TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bergensere: Kjøring pÃ¥ EikÃ¥s 15. september. NÃ¥ pÃ¥melding!

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#65907  av Kjelliken

:D Ja vi må takke andy for ferdig film og kristian kan du laste denne filmen opp på ts-ogn sin serverogså slik at serveren til andy ikke får all pågangen.. :wink:

Til de som syntes det ble for mye evo.no ting kan jo neste gang ha med seg videokamera neste gang.. så får vi litt mere.. har sett alt råmaterialet og det er ikke mye mere på denne filmen enn det som er klippet til og som er verdt og se.

Men det er klart at med flere videokamraer så kunne flere biler blitt repesentert. Beklager at vi ikke hadde det men sånn er det bare.. :roll:

#65908  av Mr2 Mk2

klart du er fornøyd,du var jo i 90% av filmen :roll: :lol:
Er jo ingen filming av hvor mangen mennesker/bilder det var der,er liksom ca 4 biler i filmen men 17 som møtte eller noe slikt.Men men jeg har ikke betalt eller noe slikt så skal egentlig ikke kritisere :roll:

#65913  av jan-erik

Fin kjøring. Pen lyd i Celica'en :-) . Bra satset mange steder på en slik liten bane. Litt få biler med i filmen kanskje.

men

"Don't shoot the piano player" er det vel noe som heter, og det passer vel litt her. Fint noen tar seg bryet ved å redigere film og legge den ut. Dere skal vite hvor mange timer som ligger bak dette i redigering, og av og til er jo råmaterialet litt begrenset. Ser på ulike arrangementer at det er mange med filmkameraer, men utrolig lite å finne av film på nettet i etterkant.

#65916  av CelicaTurbo

hm.. vel det er så klart godt med noe filming som er publisert i det minste for det er ikke så mye annet som er kommet frem i ettertid, men ideellt sett skulle vi tydelighvis fått et medlem til å filme slik at rådata ble noe mer spredt mellom medlemsbilene istedenfor å kun inneholde venner av kameramannen.. Så klart dette var mye jobb for Andy og vi kan i det minste være glad for at noen tok seg bryet, men det er nå allikevel tydelig at filmen ikke er blitt produsert for ts-ogn slik som jeg ble gitt inntrykk av at filmen skulle bli, og når jeg i ettertid ser dette er det en smule irriterende at spooz fikk kjøre gratis på banen som bytte mot utlån av utstyr som knapt ble brukt på et vis som gavnet ts-ogn overhodet. I praksis betyr det at jeg har ført et utlegg i regnskapet for treffet for å dekke noe som er blitt skapt kun for å glede enkeltpersoner. At Andy da har brukt mye tid på dette blir med ett irrelevant for meg så lenge det er så tydelig at dette ikke er blitt satt sammen hverken for ts-ogn, eller med interesse i ts-ogn.. Det meste av filmen inneholder inviterte biler som har forsvinnende lite med klubben å gjøre, og da hjelper det ikke at hovedrolleinnehaveren var en enkelt bil fra ts-ogn, med en liten gjesterolle av Amunds mk1 i tillegg :roll:

#65918  av Mr2 Mk2

CelicaTurbo skrev:hm.. vel det er så klart godt med noe filming som er publisert i det minste for det er ikke så mye annet som er kommet frem i ettertid, men ideellt sett skulle vi tydelighvis fått et medlem til å filme slik at rådata ble noe mer spredt mellom medlemsbilene istedenfor å kun inneholde venner av kameramannen.. Så klart dette var mye jobb for Andy og vi kan i det minste være glad for at noen tok seg bryet, men det er nå allikevel tydelig at filmen ikke er blitt produsert for ts-ogn slik som jeg ble gitt inntrykk av at filmen skulle bli, og når jeg i ettertid ser dette er det en smule irriterende at spooz fikk kjøre gratis på banen som bytte mot utlån av utstyr som knapt ble brukt på et vis som gavnet ts-ogn overhodet. I praksis betyr det at jeg har ført et utlegg i regnskapet for treffet for å dekke noe som er blitt skapt kun for å glede enkeltpersoner. At Andy da har brukt mye tid på dette blir med ett irrelevant for meg så lenge det er så tydelig at dette ikke er blitt satt sammen hverken for ts-ogn, eller med interesse i ts-ogn.. Det meste av filmen inneholder inviterte biler som har forsvinnende lite med klubben å gjøre, og da hjelper det ikke at hovedrolleinnehaveren var en enkelt bil fra ts-ogn, med en liten gjesterolle av Amunds mk1 i tillegg :roll:
Akkurat som jeg skulle sagt det selv,SINNSYKT godt sagt!!I dette har du sagt alt jeg ville si :)

#65919  av CelicaTurbo

Da er filmen satt på opplastning til ts-ogn server men det kommer til å ta sin tid.. legger ut url her når det er ferdig..

#65920  av Amund

Litt enig i kritikken Kristian her kommer med. Men neste gang får vi stille mere med egne kameraer, og slikt, så blir det kanskje bedre delt over alle bilene.

Savnet litt mere filming av alle bilene som var der, og ble litt mye av venner.. Ellers syns jeg også Kristian skulle vert nevnt på slutten, siden det i utgangspunktet var han og meg som ordnet med leie av banen.
Men selve filmen var greit vinklet, og bra klippet. savnet i grunn litt musikk til tider, da motorlyden i oplene ikke var helt blandt topp 10...

Kritikken skal kanskje gå begge veier, men det er jo uansett flott at andy tar seg tid til å redigere filmen. :P

#65924  av CelicaTurbo

Da er filmen lagt ut på ts-ogn server her:

http://bilder.ts-ogn.no/?album=/eikas_ts-ogn/

klikk, og link til film blir presentert i nytt vindu som åpner seg. 147MB om jeg ikke husker feil.

Takk til Amund som lastet opp filmen.

#66153  av Turbotrille

Åååååå, blir så frustrert over fremgangsmåten til enkelte personer i denne byen. :x
Låne vekk et dumt lite bulletcam for å kjøre gratis???? 200 kroner, er det noe å bli redd for?
Neste gang kan du bare gi meg en lyd på forhånd Kristian så skal jeg stille med både bulletcam og vanlig cam, GRATIS, i tillegg til at jeg selvfølgelig skal betale for kjøringen, slik som alle andre også burde sett på som en selvfølge for at de skal få kjøre. :x

Men noen andre må ta seg av redigering, for det har jeg ikke tålmodighet til å i det hele tatt tenke på å prøve meg på flere ganger, så der skal Andy ha all ros fra min side, for den giddingsen og tålmodigheten som en må ha for å sitte så lenge med pcen.

Må igjen takke for et flott arrangement, neste gang stiller jeg forhåpentligvis i Toyota. :oops:

Men husk på det da gutter, det er ikke alle som har kjørt Toyota på Opel treff på Eikås og Opel på Toyota treff på Eikås. :D

Slå den da. :wink:

#66642  av Rolla_RS

Jeg er godt enig meddet dere skriver her. Var ikke mye som minnet om Toyota treff på denne filmen. Synes den burde heller kalles promo video for Evo.No. Men såvidt jeg kunne se filmet jo kammeraten til han som kjørte den røde omega'en. Det er jo muligens noe materiell der som man kunne laget en TS-OGN film fra. Noen som kjenner han i Omega'en? Men det er jo bare en ting å gjøre,å det er å stille med eget kamera og kansje flere til neste år. Men det er litt skuffendes å se opler på en video som det kunne vært 15 toyota'er på. Men, men, bedre lykke neste år. Men han i Omega'en er et tips :wink:

#66643  av Rolla_RS

Og Trille er ansatt som film mann på neste samling :lol:

#66649  av CelicaTurbo

Jeg tror vi prøver igjen på et annet vis til neste treff og lar filmene fra dette treffet ligge ;)

#66709  av spooz

CelicaTurbo skrev:og når jeg i ettertid ser dette er det en smule irriterende at spooz fikk kjøre gratis på banen som bytte mot utlån av utstyr som knapt ble brukt på et vis som gavnet ts-ogn overhodet. I praksis betyr det at jeg har ført et utlegg i regnskapet for treffet for å dekke noe som er blitt skapt kun for å glede enkeltpersoner. At Andy da har brukt mye tid på dette blir med ett irrelevant for meg så lenge det er så tydelig at dette ikke er blitt satt sammen hverken for ts-ogn, eller med interesse i ts-ogn.. Det meste av filmen inneholder inviterte biler som har forsvinnende lite med klubben å gjøre, og da hjelper det ikke at hovedrolleinnehaveren var en enkelt bil fra ts-ogn, med en liten gjesterolle av Amunds mk1 i tillegg :roll:
Siden jeg blir trukket inn i diskusjonen, føler jeg det rett å kommentere dette slik at alle fakta kommer på bordet.

Jeg ble oppringt av Kjell Inge Kleppe, onsdagen før dette arrangementet, og ble forespurt om jeg og Andy kunne stille på dette treffet for å ta bilder og film, noe jeg sa var greit så lenge jeg selv fikk en av de annonserte 15 plassene. (det var kun mulighet for 15 biler, og 14 plasser var allerede tatt) Min tanke var da at hvis jeg skal gå der borte en hel ettermiddag og ta bilder for TS-OGN, hadde det vært kjekt om jeg kunne få kjøre en runde eller to med RE540 banedekkene min samtidig, siden vi hadde GPS-loggutstyr med oss. (Bulletcam'et var Andy sitt, og har ingenting med meg å gjøre whatsoever) Dette var ikke noe problem, og det skulle heller ikke koste noe hvis jeg bare skulle kjøre et par runder. Alt dette ble avtalt på forhånd, så dette var min avtale med hans om jeg oppfattet som TS-OGN representant; Kjell Inge Kleppe. Så, tydeligvis har det blitt en kommunikasjonssvikt dere arrangører i mellom, for dette var avtalen og slik ble det. Da jeg skulle kjøre og en eller annen (muligens deg?) kom bort for å spørre om jeg hadde betalt, refererte jeg også til denne avtalen. Det blir litt vanskelig å forholde seg til avtaler, hvis de plutselig ikke gjelder?

Forøvrig synes jeg det er bra drøyt, på grensen til frekt, å surmule over kvaliteten på filmen som Andy har laget. Her stiller vi 3 mann, en hel kveld, tar flere hundre bilder, og Andy sitter utallige timer og redigerer etterpå. Så er feedbacken at dette ikke gagnet TS-OGN?

Dette var jo gode greier - si i fra neste gang vi skal stille. :roll:

#66710  av Kjelliken

:roll: Oki så min bil veldig godt repensentert på den banen og jeg betaler gladelig 200.- kr for at spooz hadde seg ( en tur på banen )
husker jeg ikke feil kjørte han fem runder og greit nok har du gått i tap på dette kristian skal jeg dekke dette no problem. siden jeg mer eller mindre stod for at Spooz fikk kjøre.

Mente å huske at det skulle være i null men greit jeg tar den på meg.

Og jeg beklager også at ikke Kristian ble nevt i filmen er vel egentlig min feil det også.. Ellers føler jeg litt bitter smak u munne for og ha ordnet litt filming av treffet SORRY! kansje bedre neste gang..

Få dette ut av verden men for all del ikke skyld dette på Spooz bare for de han fikk kjøre fem runder, var ikke på nært så mange runder som andre kjørte det skal være sikkert.

Og jeg kjønner ikke hvorfor det har blitt så mye snakk og tull for denne filmen. Men Evo var på besøk på treffet og slik ble det ferdig arbeid.

Og no er alle galde og klar for enda en kjempe morro dag på bane, for jeg hadde det kjempe morro der og det vet jeg dere andre også hadde det edda bedda.. :lol:
Sist redigert av Kjelliken den 21 okt 2004 18:43, redigert 1 gang totalt.

#66711  av andy156

Ble ikke gjort oppmerksom på denne tråden før nå...

Som Kjelliken sier er det ikke så mye annen video av flere biler enn det dere ser. Jeg er bare en person og kan bare være et sted om gangen. Dessuten har jeg bare et kamera (som kobles til bulletcammet) og kan dermed bare filme et sted i slengen.

Det har ikke vært noe mening i å fokusere kun på Kjelliken sin bil. Ja jeg har veldig mye matriale fra bilen til Kjelliken og man kan vel i ettertid si at jeg burde variert litt mer. Men fakta er at dette er første gangen bulletcamet var i bruk så jeg trengte litt tid på å teste.

Det er forøvrig mitt kamera og jeg som kom dit for å filme (forespurt av Kjelliken). Hvis man har problemer med de 200kr så syntes jeg man skal ta det der og da og ikke bli sure i ettertid. Men akkurat det har ikke noe med meg og min film å gjøre. Jeg kjørte ikke en eneste meter.

Så håper i hvertfall dere likte filmen. Jeg hadde det i hvertfall gøy den dagen, men jeg må innrømme at det føles litt surt nå når jeg leser dette. Jeg filmet så mye som jeg rakk og har klippet sammen det som er værdt å se. Alle enkeltbilene jeg filmet er med så de som ikke er med i filmen har jeg desverre ikke noe video av. Ingen ble klippet helt vekk.
Sist redigert av andy156 den 21 okt 2004 19:13, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7