Jeg snakket ikke om Folk generelt. Jeg snakket om FATTIGE mennesker. Og de finnes det mange av. Jeg refererte til det det var snakk om på TV rett før jul, at fattige familier ikke hadde penger til å lage jul. De var snakk om å finansiere en hel jul med bare 2000 kroner. Enden på visen ble at det ble inkasso på en masse regninger ut på nyåret pga at de fleste droppet regningene for å lage jul til barna... Jeg Vet Jeg satte det på spissen. Det skrev jeg faktisk i inlegget også. Meningen med det var å provosere. Og det klarte je tydeligvis. Flere tusen i bot for en virkelig FATTIG familie kan ødelegge økonomien i mange måneder.. dette er ikke bare noe jeg sier..
Som det ble sagt over, formålet med denne posten er å få ut frustrasjon, slik at alle kan finne en viss trøst i det faktum at de ikke er alene med frustrasjonen sin, at alle her inne deler frustrasjonen med dem.
Så det er fint at MR2NYTER'N tar på seg den oppgaven som jesus en gang hade for lenge siden. nemlig å ta på seg frustrasjonen til alle mennesker! eller var det synder?..

. Ved konstant å være uenig med flertallet og komme med sarkastiske og til dels personlige anngrep som svar på et konkret tema, det syntes jeg ikke hører hjeme noe sted. Om du har et behov for å "markere" deg så kan du jo kanskje bli politiker selv. Så kan du sikkert få folk til å virkelig hate deg! om det er det du vil. For det er jo der ordet "politikerforakt" kommer fra. Du oppnår iallefall ingenting med å sitte her og fnyse og fnise av alt som blir sagt i denne posten så vel som i mange andre poster. Når man bruker 80 linjer istedet for 10 så er det kanskje fordi man har mye man ville sagt. Om jeg skriver alt i et inlegg, eller om jeg skriver 2 inlegg på rad slik som deg, eller 20 inlegg, det burde ikke ha noe å si.Om du har problemer med å lese å skrive så får du la være å lese det og drite i å svare på det. Det er ingen som tvinger deg til å lese lange inlegg. Og om du syntes det er provoserende at folk skriver litt lage poster nå å da så får du ringe en sånn 555-telefonsnakk linje og bruke kjeften der istedetfor. hele poenget med et forum er at folk skal utveksle meninger og tanker. Da hører det ingen steder hjeme å begynne å kritisere noen fordi de skriver enten for mye eller fordi man helt åpenlyst missforstår den personens intensjoner bare for å markere seg selv som en som liker å ha en annen mening enn alle andre

med andre ord: en Kranglefant!
Nå syntes du sikkert at dette inlegget også var litt for langt. DU kunne sikkert beskrevet det hele med en linje eller to selv.
Men istedet for å f.eks kalle noen en "fjott" og være ferdig med det, så velger jeg alså den lange veien rundt, nemlig å beskrive på en fyldig og forstålig måte HVORFOR jeg syntes personen er en fjott. Rent hypotetisk sett, sier ikke at du er en fjott. Dette er helt hypotetisk og er ikke ment som noe motanngrep. Men som et svar på den kritikken du kom med over.
Denne posten begynte rent informativt. Siden har det utviklet seg og sporet litt av slik som i de fleste andre poster på dette forumet. Du sier vi må slutte å sitte her å syte til hverandre å få ut fingeren. Om du hadde lest hele posten hadde du funnet ut at det er kommet mange gode forslag. Skrive brev, skrive E-mail osv.
Jeg skjønner ikke hvorfor du altid er så fientlig innstilt til det faktum at folk diskuterer noe. Det du ser på som syting og kjefting kaller vi andre diskusjon. Responsen på denne posten tyder på at dette er ting som opptar de som svarer på den. Så la folk få ut litt agreasjon og si sine meninger uten at du skal peke på dem og si at de er noen sytete snørrunger som ikke greier å få ut fingeren å gjøre noe. Ved indirekte å si det er du ikke et hakk bedre selv, og er dermed pr. definisjon selv med på å syte og klage. Forskjellen er at mens vi klager over høye skatter, bomstasjoner og skyhøye avgifter klager du over at vi klager over nettopp disse tingne.
Når de som har svart på denne posten utelukkende består av folk som har sterke meningener om dette,og hvorav samtlige er enig, så bør du jo selv skjønne at når du sier det du sier så kaster du egentlig stein i glasshus?
Istedet for å sette en effektiv stopper for en ellers interesant diskusjon kan du jo kanskje prøve å komme med noen gode og KONSTRUKTIVE forslag selv? istedet for din evige pessimisme. Ikke noe personlig, jeg godtar litt kritikk. Sier det ikke for å være ekkel med deg eller noe. Jeg skjønner at noen syntes det er travelt med lange inlegg og syting. Men Om du syntes det er irriterende, så la være å les det. Det er ingen som tvinger deg. Så La nå folk bare syte litt og få ut det som ut må. Jeg er sikker på at ved å skrive et slikt inlegg skaper du bare mer av det du prøver å få slutt på
Jeg beklager lengden på dette inlegget.