TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt MR2!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#4307  av Goose

De reglene er jeg heller ikke sikker på.
Men en ting er jeg sikker på.
Så lenge ramma på bilen er skjevt så blir ikke bilen reparert, men vraket.

Det med felger hadde jeg undersøkt. Ring til naf Advokatene, dem svarer med en gang!

#4410  av PÃ¥l

Jumbo: Flott, du får si fra da. HVIS ikke jeg gir etter for fristelsen og kjøper turbo jeg og hehe :) Er jo samme forsikring, og prisen er ikke så mye mer enn en gti, men det spørs jo på hvordan stand den er i da...

Vel, nå har jeg fått brevet fra forsikrings selskapet! etter 7 måneder og 7 dager!!!!

Er faktisk litt usikker her... Det står nemlig "Etter de opplysninger vi har mottatt, har vi erstatningsplikt for skaden på bilen din. I den forbindelse vil vi presentere et erstatningstilbud til deg.".

Jeg kan sitere beløpene:

Markedsverdi kr. 150000
Fradrag:
GE Capital Bilfinans AS kr. 93142 (det jeg har igjen av lånet)
sum: kr. 56858
Egenandel: kr. -6000

Beløp til utbetaling: kr. 50858

Ifølge dette her står det at de trekker restgjelda mi fra hovedsummen. Betyr dette at de sletter gjelda mi og gir meg 50858 igjen? Jeg lånte 100000 og betalte 50000 selv.

Noen som har peiling? Hvis dette betyr at jeg får betalt hele kjøpesummen er jeg jo strålende fornøyd!

#4411  av PÃ¥l

Jumbo: Flott, du får si fra da. HVIS ikke jeg gir etter for fristelsen og kjøper turbo jeg og hehe :) Er jo samme forsikring, og prisen er ikke så mye mer enn en gti, men det spørs jo på hvordan stand den er i da...

Vel, nå har jeg fått brevet fra forsikrings selskapet! etter 7 måneder og 7 dager!!!!

Er faktisk litt usikker her... Det står nemlig "Etter de opplysninger vi har mottatt, har vi erstatningsplikt for skaden på bilen din. I den forbindelse vil vi presentere et erstatningstilbud til deg.".

Jeg kan sitere beløpene:

Markedsverdi kr. 150000
Fradrag:
GE Capital Bilfinans AS kr. 93142 (det jeg har igjen av lånet)
sum: kr. 56858
Egenandel: kr. -6000

Beløp til utbetaling: kr. 50858

Ifølge dette her står det at de trekker restgjelda mi fra hovedsummen. Betyr dette at de sletter gjelda mi og gir meg 50858 igjen? Jeg lånte 100000 og betalte 50000 selv.

Noen som har peiling? Hvis dette betyr at jeg får betalt hele kjøpesummen er jeg jo strålende fornøyd!

#4415  av jumbo

Pål skrev:Jumbo: Flott, du får si fra da. HVIS ikke jeg gir etter for fristelsen og kjøper turbo jeg og hehe :) Er jo samme forsikring, og prisen er ikke så mye mer enn en gti, men det spørs jo på hvordan stand den er i da...
Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg å kjøpe turbo. Så godt som alle som har GTi drømmer om turbo, og de som har er glad for det. Prisforskjellen er jo minimal, og driftskostnadene tilnærmet like.
Pål skrev:Beløp til utbetaling: kr. 50858
Høres elendig ut. Jeg ville sjekket hva svarte de mener. Slette lånet ditt kan jeg ikke tenke meg at de gjør.

#4416  av PwRmAd

helt enig med Jumbo, kjøp turbo, koster litt ekstra,men i lengden så får får du det igjen, med renter!!

Chris
Sist redigert av PwRmAd den 25 jan 2003 14:44, redigert 1 gang totalt.

#4417  av Erlend

Huff! Pål, jeg er ikke noe god på forsikringsprat, men for meg høres det ut som om de rett og slett betaler deg ca 50 000 kr. Og det er for dårlig... Jeg ville ha tatt kontakt med forsikringsselskapet og snakket med dem hva de mener ja. De kan jo ikke seriøst mene at du skal få igjen 1/3 av kjøpesummen, særlig ikke med en relativt bra forsikring som du hadde.
HÃ¥per det ordner seg!

#4418  av jumbo

ct20b skrev:helt enig med Dumbo <snip>
Watchit! :evil:

#4422  av CelicaTurbo

nei nei nei.. jeg synes det der høres meget bra ut jeg for de sier:

markedsverdi 150.000

så trekker de fra lånesummen, og husk at lånet garantert er med pant i bilen dvs at om bilen kræsjer så SKAL lånet nedbetales av forsikringen og ikke gies ut til personen, så,

de trekker 93.000

Da gjenstår det 56.000, men siden han hadd en egenandel på 6000 så trekker de denne.. og gjenstående sum som da går rett i Påls lomme (siden billånet er trukket fra forsikringen og betalt av forsikringen) er:

kr 50.000!! som jo er det samme som han la ut i egenandel! Synes det der hørtes ut som et ypperlig oppgjør jeg for det er ikke trukket noe for uansvarlig kjøring eller noe slikt som jeg kan se..

Grunnen til at de trekker lånesummen fra markedsverdien er pga at de er pålagt å betale ned lånesummen så lenge banken har pant i bilen!

:)

Så jeg sier bare: GRATTIS PÅL! DET BLIR NY BIL PÅ DEG! (men forsikringsselskapet vil nok ikke ha deg lenger så du får finnet et nytt).

#4424  av PwRmAd

Sorry Jumbo, det var bare en skriveleif, blitt edited..

Chris

#4425  av erling

Gratiss ja! Lån & forsikring går jo hånd i hånd når man har pant i bilen, så dette er jo go'nyheter. :)

#4427  av jumbo

Ah, selvsagt. Det må jo være slik de mente det. I såfall stiller jeg meg i rekken av gratulanter!

Du får finne deg en turbo, og kanskje ta det litt penere i svingen neste gang :D (spøk!)

#4432  av CelicaTurbo

Tror ikke jeg vil anbefale turbo til noen som ikke har et par år med kjøring bak seg jeg men på den annen side så er nok turbo drømmen til enhver som har en GTI da rett og slett fordi man alltid vil ønske mer effekt, og ikke nok med at turboen er kjappere i standard form men den er også mye lettere å hente mer effekt utav :)

#4436  av Erlend

Haha, som sagt, jeg har ikke peil på forsikring. Men det er jo kjempebra Pål! Da blir det ny MR2 da! Gjett om jeg skal være med deg på jomfruturen a!

#4440  av PÃ¥l

Jeg vet dette ser veldig bra ut, men var så usikker fordi at han på forsikringsselskapet sa at jeg må være forberedt på fratrekk fra forsikringssummen. men de sier jo ikke noe om dette her.

Jeg gleder meg ikke før jeg har fått bekreftet dette. Har fått så mange skuffelser i forbindelse med dette her at jeg rett og slett ikke tør å juble før alt er slått fast. men hvis det er som du sier kristian, at forsikringsselskapet er PÅLAGT å overta lånet, betyr det jo at det gikk langt over mine forventninger! :)

regner med at dette går bra. bilen stod i mora mi sitt navn, vet ikke om de ikke vil ha henne som kunde mer (har dårlig samvittighet) men det gjenstår å se.

visst faen blir det ny MR2. får bare håpe at mora mi vil ha min neste MR2 i hennes navn, men får stå på knærne å be :)

takk for støtten og gratulasjonene alle sammen! Digger dere!

#4449  av CelicaTurbo

Vel, banken vill alltid forsikre seg at de får sine penger om bilen blir ødelagt eller du ikke betaler lånet, derfor tar de pant i en gjenstand. Stort sett er det da pant i boligen eller i bilen og det er 99% sikkert at din står med pant i bilen. Det ordnes på en slik måte at banken din noteres som "tredjeparts interesse" hos forsikringsselskapet og forsikringsselskapet betaler da ut lånet før du får noen som helst penger, rett og slett for å forhindre at du tar pengene og slutter å betale lånet på bilen, og banken har ingen verdier de kan hente inn for å dekke lånet :)

Dvs at forsikringen din betaler ut lånet ditt slik at du kan se bortifra det fra nå av. Det er jeg 100% sikker på, det som kan være verdt å bekrefte er at du faktisk får de 50.000 uavkortet utbetalt til din konto for det kan jo ikke jeg garantere akkurat, men utav teksten som du oppgav ser det virkelig slik ut :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12