TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 CS med "noko attÃ¥t!" 654hk! =)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #305324  av Helmer

tojo skrev::P Dette blir bra,spennende å se dyno.
James skrev:Gromt!!! 8) Blir spennende å hvor mye du får hentet ut av den ja...
Hold oss oppdatert! :wink:
Takk! :) Håper å bremse 500hk, så skal bli spennende detta! Legger nok ut noen tall i slutten av neste uke. :wink:

Har forøvrig gått for en Garrett GT3582 istedet nå. Mulig jeg bytter tilbake til gt3076´n om jeg ikke blir fornøyd med spool up´n.

Angående motorstyringa, endte jeg til slutt opp med Motec M4.
 #305457  av onkelvegard

viss du skal kjøre mye turtall blir nok gt35r med det høvelig lange grenrøret du har og funke bra.
du må legge ut dyno tall og eventuel video så fort du har mulighet :D
 #305513  av Helmer

onkelvegard skrev:viss du skal kjøre mye turtall blir nok gt35r med det høvelig lange grenrøret du har og funke bra.
du må legge ut dyno tall og eventuel video så fort du har mulighet :D
Hadde ikke tenkt å legge turtallsperra over 8000. Synes kanskje diameteren på røra er litt stor, men det funker nok bra skal du se. Har hvertfall hørt mye positivt om disse grenrøra.

Skal nok få lagt ut talla her når den er ferdig ja. :)
 #305525  av Helmer

sleeper skrev:hva er dimmen på røra da?
Mener det var 48mm. Martin Schanke anbefalte 42mm da vi skulle lage custom.
 #305530  av sleeper

ok.. lagde mitt i 44.2mmx2mm men så har jeg en god del kortere rør en deg..
 #305531  av celica_st185

Blir nok å bygge mitt og i 44,5x2, men usikker på lengden... Kortere rør = kvikk spoolup mens Lange rør = mere toppeffekt?

Så bra ut det her, blir spennendes å se effektkurve\momentkurve på denne her :)
 #306273  av Helmer

Var nede på TEF med motoren igår. Skulle begynne på den idag, men de hadde ikke adapter som passa mellom svinghjulet og benken.
Det må derfor lages til, så bremsinga blir utsatt til mandag-tirsdag neste uke.
 #306733  av Helmer

Da var dagens økt over. Motoren blei starta i 3 tia å blei kjørt en stund på tomgang. Den gikk jevnt og fint og alt hørtes bra ut. Olje og filter blei bytta da det var klart for belastning.
Men da oppstod det problemer. Det kom en kraftig ulyd fra toppen! :x
Så da var det bare å begynne å feilsøke. Starta motoren uten toppdekselet i håp om å kunne se noe galt, men ingen feil ble lokalisert. Tok ut kammene og ventilløfterne, men alt så greit ut. Dette ble montert inn igjen for så å dra rundt veiva manuelt.
Oppdaget da at to av shimsa i løfterne på eksossiden lå å vippet da kammen stengte igjen ventilen...
Løftet på kammen var da for høyt, noe vi snakka om tidligere under monteringa av toppen, at det kanskje kunne bli ett problem. Kryss i boka for den!! :oops: :lol:

Feilen ble jo gjort allerede ved bestillng av HKS kammene, 264 durasjon med høyeste løft. :(

Så nå blir det bestilt 3.gen ventilløftere (uten shims) hos toyota. Håper jeg får de på torsdag eller fredag. Da er det nye muligheter til helga.

Det var forøvrig "Sleeper" her inne som fant feilen, så takk til deg Marius! :wink:
Vedlegg
DSCN2781.JPG
DSCN2781.JPG (534.01 kiB) Vist 1721 ganger
 #306738  av sleeper

Ja, får satse på at det går bedre til helga! :D

send meg en mld når dere får motoren igang igjen da.. :wink:
 #306782  av Helmer

Bestilte løftere idag. De kommer fra Drammen imorra, men de hadde jo seff ikke alle 16. De to siste får jeg ikke før neste uke.
Det passer meget dårlig siden motoren står i benken. :? De hadde helst sett at vi blei ferdig i helga.

Så skrik ut om noen har ventiløftere til 3.gen 3sgte liggende!

Varenummeret er 13751-46310 og 13751-46280
 #306811  av sleeper

Trur det ligger 2 stk 3 gen topper på verksted et sted... skal se om jeg finner noen.. hvilken mål skal det være på de da?

( hva med og prøve og måle ut de som lå hos TEF da? de skal jo være enda lettere en de som er til 3 gen motoren.. kan jo hende du finner de du trenger i kassa til TEF.. :wink: )
 #306833  av Helmer

sleeper skrev:Trur det ligger 2 stk 3 gen topper på verksted et sted... skal se om jeg finner noen.. hvilken mål skal det være på de da?

( hva med og prøve og måle ut de som lå hos TEF da? de skal jo være enda lettere en de som er til 3 gen motoren.. kan jo hende du finner de du trenger i kassa til TEF.. :wink: )
De skal være på 5,56 og 5,62. Får du sjekka det imorra eller? :)

Har sjekka det alt. Det nærmeste de hadde var 5,50.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11