Side 5 av 5

Legg innLagt inn:15 des 2002 20:32
av Christian
Stemmer nok det...
Uten trykk blir det lite fart :)
Problemet er bare det at OM det skulle skje noe sitter du skikkelig i saksa.
Jeg tar ikke den sjangsen... :)

Legg innLagt inn:15 des 2002 21:17
av jumbo
Hva ender du opp med å gjøre da? Godkjenne med fullt antall Hk?

Med mindre du gjør det, vil du sitte akkurat like fordømt mye i saksa uansett?

Legg innLagt inn:15 des 2002 21:48
av Christian
Hvorfor det? Det er jo hele grunnen til at jeg har kjøpt controlleren.
Og skulle det vise seg at den senker for lite, må jeg finne noe annet i tillegg.
Har div. wiere, samt "ting & tang som folk har bruk for" så det skal nok gå på et vis :)
Poenget er at jeg skal kunne styre dette innenifra bilen og ikke måtte gå bak og røske av noe :)

Legg innLagt inn:15 des 2002 22:59
av jumbo
Ah. Selvsagt... Poenget ditt er å kunne justere motoren til å yte i henhold til vognkortet fra kupeen...

Jeg er allikevel usikker på om dette holder dersom man blir innblandet i noe, og ting VIRKELIG blir undersøkt.

Vel uansett - lite nytte i å spekulere på dette. Jeg får uansett se an hvordan du kommer ut av det :P

Legg innLagt inn:15 des 2002 23:51
av CelicaTurbo
jeg er spent på hvordan du har tenkt å "koble fra" turboen jeg :) eneste muligheten slik jeg ser det da er jo å binde opp wastegaten slik at den står på vidt gap og da får du nok lavere effekt enn 3S-GE ja :) men, men, forhør deg først med biltilsynet hvordan de forholder seg til ny effekt (vil de måle den selv eller holder det med papirer?) og jeg ville uansett ha prøvd først uten mikk makk eller triksing annet enn muligens å sørge for at T-VSV ikke skrus på mens du står der på rullene (denne er jo uansett av når motoren er kald f.eks.). Måten du kan gjøre det er å finne wiren som styrer dette fra ECU og enten koble 12v på eller å koble den mot jord etter hva som trengs..

Legg innLagt inn:16 des 2002 00:06
av jumbo
Vel, hva med å angripe dette i motsatt ende - dvs. ikke fokusere på å dumpe trykket gjennom wastegaten, men snarere forhindre at turboen lager trykk i utgangspunktet... Selve turboen (les vifta) trenger vel gjerne spenning for å gå rundt, eller er denne dreven mekanisk? Om man kutter den (eller gjerne setter på en bryter) burde vel trykket la seg fjerne ganske greit? Om dette er umulig pga av div. skal jeg ikke uttale meg om! :D

Legg innLagt inn:16 des 2002 01:29
av erling
jumbo skrev:Vel, hva med å angripe dette i motsatt ende - dvs. ikke fokusere på å dumpe trykket gjennom wastegaten, men snarere forhindre at turboen lager trykk i utgangspunktet... Selve turboen (les vifta) trenger vel gjerne spenning for å gå rundt, eller er denne dreven mekanisk? Om man kutter den (eller gjerne setter på en bryter) burde vel trykket la seg fjerne ganske greit? Om dette er umulig pga av div. skal jeg ikke uttale meg om! :D
He-he.. Ja du kan la være å starte motoren på målingen. :mrgreen: Men fra spøk til alvor, her kan du lese om turbo. :)

Legg innLagt inn:16 des 2002 08:21
av jumbo
LOL

Takk for linken!

(blir tydeligvis en smule vanskelig å få turboen til å ta komplett ferie, ja :mrgreen:)

Legg innLagt inn:16 des 2002 15:52
av erling
jumbo skrev: (blir tydeligvis en smule vanskelig å få turboen til å ta komplett ferie, ja :mrgreen:)
Blir nok det ja. :) Denne siden: http://www.howstuffworks.com/ er nokså grei å lese seg til hvordan mange forskjellige ting virker egentlig..

Legg innLagt inn:16 des 2002 16:31
av jumbo
Genial site, ja!

Legg innLagt inn:16 des 2002 19:18
av Christian
Jeg skal prøve med mindre trykk, SÅ får jeg se hva som må til ellers...
Bilen skal på rullene i januar engang, nytter ikke å ta alle problemene på forskudd :wink:

Legg innLagt inn:16 des 2002 22:36
av CelicaTurbo
høres ut som en bra instilling :)

Legg innLagt inn:16 des 2002 23:31
av jumbo
Christian skrev:Jeg skal prøve med mindre trykk, SÅ får jeg se hva som må til ellers...
Bilen skal på rullene i januar engang, nytter ikke å ta alle problemene på forskudd :wink:
Du skal selvsagt måle den på et frittstående verksted først, og ikke hos biltilsynet? Hvis ikke syens jeg du er modig! :D

Legg innLagt inn:17 des 2002 00:09
av Christian
Selfølgelig. Vi skal teste min og en Calibra, bare jeg får delene...
Vil gjerne ha skikkelige utskrifter av dette, så jeg kan være rimelig sikker på ikke å kjøre istykker :)