TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• flemming's border mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #360844  av john_e

Listene foran og bak holder jo på plass fangerene, så du må vel erstatte dem med skruer eller karosserilim, før du da legger inn noe som fyller ut tomrommet.
På dørene tror jeg det er ganske straight forward siden dørlistene bare er til pynt :)

Så en hvit sw20 med fjerna lister, og det var ganske tøft :) Bare pass på at den er lav nok fra før av så blir det tøft ;)
 #360851  av Mr_Storbrua

Om ikke jeg husker feil så er det hull i dørene til listene. Ku7n styrehull da. Listrene foran på bakskjermen holder dekselet til luftintaket på plass.

Det er ganske mye jobb å fjerne listene. Det største problemet blir jo da å få festa fangeren på en pen måte.
 #360863  av trd2000gt

trodde det var ganske enkelt egentlig, men tenkte ikke på at det er med å feste fangerne osv. så dropper nok det.
Er bare litt usikker på om jeg klarer å få listene til å bli pent pga at det er en gløtte under lista på frontfangeren.
 #360916  av trd2000gt

inzane2012 skrev:bare en ting å gjøre da, støype fangerene og luftinntaka inn i resten av karosseriet ;)
det frister! får se om fattern ikke har en eller annen lur løsning på lur :)
 #360928  av inzane2012

trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:bare en ting å gjøre da, støype fangerene og luftinntaka inn i resten av karosseriet ;)
det frister! får se om fattern ikke har en eller annen lur løsning på lur :)
eneste kjipe er vist du skulle vere uheldig med skade sideskjørta eller fangerene på noen måte da, blir vanskelig å fikse lakken uten å hellakkere bilen da ;)
du får gjøre det, så får du si ifra om han kommer på noe lurt noe, for jeg er veldig sugen på fjerne listene jeg og
 #361972  av trd2000gt

inzane! du har den rorckford slim kassa, men hva gjør du med targaen da? Lurt litt på den kassa selv :)
 #362014  av inzane2012

trd2000gt skrev:inzane! du har den rorckford slim kassa, men hva gjør du med targaen da? Lurt litt på den kassa selv :)
jeg legger den høgre targaen i bagasjerommet, bare å passe på at den ligger litt fast så den ikke sklir til sidene når du kjører, så har ikke hatt noe problem med det enda... evt om du er litt forsiktig kan du sette den på gulvet forran suben, men da mister du litt plass til setet pluss at membranen til subben kan slå borti glasset om du spiller høyt...

ps, bestilt litt deler til bilen min nå, noen nye avstivere, plastdeksel, fester og foringer, så blir vel en liten oppdatering i tråden min snart ;)
 #362073  av trd2000gt

inzane2012 skrev:
jeg legger den høgre targaen i bagasjerommet, bare å passe på at den ligger litt fast så den ikke sklir til sidene når du kjører, så har ikke hatt noe problem med det enda... evt om du er litt forsiktig kan du sette den på gulvet forran suben, men da mister du litt plass til setet pluss at membranen til subben kan slå borti glasset om du spiller høyt...
Aha, er det virkelig plass til targaen i bagasjen altså ?:p
men 1stk 10" dunker den bra? :D
inzane2012 skrev:ps, bestilt litt deler til bilen min nå, noen nye avstivere, plastdeksel, fester og foringer, så blir vel en liten oppdatering i tråden min snart ;)

Dette liker vi! :)
 #362092  av inzane2012

trd2000gt skrev:
inzane2012 skrev:
Aha, er det virkelig plass til targaen i bagasjen altså ?:p
men 1stk 10" dunker den bra? :D
inzane2012 skrev:ps, bestilt litt deler til bilen min nå, noen nye avstivere, plastdeksel, fester og foringer, så blir vel en liten oppdatering i tråden min snart ;)

Dette liker vi! :)
ja, er plass om du legger den på glasset med festet ned midt i bagasjerommet :)

ja en 10" dunker rimelig greit den ja, di gangene jeg har vert passasjer i min egen bil (skjer ytterst sjeldent) så kjenner jeg det i halsen når jeg guffer på... MEN jeg syns det blir kanskje litt vel rettningsbestemt bass, du legger godt merke til det etterhvert at du bare har sub på ene siden, blir ikke som i bilen til madammen da hun har subben sin i bagasjerommet...
men til mitt bruk og musikk funker den gullegodt, spiller alt fra trance, pop, speed metal, hard/prog rock til country like godt :) og den er VEL verdt pengene :D

så vist du ikke vil begynne å skjære i bilen for å lage til kasse der som oppbevaringsboksene er og sånt, så er den subben det beste alternativet i mine øyner vertfall, samt at du mister minimalt med beinplass, og om du velger å legge forsterkeren bak førersetet, slik jeg har gjort så får du fortsatt plass til targaen over forsterkeren om den ikke er for stor :)

PS: fikk faktisk gjort litt med bilen min idag, bytta lyspærer i instrumentpanelet ;) var rimelig greit etter jeg leste tråden inne på FAQ'n til mr2 ;) gjort på en halvtime :) eneste jeg ikke skjønner er hvordan i alledager det kan koste 66kr for di pærene med blått trekk over seg som egentlig skulle vere der, så jeg kjøpte klare pærer til 20kr stk istedet ;)
 #362189  av trd2000gt

inzane2012 skrev:
ja, er plass om du legger den på glasset med festet ned midt i bagasjerommet :)

ja en 10" dunker rimelig greit den ja, di gangene jeg har vert passasjer i min egen bil (skjer ytterst sjeldent) så kjenner jeg det i halsen når jeg guffer på... MEN jeg syns det blir kanskje litt vel rettningsbestemt bass, du legger godt merke til det etterhvert at du bare har sub på ene siden, blir ikke som i bilen til madammen da hun har subben sin i bagasjerommet...
men til mitt bruk og musikk funker den gullegodt, spiller alt fra trance, pop, speed metal, hard/prog rock til country like godt :) og den er VEL verdt pengene :D

så vist du ikke vil begynne å skjære i bilen for å lage til kasse der som oppbevaringsboksene er og sånt, så er den subben det beste alternativet i mine øyner vertfall, samt at du mister minimalt med beinplass, og om du velger å legge forsterkeren bak førersetet, slik jeg har gjort så får du fortsatt plass til targaen over forsterkeren om den ikke er for stor :)

PS: fikk faktisk gjort litt med bilen min idag, bytta lyspærer i instrumentpanelet ;) var rimelig greit etter jeg leste tråden inne på FAQ'n til mr2 ;) gjort på en halvtime :) eneste jeg ikke skjønner er hvordan i alledager det kan koste 66kr for di pærene med blått trekk over seg som egentlig skulle vere der, så jeg kjøpte klare pærer til 20kr stk istedet ;)

Rettningsbestemt? mener du at de blir ujevn lydfordeling i bilen? :)
er vel ikke værre enn å sette en på hver side og legge begge targaene baki 8)

" eneste jeg ikke skjønner er hvordan i alledager det kan koste 66kr for di pærene med blått trekk over seg som egentlig skulle vere der, så jeg kjøpte klare pærer til 20kr stk istedet ;)"

er ikke alt her i verden som en skal skjønne heller :P
 #362201  av inzane2012

du hører det vertfall godt på sanger med mye bass i at sub'en står på høyre sia i bilen :)

hehe, har tenkt tanken på å ha 2 stk, men har slått det fra meg da 1 er mer enn godt nok for mitt vedkommende, og med noen skikkelige 6.5" høgtalere i dørene, så blir det mer enn godt nok med lyd i den lille kupeen ;)

så om du går for rockford subben tror jeg ikke du kommer til å bli skuffet, med mindre du er en sånn super audio-freek ;)
 #362211  av trd2000gt

inzane2012 skrev:du hører det vertfall godt på sanger med mye bass i at sub'en står på høyre sia i bilen :)

hehe, har tenkt tanken på å ha 2 stk, men har slått det fra meg da 1 er mer enn godt nok for mitt vedkommende, og med noen skikkelige 6.5" høgtalere i dørene, så blir det mer enn godt nok med lyd i den lille kupeen ;)

så om du går for rockford subben tror jeg ikke du kommer til å bli skuffet, med mindre du er en sånn super audio-freek ;)
er ikke noen audio-freak, har egentlig ikke peiling på stereo, bare veeeeeeldig glad i mye bass, siden jeg hører mest på trance/electronica/house og hiphop osv.
Elsker jo diverse rock også, men av en eller annen merkelig grunn synes jeg ikke det passer like godt i bil :p

Derfor tror jeg det blir 2stk for å få lik fordeling av lyd, ujevn lydfordeling gjør meg gal :x
skal jeg ha bass, så blir det rockford kassa, bra kvalitet til en billig penge :p

Jeg er ikke villig til å gå all the way som en kompis av meg. Han kjøpte fullt komponentsett Hertz (Mille-serien), 2x 12" bass 4x diskanter og 4x vanlige høytalere, 2x Audison Forsterkere (toppserien) og topp 2-din spilleren til Kenwood ,utsalgspris på hele sullamitten kom på godt over 100k :shock:
men så skal det sies at det spiller jævlig bra! klokkerent selv på fullt volum og over 140db, men å sitte i den bilen på mer eller mindre maks volum er rett og slett vondt for kropp og sjel.
 #362212  av inzane2012

tror IKKE du kommer til å bli skuffe med 2stk av den rockford suben ;)
jeg skal bytte ut frontsettet mitt med polk mm6501 settet i oktober, skulle egentlig hatt det allerede, men siden staten ikke vil utbetale skattepengene enda så må det desverre vente...
 #362216  av trd2000gt

inzane2012 skrev:tror IKKE du kommer til å bli skuffe med 2stk av den rockford suben ;)
jeg skal bytte ut frontsettet mitt med polk mm6501 settet i oktober, skulle egentlig hatt det allerede, men siden staten ikke vil utbetale skattepengene enda så må det desverre vente...
Regner nok med at det blir Konge! må bare vente med å kjøpe de til jeg veit hvor mye penger det går med til lakk, eu-godkjenning, visning, nye dekk og så er det en mulighet for at toppakningen har tatt kvelden. Har 15.000,- til rådighet nå, men med tanke på det som må betales så får jeg nok vente til jeg får lønning den 15 og forhåpentligvis får solgt mopeden til ca 17.000,- før jeg kan handle litt vilt igjen.
du er ihvertfall heldig som fikk igjen på skatten, trodde jeg kom til å få det selv, men istedet fikk jeg hele 300 kroner i restskatt .
Du har nok ikke stort annet valg en å bare vente på de etterlengtede skattepengene gitt.

polk har jeg hørt skal være ganske bra? har et frontsett selv, om jeg ikke husker feil sa forrige eier at det var focal, men på grunn av sikringer som var gåene og ett batteri som synger på siste verset har jeg ikke fått prøvd det, så det er vel en mulighet for at det byttes ut i noe litt bedre :)

Jeg må virkelig si at det er først nå som jeg har en bil og handler så mye deler til den som jeg gjør at jeg har begynt å skjønne konseptet med shopping. Er jo så utrolig deilig å få sånne harde pakker i posten hele tiden :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16