Side 1 av 1

4AGE "red top" i en 86 som hadde "blue top&qu

Legg innLagt inn:11 jul 2005 11:29
av Anders gullstein
Som sagt leter jeg etter en ny motor til MR2'n min. Noen som vet hvordan det er å få satt i en 87+ motor i en 86 modell med 86 modell girkasse?

Noen som vet om en bra plass de selger slike motorer? Hørte med motorimport.dk, men de leverte ikke motorene med ledningsnettet og motorstyringen.

Re: 4AGE "red top" i en 86 som hadde "blue to

Legg innLagt inn:11 jul 2005 17:33
av sindrejl
Anders gullstein skrev:Som sagt leter jeg etter en ny motor til MR2'n min. Noen som vet hvordan det er å få satt i en 87+ motor i en 86 modell med 86 modell girkasse?

Noen som vet om en bra plass de selger slike motorer? Hørte med motorimport.dk, men de leverte ikke motorene med ledningsnettet og motorstyringen.
du kan kjøpe hele bakparter da.. da får du med ledningsnett osv

Legg innLagt inn:11 jul 2005 17:35
av Maverick
What? Er motoren din gåen?

Legg innLagt inn:11 jul 2005 20:55
av Anders gullstein
Ja, det hadde vært gunstig, tenkte tanken med å kjøpe en hel bil fra Japan faktisk. Hvor får man eventuelt kjøpt dette? Noen som kjenner til noen seriøse forhandlere?

Jess, jeg tok livet av motoren sist jeg kjørte på Rudskogen. Vet ikke hva skadeomfanget er, men er nok en blåst topp pakning. Kanskje litt til også. Er ihvertfall ikke kompresjon i det hele tatt.

Legg innLagt inn:11 jul 2005 21:49
av pkgrette
hint hint motorinport.dk

Re: 4AGE "red top" i en 86 som hadde "blue to

Legg innLagt inn:11 jul 2005 21:59
av Amund
Anders gullstein skrev:Som sagt leter jeg etter en ny motor til MR2'n min. Noen som vet hvordan det er å få satt i en 87+ motor i en 86 modell med 86 modell girkasse?

Noen som vet om en bra plass de selger slike motorer? Hørte med motorimport.dk, men de leverte ikke motorene med ledningsnettet og motorstyringen.
om du får 87+ motor fra en mr2, plugger du i ledningene og starter dritten... bare husk lambda sonden i eksosen...

Legg innLagt inn:11 jul 2005 22:11
av Raze_r
du våger ikke å kalle en mr2 "dritten" :evil:

Legg innLagt inn:11 jul 2005 22:20
av Amund
Raze_r skrev:du våger ikke å kalle en mr2 "dritten" :evil:
orginalt er uansett dritt :wink: går jo ikke såååå godt akkurat då... hehe.
var vel heller en uttalelse av erfaring fra en god del mr2'er... :roll:

Legg innLagt inn:11 jul 2005 23:51
av Anders gullstein
hørte med motorimport.dk, men de leverte da ikke noe med motorene. ikke hjerne, ikke ledninger, ikke fordeler...no nothing.

Blir for mye mas å bygge om...har ikke de kunnskaper som skal til. Den Lamda sonden, hvor setter man den henn da om en har Janspeed eksos?

Legg innLagt inn:11 jul 2005 23:58
av alex007
Amund skrev:
Raze_r skrev:du våger ikke å kalle en mr2 "dritten" :evil:
orginalt er uansett dritt :wink: går jo ikke såååå godt akkurat då... hehe.
var vel heller en uttalelse av erfaring fra en god del mr2'er... :roll:
vel vel i norge er det vanlig med 80 og en skjelden gang 100.. 125 eller 140 hk burde vell greit klare de hastighetene :D

Bensinprisen på godt over 10 kr skulle vell tale de fleste til å ikke dra den helt ut :wink: men klart det er sikkert rå morro å ha noe vilt på bane og under litt aksing

Legg innLagt inn:12 jul 2005 00:05
av Anders gullstein
Ser de har noen trimkammer til den hos Fensport, det hadde vært ganske gunstig sammen med et lettere svinghjul. Skal ikke sette noen fartsrekorder lell med denne bilen. Det får neste bil ta seg av :wink:
Mr2'n er rask den også bare veiene er kronglete nok :)

Legg innLagt inn:12 jul 2005 02:55
av Mr2Nyter'n;p
Amund skrev:
Raze_r skrev:du våger ikke å kalle en mr2 "dritten" :evil:
orginalt er uansett dritt :wink: går jo ikke såååå godt akkurat då... hehe.
var vel heller en uttalelse av erfaring fra en god del mr2'er... :roll:
For å si det sånn.. Heller Mr2 med 4a-ge som går enn Mr2 med f.eks 3s-gte som ikke går.. Ikke alle som bruker Mr2'en kun som lekebil vett :wink: