TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppen av Uflaks!! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#110084  av jumbo

Det vil i praksis funke helt greit, med mindre det lokale politiet kjenner deg godt nok til å vite forskjell på deg og broren...

Jeg vil selvsagt ikke stå ansvarlig for å ha anbefalt å kjøre uten lappen, det er en vurdering hver enkelt må ta for seg selv, men jeg kan trygt si at det er hva *jeg* hadde gjort i din situasjon...

Utrolig synd er det uansett, åkke som hvordan det går videre, lykke til skal du hvertfall ha :cry:

#110131  av GT4 CS

Fy faen så kjipt. Hadde jeg mista lappen hadde livet gått rett i dass. Kjører som en engel nå sammenlignet med før, men sitter man i egne tanker er det utrolig lett og glemme seg. Og han juristen du pratet på, skulle vært skuddpremie på han med tanke på den saken med fiskerne. Vet hva jeg ville gjort, men det egner seg ikke her inne :evil:
Hva med og flytte nærmere jobben? sykkel er jo en mulighet, men drita kjipt i regnevær osv.
Er det mulig og klage på saken og be om at en annen jurist vurderer saken på nytt pga den fisker saken og at du føler det er mere personlig grunnet det var sønnen hans som var innblandet. Får om han ikke husker navnet ditt så kommer det automatisk opp da han lager sak på deg, alle data ligger lagret slik at de kan eventuelt gi deg en strengere straff. Bare ha det i bakhodet. En politidata glemmer ingen ting. Er verdt et forsøk, kansje du får kortet ned et par mnd på straffen. Ville aldri gitt meg her før du fikk en anne jurist. Prat littmed han i kripos så får du litt mere utfyllende info om hvordan slike saker går for seg. Men en ting er sikkert, han fant ut at du har anmeldt sønnen hans for vold.
Håper uansett det ordner seg for deg, lappen får du nokk ikke igjen sånn pluttselig. Men får du den 2mnd før hjelper det :)
Legger ved et motivasjonsbilde i hverdagen :wink:
Vedlegg
Spagatten.jpg
Spagatten.jpg (43.73 kiB) Vist 277 ganger

#110136  av KuHrOn_RaCeR

Er også en mulighet å få lagd en avtale meg Politiet da.
Veit flere som har mista lappen men har fått lov til å KUN kjøre til jobben siden du er så avhengig av den.
Er jo hvert et forsøk :?

#110143  av cameleon

Du kan forøverig sjekke ut http://www.lovdata.no
mulig du kan finne noe nyttig info der.

#110162  av FireWalk

har drevet og tenkt litt... jeg har en kompis som ligner utrolig på meg.. før i tiden fikk han låne bank kortet mitt som han kom seg inn på byen med.. han er 2 år yngre enn meg.. og det funket hver gang.. Nå har han flyttet sammen med dama, han er trygdet så han har ikke noe bil eller spesielt god råd... mot en liten pengesum kan det jo tenkes at han ville være villig til å la meg låne lappen hans.. siden vi er så dønn like.. (folk trodde vi var tvillinger før)..

Om jeg da kjører veldig forsiktig... så burde jeg jo ikke bli stoppet med mindre det er en rutine kontroll som alko test eller noe.. og om jeg da hadde gitt dem lappen og de tittet i full fart på den så hadde de vel ikke tenkt noe mer over det skulle en tro... ?

Også heller love han at jeg betaler boten om han får bot for å kjøre uten lappen... hmm.. bare en teori.. aner ikke hvordan disse tingene fungerer i praksis, men av hva jeg har skjønt så er det jo slik at de fleste jeg kjenner som er blitt stoppet i rutine kontroll og ikke har med seg lappen, så oppgir de bare navn og person nr, så får de en klapp på skulderen og beskjed om å huske lappen neste gang...

Jeg har ingen mulighet til å flytte nermere jobben.. da den ligger ganske øde til.. og ingen leiligheter til leie i nærheten der engang..

så mine muligheter er svært begrenset :?

#110164  av ina

Hva hvis du blir stoppet av den samme politi mannen? Politiet er veldig flinke til å kjenne igjen folk!
Har hørt om folk som har brukt førerkortet til søsknene sine, og det har faktisk gått bra...
Men går det ikke ann for denna persoen å si at han har mistet førekortet?

#110168  av FireWalk

jeg vet ikke.. eventuelt si at jeg har glemt lommeboken med førerkort og alt hjemme, og oppgi navnet til kompisen og hans person nr.. ?

men sjansen for å bli stoppet av AKKURAT samme politimannen må da være forsvinnende liten..... man skal da ha EKSTREMT usannsynelig mye uflaks for at det skal forekomme!

#110182  av arntkjetil

Men vis jeg har forstått det riktig sitter du jo inne med endel uflaks, får håpe den har godt over.

#110185  av FireWalk

hmm.. ja fattern lurte på hva jeg hadde tenkt å gjøre ang jobb osv.. om jeg ville kjøre til og fra likevel... så sa jeg at jeg vurderte det.... da kommenterte han jo at med min uflaks så er det kanskje ikke så lurt... jeg er jo ikke overtroisk, men jeg begynner jo saktens å lure... for det kan da ikke være normalt..

#110187  av mralp

Tjener du 400k i året er det vel bare å ordne et krypinn nærmere jobb? Må jo være mulig. Enhver bank vil jo løpe etter deg med tilbud på lån når du har en slik inntekt :?:

#110188  av ina

Jeg har også hørt om et annet alternativ da... Var en som mistet lappen, og jobben som en følge av dette, så han skulle ta selvmord... Men politiet stoppet han så fikk han redusert straff....

#110190  av QuackYO

Men hallooo, ikke ta alle sorgene på forskudd nå - som sagt så var det nettopp en kamerat av meg som fikk tilbake lappen etter bare noen uker pga at han fikk attest fra jobben om at han trengte lappen. Ring en advokat og hør om han kan skrive et brev, det behøver ikke bli så voldsomt dyrt...

#110191  av FireWalk

mralp skrev:Tjener du 400k i året er det vel bare å ordne et krypinn nærmere jobb? Må jo være mulig. Enhver bank vil jo løpe etter deg med tilbud på lån når du har en slik inntekt :?:
har tjent såpass mye fordi jeg har jobbet som en tulling for å få klar bilen, styling, felger, motorfiks, ny lakk, innvendig styling osv... da blir det en del mer enn ordinære lønnen.. noe som er EKSTRA uheldig for meg ettersom at de gir meg bot utifra forige års inntekt.. i år tjener jeg nok mye mindre enn dette... har til gjengjeld tatt opp mengder med lån her og der for å dekke alle uhellene som jeg har vært ute for.. med det resultat at jeg i tilegg til bil lån og studie lån sitterigjen med 30.000 i minus på kontoen til skyhøy rente samt 15-20.000 kr som jeg skyulder venner og kjente..

noe krypinn nermere jobb er ikke mulig da det ikke finnes noe krypinn nermere jobb.. jobben ligger ganske øde til.. og jeg kommer vel neppe noe særlig nermere den enn hva jeg allerede er..

Noe selvmord er vel heller ikke særlig aktuelt.. hehe... kunne derimot tenke meg å morde visse andre.. (politikere f-eks som setter slike urimelige straffer for trafikk forseelser, og milde straffer for tung kriminalitet)

men men.. det går som det går.....

#110192  av CelicaTurbo

..og om ikke det går så gjør som noen her har skrevet; skaff deg et lite krypinn nært jobben/sykkelavstand, gjør det lite og billig siden du ikke trenger å bo der så lenge allikevel.. med mindre du er avhengig av å dra til forskjellige jobb-lokasjoner da?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10