Side 6 av 9

Legg innLagt inn:06 nov 2005 00:05
av andre 1
stemmer det! du har vel instalert ny ecu eller bruker du den som sto i bilen fra før av???

Legg innLagt inn:06 nov 2005 07:57
av monster11
reset alle kontakter igen,og nu får jeg ikke nogen feil koder på diagnospluggen

det som mangler nu er vel bensin

Legg innLagt inn:06 nov 2005 17:56
av Levin GT
Du må finne ut kofor den ikke får bensin då....Går bensinpumpen når du skinner startmotoren?............Prøv å tvangskjøre bensinpumpen med en fast + fra batteriet mens du skinner,så vet du hvertfall at den går!.......

Levin GT

Legg innLagt inn:06 nov 2005 18:48
av monster11
jeg har kortslute Fp og +B på diagnospluggen så pumper bensin pumpa.
den pumper også når jeg prøver og starte den
men den starter kun i ca 5 sek

Legg innLagt inn:06 nov 2005 21:08
av monster11
så vidt jeg kan se kommer bensinen her til.
hvad kan det være for noget som er galt
det er vel alle 4 ijektorer som ikke virker?
men burde jeg ikke få en feil meling hvis de ikke virker?

Legg innLagt inn:06 nov 2005 23:13
av pkgrette
jeg hadde det samme problemet og jeg bare dro ut fordeleren og stilte den inn på nytt med det funka ikek for meg så da
er jo tenningsrekkefølgen 1 3 4 2 så da bare roterte jeg kabla og prøvde meg fram da starta motoren min
det er riktig nok en 4age men trur det kan være det samma.. good luck

Legg innLagt inn:06 nov 2005 23:17
av Levin GT
Det som du kan gjøre,som eg gjorde på min er å ta ut en dyse,behold pluggen på,skru på bensinslangen rett på dysen med en slangeklemme,og strips en brødpose rundt den,så skinner du og ser om bensindusjen sprøytes inn i brødposen.....Det gjorde eg,og fant ut at to av dysene mine var tette etter å ha stått så lenge,byttet de to så funket han helt fint.

Legg innLagt inn:07 nov 2005 21:51
av monster11
jeg har prøvet og stille fordeleren men det hjelper ikke.
der kommer bensin ut av alle 4 dyser.

Legg innLagt inn:07 nov 2005 23:40
av Levin GT
For å si det veldig enkelt då så er det egentlig bare tre elementære ting som må være i orden for at en komplett motor skal kunne starte og gå på tomgang....Bensin på alle cylindre,gnist på alle pluggene,og at alt som har med timing er riktig,dvs,register og fordeler....
Har du disse i 100% i orden er du langt på vei,og om den ikke starter,så er det disse tingene du absolutt bør dobbeltsjekke at det er i orden.
Når du kan bekrefte at disse tingene hel 100% som det skal,så kan eg gi deg andre teorier......Skal alltid klare å lure han i gang kjønner du.....

Levin GT

Legg innLagt inn:08 nov 2005 20:12
av monster11
skal fordeleren stilles på samme måte som på 4age?
for på min kan jeg ikke få de 2 merker til og passe samme.
min er der hvor den sorte pil er

Legg innLagt inn:08 nov 2005 20:18
av Larsen
hvorfor ikke?

Legg innLagt inn:08 nov 2005 20:18
av Larsen
hvorfor ikke? har du stilt på den?

Legg innLagt inn:08 nov 2005 20:27
av monster11
nei jeg ved ikke så det bare idag.da jeg tenkte at jeg ville dobbel tjekke at den stod regtig.
har bestilt time på toyota idag,men de hade først tid om 14 dage.

Legg innLagt inn:08 nov 2005 23:39
av Levin GT
Drit i merkene om du ikke får de til å stemme....Glem alt so heter merker...han kan jo stå 180 grader feil og allikevel på merkene..........Du tar og skrur ut tennplugg nr en,sitkker en stiv streng eller et langt nok skrujern ned i hullet,dreier motoren rundt for hånd med en fastnøkkel på veiven til du ser på strengen at stempelet er helt på topp,DA SKAL rotoren peke rett før til å tenne på pluggkabel nr 'en på polen inni fordelerlokket.........
Da er du hvertfall noenlunde innenfor der tenningen skal være og motoren skal starte på det, fininnstillingen tar man selvsagt med tenningspistol senere.

Levin GT

Legg innLagt inn:09 nov 2005 09:35
av monster11
okay.har nu gjort som du sage,og det hjalp ikke noget.