TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christer`s widebody mr2...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #312775  av christer

Daniel HS skrev:Og når får jeg se denne bilen i real life? Vi må ha oss et treff en dag... Selv om det er kaldt og jævlig :P
si det, si det...
først må jeg få den, så vil jeg få kjørt den litt. for da å se om alt er som det skal være, ettersom den har stått i ett år...
men håper på å få den i neste uke.
men så fort jeg får den skal jeg gi en lyd så vi da får organisert ett lite treff...
 #313471  av christer

Bilen ble EU-godkjent på torsdag (22.jan.).
Helgen går med til å vaske/polere, montere tanklokk og noen siste små ting.
Setter på ett midlertidig tanklokk så ser vi hva som skjer etterhvert (er lakkert i bilens farge så det ser ikke rart ut).
Håper på at bilen er helt klar til neste helg. Gleder meg som en unge på julaften... :D
 #313479  av christer

Det som er blitt gjort det siste året:

Fikset ujevnheter og tidligere dårlig utført arbeid ved montering av bodykit.
Lakkert, husker ikke hva fargen het.
Ny frontrute, ettersom den andre var moden for utskifting og to steinsprut skader.
18" felger, kjøpt av "sx-4-ever" har på forumet. 225 forran og 245 bak , husker ikke profilen.
montert plast-skjermer i hjulbuen forran, manglet da jeg kjøpte bilen. måtte modifiseres litt...
byttet bremseklosser og skiver bak, byttet bærekuler bak og litt annet små plukk...
 #313833  av christer

DA var endelig ett års ventetid over. hentet bilen kl. 18:00 for så å ta meg en god kjøretur.
er noen små plukk som gjenstår meg håper på å få det i orden innen en liten måneds tid.
bilder kommer til helgen...
 #314240  av Daniel HS

Nyyyydelig... :shock: Ble virkelig bra!

Men du bør få skiltet montert på bilen, jeg fikk tilsnakk av politiet i går pga jeg har det liggende i frontruten for tiden...
 #314242  av celicat23

Sett bort i fra at felgene fyller ut hjulbuene alt for dårlig, så ser det bra ut. Med noen spacere og senking så blir det bra :wink:
 #314246  av James

Tøff bil, likte den godt! Og som Celicat23 sier, få spacere bak som fyller hjulbuene godt ut og senk blir det topp! :wink:
 #314253  av christer

takk takk...
spacere kommer med tiden, skal være klart til våren.
men senking vet jeg ikke helt. kjørte med 40mm cobra fjærer en periode men disse ble raskt byttet ut med 25mm eiback fjærer.
syntes det var ubehagelig med 40mm.
skiltet satser jeg på å få på plass i begynnelsen av neste uke, ting tar tid vet du...
 #314261  av lexusmann

Ble bra det der...eneste som ikke er kommentert enda må bli skiltet bak, skal det være sånn? ellers flott bil, bør space eller få bredere felger bak, ja... :lol:
 #314262  av christer

lexusmann skrev:Ble bra det der...eneste som ikke er kommentert enda må bli skiltet bak, skal det være sånn? ellers flott bil, bør space eller få bredere felger bak, ja... :lol:
var dette skiltet jeg ble tildelt etter bilen var på kontroll, hos biltilsynet. ett lite skilt hadde uten tvil vært bedre, får se med tiden...
felgbredden er 10" bak, tror det skal holde, men ja spacer vil komme med tiden...
 #314336  av ArildM

Spesiell farge, nydelig resultat :)
 #317091  av Oddleiv

Hvis du var interessert i den girkassen min, så bor jeg på hagavik på Os.

Har den liggende antakelig en par uker til før jeg eventuelt dynger den.

Du kan få den for en symbolsk sum(det det koster for en big and tasty på mækkern).

Er forresten meget pen den Mr2`en din. Hvis du sanker sammen 30-40 høvdinger, får du vel litt mer pulver også. Ta en tur til Marcus, så ordner det seg:)

Jeg for min del byttet til en vanlig 3sge motor da toppen røk. Nå putrer den glad og fornøyd over fanafjellet hver dag til og fra jobb. Ikke noe oljeforbruk eller tikking.
 #317102  av christer

Oddleiv skrev:Hvis du var interessert i den girkassen min, så bor jeg på hagavik på Os.

Har den liggende antakelig en par uker til før jeg eventuelt dynger den.

Du kan få den for en symbolsk sum(det det koster for en big and tasty på mækkern).

Er forresten meget pen den Mr2`en din. Hvis du sanker sammen 30-40 høvdinger, får du vel litt mer pulver også. Ta en tur til Marcus, så ordner det seg:)

Jeg for min del byttet til en vanlig 3sge motor da toppen røk. Nå putrer den glad og fornøyd over fanafjellet hver dag til og fra jobb. Ikke noe oljeforbruk eller tikking.
Takker for tilbudet...
Gi meg en ukes tid til å tenke litt på det...
NÃ¥r jeg skal bytte motor blir det nok uten tvil en tur til marcus ja, er vel ingen i norge som har skrudd mer mr2 enn han.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10