Side 5 av 15
Legg innLagt inn:20 nov 2006 21:36
av CelicaTurbo
veier du alt du fjerner da?

Legg innLagt inn:20 nov 2006 23:29
av Morten
Hadde en aldri så liten plan om det ja. Her er status etter første økt.

Ikke så veldig nøyaktig vekt må jeg innrømme, men gir jo en indikasjon ihvertfall.
PS! Veide og orginalpanseret til ca. 12-12,5kg og det nye med pappen på til 4,5-5kg et sted.

Legg innLagt inn:21 nov 2006 08:13
av CelicaTurbo
hehe, hvor mange timenes jobb var de 5kg vekt da, og hvor ulevelig tror du bilen er å kjøre i det daglige nå (som jeg så klart forstår at du ikke har tenkt å gjøre) ?
Legg innLagt inn:21 nov 2006 15:10
av Morten
CelicaTurbo skrev:hehe, hvor mange timenes jobb var de 5kg vekt da, og hvor ulevelig tror du bilen er å kjøre i det daglige nå (som jeg så klart forstår at du ikke har tenkt å gjøre) ?
5kg's vekt var mellom 1 og 2 timer der jeg tok første økt.
Hvor ulevelig bilen blir....?
Who cares? 
Er jo tross alt på bane denne skal gå sine fleste km

Legg innLagt inn:21 nov 2006 15:17
av Morten
Hatt en økt i dag og, så da gjenstår kun en til som er cs. det samme som i går bare på førersiden. Meeen fikk ikke ut førersetet, den innsveisa mutteren på undersiden av ene bolt-festet løsna i sveisen pga rust, så må være både inni og under bilen samtidig..
Total vekt på platene som er fjerna til nå er ca.8-9kg.
ae86
Legg innLagt inn:22 nov 2006 12:34
av hybrid
fytti for et sjef prosjekt:) gleder meg til å se denne i action:) mulig og få sitte på eller?:)
Legg innLagt inn:22 nov 2006 13:26
av CelicaTurbo
imponerende greier ja,.. og bilen er vel så lett i utgangspunktet at 10kg faktisk gjør en liten forskjell

Re: ae86
Legg innLagt inn:26 nov 2006 18:07
av Morten
hybrid skrev:fytti for et sjef prosjekt:) gleder meg til å se denne i action:) mulig og få sitte på eller?:)
Bare å spørre når du ser meg. Er ikke vanskelig med passasjerer jeg.

Legg innLagt inn:26 nov 2006 18:11
av Morten
Putla litt med midlertidig montering av innsugsbiten idag. Må gruble litt på vann-biten ser jeg, og muligens lage til noe der. Er ikke lysten på RWD vannpumpa med mekanisk vifte, så noe må nok trikses til..
Ellers syns jeg det ser ut til å bli snop dette?

Legg innLagt inn:26 nov 2006 18:15
av celica_st185
Du får kjøpe deg elektrisk pumpe å vifte da

Blir nok helt sjef bil, med sjef lyd fra de trompetene

Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:03
av hybrid
hvor du fikk kjøpt itb's? og hvordan blir dette med elektronikken? med luftmengdemåleren..
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:29
av Morten
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:52
av Morten
hybrid skrev:hvor du fikk kjøpt itb's? og hvordan blir dette med elektronikken? med luftmengdemåleren..
Kjøpt litt her og der

. (har 2 sett til av spjeldene om noen trenger

) Manifold/adapter og selve trompetene er T3. Koster litt med alle delene, men er noe som bare måtte prøves en gang. Har ikke mye til overs for de orginale Toyota innsugsmanifoldene jeg har titta litt nøye på akkurat heller, så innbiller meg at det er litt å hente på de (i tillegg til lyden og responsen).
Lutmengdemåler har jeg ingen planer om å bruke, blir Megasquirt på denne motoren.

er spent på mappinga med de spjelda da, regner med å måtte prøve og feile litt med noe Alpha-N hybrid for å få det til å funke skikkelig.
Legg innLagt inn:27 nov 2006 00:39
av kennethx
Respect morten! Blir sinnsykt kult dette her

Legg innLagt inn:27 nov 2006 02:27
av Apsis
Åh, lekent opplegg du har satt igang med her!
Må... høre... lyden! Og draget blir sikkert ikke så værst det heller
