cameleon skrev:Eneste jeg synes er litt synd i mange tilfeller, er at så unge sjåfører kjøper seg slike biler. Ikke at en slik bil har så forbanna mye pulver under pansere, men alikevel så er det mye lettere å skal kjøre fort i en slik bil, enn en tilsvarende volvo med like mye hk. Bare for å sette det litt på spissen.
Er jo helt klart kjipt å se bilen sin herpa etter såkort tid, men er som sagt du som solgte den til han og er dermed hans bil hehe. Sånn er det bare og shit happens. 
Enig med deg og i akkurat det der. Jeg syntes at førstebilen bør være en gammel bil med ikke så alt for mange hk som man kan leke seg litt med og bli kjent med. På den måten lærer man seg og kjøre bil. For la oss inrømme det, når man akkurat har fått førerkortet og skal ut å kjøre for første gang så KAN man ikke å kjøre bil! Bil er noe man kan først etter å ha kjørt MYE.. man må lære bilen å kjenne, man må lære seg teknikk og dynamikk. Ferskinger er ikke ekspert på dette.
Det siste man bør gjøre da er å sette disse ferskingene bak rattet på en bil som er vanskeligere, eller som KAN være vanskeligere å kontrollere enn andre biler.
En bekjent av meg kjøpte seg nylig en MR2 gti. en måned senere hadde han krasjet den. Han var 18, og mr2en var hans første bil.
Mange 18 åringer som er flinke å kjøre bil og som er veldig forsiktige. Men det finnes desverre alt for mange av de som ikke er det også!
Faktum er jo at de fleste som akkurat har fått lappen vil iløpet av det første året få litt småbulker og diverse skader /sliteasjeskader på bilen pga måten de kjører på..
For å sette det på spissen: Jeg hadde ikke villet kjøpt ferrari til min egen (fremtidige) unge når han ble 18... hadde nok heller kjøpt en helt vanlig sedan med et normalt antall HK. Ikke noe som oppfordrer til grisekjøring iallefall.