming for 3sge
Ta en titt på
denne om litt stage 1 trimming til 3SGE motoren!
Her kan du bla se en video av resultatet, (mere bilder og video kommer snart)
Trimming til den motoren vokser ikke akuratt på trær heller. Grenrør til den motoren er vel heller vansklig og oppdrive om du skal ha noe skikkelig kvalitet. Men finnes jo ting du kan gjøre med motoren før det, bla på inntaks siden og på eksos siden.
Hadde du hatt den amerikanske NA motoren hadde vi ikke hatt noe problem med å skaffe grenrør ol til deg. Det produseres i massevis i usa. Er litt usikkert om du ville fått grenrøra fra 5SFE motoren til å passe på 3SGE motoren. Kansje noen her har noen erfaringer?
Mere info kan dere få snart på våre websider som snart åpner
http://www.crazytuning.com
mvh
Marius
Legg innLagt inn:02 mai 2002 00:37
av CrazyTuning.com
glemte å si at man får jo lystgass kit man kan montere! Dette blir jo ikke akuratt noen konstant mod men du får da de ekstra 50hk du trenger der og da om du tør utsette motoren din for det
Vi selger bla
http://www.zex.com sine kit.
Her er et bilde av grenrør+ekos vi vurderer å importere om interessen er stor nok

Legg innLagt inn:02 mai 2002 20:33
av CelicaTurbo
om du kommer med pris på den eksosen og det filteret så kanskje folk er interessert? Jeg forhørte meg om pris hos han tyskeren som driver mr2specials om det eksosanlegget der men det ble nærmere 20.000 totalt og det er ikke akkurat billig

Legg innLagt inn:02 mai 2002 21:24
av jensi
Er det noen her som har sjekket mer rundt den kompressoren som var til Mr2?
Jens
Legg innLagt inn:04 mai 2002 20:58
av CrazyTuning.com
Hei dere!!
Filter kitet er enda ikke 100% ferdig og klar for salg! Selger kun filteret og overgangen.
Filteret koster 1990,- og overgangen koster 200,-
Dette er det største filteret du kan opdrive hos Blitz av denne typen i dag! Den suger bra med luft! Lager litt mere video til dere i morgen (søndag 05.05.02), men her har dere noe og kose dere med.
Dette er en helt standar Mr2 med 3S-GE og filter kitet!
Her kan du se den parkerer En Primera(skulle bare mangle) og en E30 Bmw 325(170hk).
All lyden dere hører er kun fra Mr2n, de andre motorene forsvinner i motorlyden fra GTin

(nesten)
Ny video link
Her er litt video rett uten ifra bilen. (skal love dere det er mye grommere lyd en som kommer fra på denne filmen)