TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Solgt Celica'n min:( Og nÃ¥ har den nye eieren knust den;(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#154209  av Remi

TheStig skrev:du misser totalt poenget her. At det i det hele tatt er en liten sjans for at vedkommende var uskyldig så er det grunn nok til å ikke kalle han idiot. Skulle likt å sett deg i en taxikø etter en fuktig aften der du kaller en kar for idiot for så "trekke det tilbake" og kalle en annen for idiot siden noen andre fakta kom opp.. Tenk litt før dere flapprer med kjeften

En annen ting, hadde du kallt 18 åringen som krasjet for idiot opp i trynet på han like etter kollisjonen ? Hvis nei, hvorfor på et forum?
Skal si meg helt enig med TheStig her.. dette er så totalt unødvendig og skaper bare uhygge her på forumet. dette er ikke noe vi ønsker her inne ! :wink:
 #154213  av sonvin

Oj, her ble det ampert gitt...

Må beklage hvis innlegget bare gjorde vondt verre, men jeg syntes det var feil at eieren av bilen skulle få slik kritikk nesten helt uforskylt.

Skader skjer hele tiden, OG det kan skje den beste... Om det hadde vært hans skyld så synes jeg likevel at han ikke skal bli stemplet som en idiot.

Dette ble vel som og kaste besin på bålet.

#154214  av sindrejl

memo skrev:
Larsen skrev:Er jo greit nok at han kræsjet, men vi må jo leve med høye forsikringspriser på grunn av sånne idioter...
jeg... jeg er så rystet over dumheten som stinker fra røttene av noen her på forumet til tider... *riste på hodet*
Unnskyld? Dumhet? Du som sitter og håper at folk kræsjer inn i andre? "JIPPI! Han kræsja!" Kanskje det gikk så ille at han tok livet av noen i sin egen eller andres bil! "YES! Akkurat det jeg håpet! Da fikk han som fortjent! dusten som snakket negativt om andre.."

#154215  av sindrejl

celicat23 skrev:
TheStig skrev:
cameleon skrev:At en person ikke holdt vikeplikten ut i fra bildene er nok ikke heeelt sant. i så tilfelle så er det ganske utrolig at bilen faktisk har klart å trykke inn bilen heeelt likt hele veien i samme høyde. Det der er jo autoværnhøyde og slik bildene tyder, samt at den stripa som farer tværs over er helt lik. han har antageligvis holdt alt for stor fart og vært uheldig og dundra rett inni. Det er i alle fall min teori.

Er vel kanskje litt pinlig å innrømme at han har kræsja den selv liksom :wink: spesielt etter så kort tid.
oja så du sto å så på? Fatter ikke at det er mulig å direkte si at noen lyger når du IKKE HAR PEILING selv.. En større eldre amerikansk pickup har solide fangere i stål UTEN lakk din sopp.. Kan være andre muligheter også..

Jeg som brakte autovern som en MULIG skadeårsak men er litt pussig at felgene er hele da..
Men ts-ogn strikes again..
Lettvint å kritisere i ettertid når "fakta" har kommet frem, innlegg som ble skrevet før noen visste bedre. Er så kos med deg og han evig enige humør sprederen av en kompis memo...Kan kverrulere om alt og ingenting.

Stå på gutter. Vet dere kritiserer forumet og andre brukere her, men jeg vet ikke helt hvem det er som gjør det mest utrivelig her inne for andre..

Og til deg som kjenner personen som eier celica'n nå: Jeg regner med du er smartere en pompel&pilt her, så du ser at innleggene som er skrevet før du kom er reaksjoner på de orginale postene hvor nye eieren fremsto i ett heller uheldig lys. Hvis det stemmer det du sier, så kan jeg ikke gjøre annet enn å rette meg selv og si at det er nok heller han som kjørte på celica'n som er en forbanna idiot. Og det er nok flere som vil mene anderledes om nye eieren nå.
Synes sånne kverrulanter og surpjotter som skal lage kvalm om alt, like godt kan ha seg ut, om alle i ts-ogn er så fæle og teit som dere sier.
 #154217  av sindrejl

sonvin skrev:Oj, her ble det ampert gitt...

Må beklage hvis innlegget bare gjorde vondt verre, men jeg syntes det var feil at eieren av bilen skulle få slik kritikk nesten helt uforskylt.

Skader skjer hele tiden, OG det kan skje den beste... Om det hadde vært hans skyld så synes jeg likevel at han ikke skal bli stemplet som en idiot.

Dette ble vel som og kaste besin på bålet.
Flott du sier ifra synes jeg og han var neppe idiot hverken før eller etter han kjøpte bilen, Har selv dultet bil i grøfta når jeg var 18 med ny lapp. Er bare det at de fleste reagerer utifra hva som blir sagt i første posten og det blir ikke spesielt mye mer hyggelig her da enkelte absolutt skal lage kvalm om alle andres innlegg eller meninger hele tiden.. er litt synd, veldig mange som ikke gidder være noe spesielt på forumet mer pga kranglefanter nordfra. Vil ikke si at du kaster bensin på bålet.. isåfall feil bål for her slenger folk bare dritt til hverandre uten mål og mening.

#154219  av @lpher

Ro ned pulsen folkens...før noen tipper over :)

#154223  av FireWalk

memo skrev:alltid like moro å lese kritikken her etter noen har kræsja :lol: :lol: :lol: :lol:

"ALLE ER IDIOTER!!! INGEN KAN KJØRE!!! HAN VAR SIKKERT FULL NÅR HAN KJØRTE!!! OMGOMG HAN GIKK PÅ STOFF!!!"

jeg gleder meg så jæææævli til en av de kjente kritikerne her smadrer et autovern eller en annen bil 8) :lol: :lol: 8)
Hehe.. dette må vel være første gangen jeg faktisk er ENIG med deg :P

Mange her inne som faktisk har krasjet selv, og som likevel sitter og kritiserer. Uhell kan faktisk skje den BESTE! og ja. Sant nok at 18 åringer er den mest ulykkes utsatte gruppen. Men det er jo ikke dermed sagt at ulykken skyldes grisekjøring eller idioti. Det kan jo faktisk ha vært et renspikket uhell dette her da.. Glatt veibane f.eks, det kan til og med ha vært noen andre sin feil.

Uansett, kjipt at bilen er vraket. Når jeg skal selge min kommer jeg til å forsikre meg om at det er en erfaren og forsiktig bilentusiast/mr2entusiast som tar over bilen.. det blir jo som å selge barnet sitt nesten :lol:

#154224  av FireWalk

cameleon skrev:Eneste jeg synes er litt synd i mange tilfeller, er at så unge sjåfører kjøper seg slike biler. Ikke at en slik bil har så forbanna mye pulver under pansere, men alikevel så er det mye lettere å skal kjøre fort i en slik bil, enn en tilsvarende volvo med like mye hk. Bare for å sette det litt på spissen.

Er jo helt klart kjipt å se bilen sin herpa etter såkort tid, men er som sagt du som solgte den til han og er dermed hans bil hehe. Sånn er det bare og shit happens. :wink:
Enig med deg og i akkurat det der. Jeg syntes at førstebilen bør være en gammel bil med ikke så alt for mange hk som man kan leke seg litt med og bli kjent med. På den måten lærer man seg og kjøre bil. For la oss inrømme det, når man akkurat har fått førerkortet og skal ut å kjøre for første gang så KAN man ikke å kjøre bil! Bil er noe man kan først etter å ha kjørt MYE.. man må lære bilen å kjenne, man må lære seg teknikk og dynamikk. Ferskinger er ikke ekspert på dette.

Det siste man bør gjøre da er å sette disse ferskingene bak rattet på en bil som er vanskeligere, eller som KAN være vanskeligere å kontrollere enn andre biler.

En bekjent av meg kjøpte seg nylig en MR2 gti. en måned senere hadde han krasjet den. Han var 18, og mr2en var hans første bil.

Mange 18 åringer som er flinke å kjøre bil og som er veldig forsiktige. Men det finnes desverre alt for mange av de som ikke er det også!

Faktum er jo at de fleste som akkurat har fått lappen vil iløpet av det første året få litt småbulker og diverse skader /sliteasjeskader på bilen pga måten de kjører på..

For å sette det på spissen: Jeg hadde ikke villet kjøpt ferrari til min egen (fremtidige) unge når han ble 18... hadde nok heller kjøpt en helt vanlig sedan med et normalt antall HK. Ikke noe som oppfordrer til grisekjøring iallefall.

#154228  av maxgets

er en del her som aldri gjør feil virker det som =)

Er jo litt dumt å begynne å kalle folk når de blir påkjørt.. er ikke akkurat som at de kan så mye for det..

Og sånn ang. 18 år og biltype.. Førstebilen min var en st205.. nå har jeg mr2 gti.. har ikke kjørt ut eller krasjet.. har 3mnd igjen til jeg er 19 og har kjørt ca 20-30k siden jeg tok lappen =)
Har heller ikke noe rykte på meg for å kjøre spesielt pent heller..

#154234  av erling

Hmmmm.. Trøbbel i blomsterdalen?

Oppsummering:
Av og til hender det at én, eller flere biler kolliderer. Av og til er det en Toyota som krasjer. Sorri gutta, sånn er det bare.

Det hadde vært fint om ikke man kalte folk for idiot så raust som i denne tråden. Og dersom det er noen få som irriterer seg så fælt over folk på forumet her, kan de kanskje finne på noe annet heller, som ikke irriterer dem?