TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tacoma X-Runner

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#122831  av celicat23

Dodge ram srt10 har v10 motor på 500hk. Ford F150 lightning har 5.4 liter v8 på 380hk og 610nm. Leser på nettet at toyota'n leveres med en 4.0L v6 på 245hk. Så sant tallene stemmer, så sliter den med å holde følge.

#122843  av angrykid

Naboen har kjøpt seg tacoma. :) går salig godt, parkerer mr2'en så det holder på rettstrekka, men jeg grisekjører'n så klart i svingene :)

Men om det er 245hk, det aner jeg ikke. skalhøre med han en dag jeg møter'n.

#129436  av aveib

Så det finnes Tacoma X-Runner i norge altså???
Er det den nyeste eller er den gamle s-runneren? Jeg har en ny X-runner på vei inn nå.

#129523  av 2fast4u

celicat23 skrev:Dodge ram srt10 har v10 motor på 500hk. Ford F150 lightning har 5.4 liter v8 på 380hk og 610nm. Leser på nettet at toyota'n leveres med en 4.0L v6 på 245hk. Så sant tallene stemmer, så sliter den med å holde følge.

X-Runner V6 klarer 0-60 mph (96 km/t) rundt 7 sek.
Med supercharger (300 hk) reduseres tiden ca 1 sek på samme.

SRT10 klarer vel det samme rett over 5 sek (etter fabrikkdata),
men kan ikke si at jeg ble så enormt imponert når denne kjørte 1/8 mile her i området tidligere i sommer. (kjørte 10,09@121 km/t med reak.tid 0,3)

:wink:

#131851  av ToyThom

Som sagt! Dodge Ram SRT-10 er ikke standarden. Den heter Sabre og er treig som faen i forhold til Tacoma X-Runner standard! Sammenlign SRT10 og X-Runner med TRD kompressor. bare 1 sek i forskjell på 0-100, og Tacomaen gjør det vesentlig bedre på bane og veier.. Sinnsykt veigrep som kan sammenlignes med 350Z
Og du trenger ikke så mangen NM nr bilen er vesentlig lettere!!

#131855  av celicat23

ToyThom skrev:Som sagt! Dodge Ram SRT-10 er ikke standarden. Den heter Sabre og er treig som faen i forhold til Tacoma X-Runner standard! Sammenlign SRT10 og X-Runner med TRD kompressor. bare 1 sek i forskjell på 0-100, og Tacomaen gjør det vesentlig bedre på bane og veier.. Sinnsykt veigrep som kan sammenlignes med 350Z
Og du trenger ikke så mangen NM nr bilen er vesentlig lettere!!
Hvis de skal sammenlignes, så blir det litt feil og gi den ene litt pustehjelp og ikke den andre. Får sende den x-runner'n til TRD og få kompressor, så sender vi SRT10'n til hennessey så kan de montere 1000hk twin turbo kit'et sitt på SRT10'n.

http://www.hennesseyperformance.com/hen ... nReq=Where

Oooooh...power!!!

#131861  av ToyThom

Tror ikke du skjønte de helt. Siden du puttet SRT10 til tuning kan vi gjøre det samme med Tacomaen!!! SRT10 er det samme som Tacoma med kompressor!! Tacomaen må få litt hjelp for å oppnå Rammen sine tider, og til gjengjeld går den bedre på bane og ikke minst bedre å kjøre økonomisk!! Er ikke nødt å ha mest mulig sylindre. Supra kan måle seg fint med en Ferrari fra samme epoken selv om den har litt "pustehjelp"! Ser no det i USA kem som kjøper ka. Tacoma X-Runner er en av USAs best selgte Pick Uper. Derfor er Toyota den største bilprodusenten og selger mest biler, for de tenker på ka folk har råd tl! Synd at Toyota Norge ikke gidder å a inn værsting biler og Statens avgifter :(

#131906  av celicat23

Det er en enkel grunn til at toyota ikke tar inn versting modellene: stort sett ingen går og betaler rundt 1 million for en toyota.

#131921  av ToyThom

Den hadde sikkert ikke kostet mer enn 4-500.000 høvdinger!

#132326  av megetlei

Tøft med toyotaer som ikke er så vanlig. Spesielt denne pickupen hadde fått oppmerksomhet. Toyota FTX concept :shock:

megetlei
Vedlegg
2004_Toyota_FTX_Concept.jpg
2004_Toyota_FTX_Concept.jpg (93.25 kiB) Vist 273 ganger

#132442  av ToyThom

SATAN! Den var rå!! :D

#132443  av ToyThom

Bilde

Nye FJ Cruiser