TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Knallbra service pÃ¥ Toyota Østfold avd Moss!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #127762  av kaimagne

Oppdaga plutselig at lakken begynte å flasse av på fangeren foran da jeg skulle polere bilen til vi skulle på Dagali!
Denne var nylakkert etter smellen i januar på Mosseporten (som jeg gikk skyldfri ut av).
Kjørte bort til Toyota og fikk med meg en av kundemottakerne der ut, som titta på bilen i et halvt sekund og sa "Ja, dette må vi jo fikse!". Han gikk inn, spurte meg når det passa og om vi kunne ta det samtidig som de skifta bremseskiver bak (pga garanti), ringte og bestilte time hos lakkerer.
Jeg sa at jeg kunne egentlig ikke være uten bil i så lang tid, og spurte om de hadde en bil jeg kunne låne i den tiden de hadde min på verksted/lakk. Fikk låne en Carina E, for "bil må du jo ha!"
Da jeg kom tilbake fra Bergen i går kveld, så jeg bilen sto utenfor Toyota, og svingte innom for å se på den.
Gleden var stor da jeg så at de også hadde pusset ned og lakkert frontleppa på nytt, siden den også hadde flasset av etter litt offensiv kjøring på en humpete grusvei. Trodde ærlig talt ikke at de ville ta den med, men det hadde de gjort!
De har også gått over hele bilen, og forsegla alle steinsprut-flekker med lakk.

Jeg er bare så 100 prosent fornøyd med servicen der som det går an å få blitt!

Terningkast 6!

#127774  av chris

Der har vi ekte kundeservice ja!

Mer enn hva man kan si om gjengen på Toyota Hell Bil i Trondheim. For å si det sånn.. jeg har begynt å bestille delene mine fra Toyota i Sandnes i stedet..

#127786  av aneriks

samme her, bestiller heller i fra arendal en kristiansand,

#127813  av ST182

jaja bra noen er fornøyd med de da :wink:

For jeg har bare negative erfaringer med de, både når det gjelder delebestilling, service og rep. av bilen.... :(
Makan til utrivelige mennesker har jeg sjeldent vært borti..

Men tror nok det stiller seg litt anderledes når det gjelder reklamasjon på en jobb, og ikke minst en dyr og forholdsvis ny bil som din.

kenneth

#127816  av Fredrik

Ikke helt etter tema, men here goes;

Er det vanlig å vente over to uker på deler hos Toyota?

Syns det er veldig lang tid når bilen var på EU-godkjenning for to uker siden og de visste hva som var galt og hvilke deler de måtte ha..

Edit; Noen som har erfaringer fra Toyota Kolbotn (Kolbotn AUTO A/S)?
Sist redigert av Fredrik den 29 aug 2005 15:26, redigert 1 gang totalt.

#127820  av andre 1

synes smiths auto i kr.sand yter en helt kjempe service jeg ! har bestilt flere deler der og har de ikke hatt dem så har de kommet til dagen etter..

#127824  av lasse

Jeg var innom kolbotn auto for å høre om de visste hvordan oppsettet på original stereoen på min mk2 var, det eneste de sa var: "oooff, ææhh, nja, har ikke tid til det her..." og det var ingen som ventet, ikke en telefon som ringte eller noenting, dro deretter ut på toyota i ski, der de ihvertfall fortalte meg at det originalt sitter forsterkere i bilen, men at de dessverre ikke kunne oppdrive fargekoder, men han ga meg jo fine tips om hvordan jeg kunne finne ut av det og sånn.
Blir liksom litt mer seriøst når folk ihvertfall tar deg på alvor og prøver litt...
Har ikke vært noe mer på kolbotn etter det...

#127938  av Gjertsen

Fredrik skrev:Ikke helt etter tema, men here goes;

Er det vanlig å vente over to uker på deler hos Toyota?

Syns det er veldig lang tid når bilen var på EU-godkjenning for to uker siden og de visste hva som var galt og hvilke deler de måtte ha..

Edit; Noen som har erfaringer fra Toyota Kolbotn (Kolbotn AUTO A/S)?
Helt normalt om de må bestille delene fra Belgia som er Toyotas hovedlager i Europa eller noe!

eller så bor jo du i Drammen? og der er jo Norges hovedlager!
Skulle jo ikke vært vannskelig å fått fra drammen da mener jeg. om de ikke er tomme ;)

#127945  av CelicaGT

Deler som kjem fra japan pleier det å gå ei veke. Deler fra Belgia går ca 4 dager. Sånn er det iallefall Hos Autokarosseri ( Toyota i førde )

#127947  av Maverick

chris skrev:Der har vi ekte kundeservice ja!

Mer enn hva man kan si om gjengen på Toyota Hell Bil i Trondheim. For å si det sånn.. jeg har begynt å bestille delene mine fra Toyota i Sandnes i stedet..
Snedig akkurat det der .. Jeg har det stikk motsatt, føler servicen er topp .. Mulig jeg må prøve Toyota Sandnes for å se om jeg kan få det bedre enn jeg har det :)

#127966  av FireWalk

Merkelig hvordan alle har forskjellige erfaringer fra Toyota... Personlig så kan jeg ikke si meg noe annet enn utrolig missfornøyd med verkstedet til Toyota Ålesund... De har aldri klart å reparere de problemene jeg leverte bilen inn for å få fikset.. derimot fikk jeg igjen bilen med flere problemer enn den hadde i utgangspunktet (vakumslanger var ikke koblet på, slange til wastegate var ikke koblet på osv.. frieksosen de skulle fikse var der fremdeles.. osv osv)

Blir nok aldri mer å levere inn bilen på verkstedet der noen gang .. det er helt sikkert..

Men når det gjelder salgs avdelingen så er jeg storfornøyd. Har alltid fått de delene jeg skal ha, de ringer meg når delene er kommet, og kundebehandlerene er behjelpelig med å finne de delene jeg skal ha. Jeg får også 15% rabatt hver gang jeg er der, så da må man jo si seg fornøyd. :)

I dette tilfellet har du jo møtt på et virkelig service instilt verksted! Good for you! ;) skulle ønske alle toyota verksteder holdt like høy service.

#127991  av Johnny_Bravo

chris skrev:Der har vi ekte kundeservice ja!

Det er mer enn hva mange kan si om Toyota Østfold avd. Moss også
ST182 skrev:jaja bra noen er fornøyd med de da

For jeg har bare negative erfaringer med de, både når det gjelder delebestilling, service og rep. av bilen....
Makan til utrivelige mennesker har jeg sjeldent vært borti..

Men tror nok det stiller seg litt anderledes når det gjelder reklamasjon på en jobb, og ikke minst en dyr og forholdsvis ny bil som din.

kenneth
Dette er mer de erfaringene jeg sitter med også. Jeg og en venn av meg skulle ha service på bilene våre (han har en Mazda mx-3) først dro vi til Toyota men der ble vi nesten kastet ut for det var 15min til de stengte så de sa de ikke kunne hjelpe oss. var mer som skjedde men gidder ikke skrive alt (jeg ga de en lekse om hvor dårlig kundebehandling dette faktisk var) Så dro vi til Moss To Takt (Mazda forhandleren) Her stod de jo på pinne for kammeraten min. Ble jo nesten sjalu jeg siden han ble behandla så forbanna bra og jeg nesten ble kasta ut.

Nei hos Toyota moss skal jeg ALDRI kjøpe bil

#128056  av grimfer

Jeg er fast kunde hos Toyota Oppsal her i Oslo. Kjempefornøyd! Men så har jeg en god kontakt der også da.

#128309  av Rømmling

jeg var inn på toyota om mandag og hørte på noen deler han skulle sjekke det opp og ringte 30min senere og delene var her i dag
to dager er bra servis synes je