TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 30% Dyrere Ã¥ svinge feil fra 1. Februar!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#81350  av maxgets

Fredrik skrev:Meninga med posten var vel å få ut litt frustrasjon.. For å endre det politikerne sier og gjør er jo klin umulig.. Men vi burde kanskje ha sendt ett brev til NAF+++..

Det var en post her på hvor det blei tatt opp detta med bomavgift og no greier.. Uansett så sto det no om SV`s Erlend Helle på nettavisen.no ang bomstasjoner og han mente det at bomstasjonenes formål er å BEGRENSE biltrafikken! Er ikke bomstasjoner til for å finansiere nye veier :?: :!:
Selvfølgelig kan de nye prisene ha en effekt på hastigheta vår, men da blir det vel heller til det at mange ligger 10km/t under! Som igjen vil skape FLERE ulykker, grunnet forbikjøring!

Bare for å si mitt om "fattig familien" vår så kan 2000,- væra veldig mye (selvom FireWalk satte det ytterst på spissen ;)).

Og sånn helt til sist; Greit at bondevik har rundt 48% i skatt, men det er like mye som en elektriker, i firmaet hvor jeg jobber, har. Så jeg veit ikke jeg hva som blir mest riktig?
De rike for bare mer!
Da tjener nok han elektirkern ganske bra og... nermere 50% er jo noe av det høyere du kommer...
Men du mener kanskje att de som tjener mye skal bli beskattet så mye att de ikke får mere utbetalt enn andre?
Man skal jo ha igjen litt for å jobbe mye og...

#81354  av GT_rider

FireWalk skrev:antall ulykker har jo gått ned?

1. Senk avgiftene på nye biler. Bilparken er en av de eldste i europa. Gamle biler tar liv ved ulykker. Nye sikre biler redder liv.

2. Bedre veier. gode veier redder liv. Gamle slitte hullete veier tar liv.

3. Lavere og Lavere fartsgrenser provoserer folk til å kjøre forbi. Bilen som oppfinnelse var ment å gjøre transport raskere og mer effektiv. Når hesten med kjerre snart kjører forbi bilene er hele poenget med bilen borte...

Og MR2nytern: det siste vi trenger er ENDA flere politikere. Politikk er synonymt med en gjeng brøleaper som står på sitt og nekter å gi seg. Politikken fungerer slik at for at noe ska lskje, for at ting skal bli gjennomført så må flertallet av dem være enige. Dette blir de ikke. Dermed blir ingenting gjort. Det er lenge siden vi hadde en flertallsrejering i Norge.

Det blir på en måt som den tråden om "alkohol". Er alkohol bra eller dårlig? de som mener det er bra står på sitt mens de som er avholds står på sitt. Vi ble vel rimelig fort enige i at vi aldri kom til å bli enige? men det ar også et eneste vi ble enige om....... Akkurat som i politikken, det eneste de er enige om er at de aldri kommer til å bli enige. og så lenge de aldri blir enige blir ingenting gjort.

Så enkelt er det. Om jeg og alle andre her skulle bli politikere og sitte og brøle sammen med alle de andre brøleapene så hadde det ikke spilt noen rolle. Det hadde bare blitt enda mer bråk og enda vanskeligere å høre hva de andre roper. Og enda mindre hadde blitt gjort..

Vi har større makt som en gruppe til å sende brev, ringe og mase.. spørre og græve.. eventuelt bruke murstein trikset (hehe) og i det hele tatt ta i bruke metoder for å PÅVIRKE politikerene.

Vi burde skrive til NAF også. Naf som organisasjon har sviktet bilistene. De burde gå ut som organisasjon i media og FORLANGE endringer! de burde FORLANGE på vegne av bilistene at ting gjøres. Politikere blir ikke enige før ting slås opp i media. Dersom de ikke gjør noe vil ALLE hate dem. Og det er noe de ikke liker. Å bli hatet. Derfor blir de alltid enige når ting tas opp i media.
Virker som om NAF har blitt nikkedukker for staten de også. Hører aldri fra dem lengre. Hadde det vært noe med dem så hadde de tatt en alvorsprat med bondevik &co med en gang.
Så sende brev til NAF har jeg lite trua på. Da stemmer jeg heller for mitt eget forslag om at mange sender brev/mail på jobb og privat til politikkerene våre, for å komme med våre synspunkt.
Ja. Viss mange nok hadde kontakta NAF, så hadde dem kanskje foretatt seg noe. Men hva??

Ellers er jeg enig med og mr2nyter`n. Vi oppnår ikke noe med å kjefte og smelle her på forumet.

#81355  av FireWalk

Jeg snakket ikke om Folk generelt. Jeg snakket om FATTIGE mennesker. Og de finnes det mange av. Jeg refererte til det det var snakk om på TV rett før jul, at fattige familier ikke hadde penger til å lage jul. De var snakk om å finansiere en hel jul med bare 2000 kroner. Enden på visen ble at det ble inkasso på en masse regninger ut på nyåret pga at de fleste droppet regningene for å lage jul til barna... Jeg Vet Jeg satte det på spissen. Det skrev jeg faktisk i inlegget også. Meningen med det var å provosere. Og det klarte je tydeligvis. Flere tusen i bot for en virkelig FATTIG familie kan ødelegge økonomien i mange måneder.. dette er ikke bare noe jeg sier..

Som det ble sagt over, formålet med denne posten er å få ut frustrasjon, slik at alle kan finne en viss trøst i det faktum at de ikke er alene med frustrasjonen sin, at alle her inne deler frustrasjonen med dem.

Så det er fint at MR2NYTER'N tar på seg den oppgaven som jesus en gang hade for lenge siden. nemlig å ta på seg frustrasjonen til alle mennesker! eller var det synder?.. :lol: . Ved konstant å være uenig med flertallet og komme med sarkastiske og til dels personlige anngrep som svar på et konkret tema, det syntes jeg ikke hører hjeme noe sted. Om du har et behov for å "markere" deg så kan du jo kanskje bli politiker selv. Så kan du sikkert få folk til å virkelig hate deg! om det er det du vil. For det er jo der ordet "politikerforakt" kommer fra. Du oppnår iallefall ingenting med å sitte her og fnyse og fnise av alt som blir sagt i denne posten så vel som i mange andre poster. Når man bruker 80 linjer istedet for 10 så er det kanskje fordi man har mye man ville sagt. Om jeg skriver alt i et inlegg, eller om jeg skriver 2 inlegg på rad slik som deg, eller 20 inlegg, det burde ikke ha noe å si.Om du har problemer med å lese å skrive så får du la være å lese det og drite i å svare på det. Det er ingen som tvinger deg til å lese lange inlegg. Og om du syntes det er provoserende at folk skriver litt lage poster nå å da så får du ringe en sånn 555-telefonsnakk linje og bruke kjeften der istedetfor. hele poenget med et forum er at folk skal utveksle meninger og tanker. Da hører det ingen steder hjeme å begynne å kritisere noen fordi de skriver enten for mye eller fordi man helt åpenlyst missforstår den personens intensjoner bare for å markere seg selv som en som liker å ha en annen mening enn alle andre :wink: med andre ord: en Kranglefant!

Nå syntes du sikkert at dette inlegget også var litt for langt. DU kunne sikkert beskrevet det hele med en linje eller to selv.

Men istedet for å f.eks kalle noen en "fjott" og være ferdig med det, så velger jeg alså den lange veien rundt, nemlig å beskrive på en fyldig og forstålig måte HVORFOR jeg syntes personen er en fjott. Rent hypotetisk sett, sier ikke at du er en fjott. Dette er helt hypotetisk og er ikke ment som noe motanngrep. Men som et svar på den kritikken du kom med over.

Denne posten begynte rent informativt. Siden har det utviklet seg og sporet litt av slik som i de fleste andre poster på dette forumet. Du sier vi må slutte å sitte her å syte til hverandre å få ut fingeren. Om du hadde lest hele posten hadde du funnet ut at det er kommet mange gode forslag. Skrive brev, skrive E-mail osv.

Jeg skjønner ikke hvorfor du altid er så fientlig innstilt til det faktum at folk diskuterer noe. Det du ser på som syting og kjefting kaller vi andre diskusjon. Responsen på denne posten tyder på at dette er ting som opptar de som svarer på den. Så la folk få ut litt agreasjon og si sine meninger uten at du skal peke på dem og si at de er noen sytete snørrunger som ikke greier å få ut fingeren å gjøre noe. Ved indirekte å si det er du ikke et hakk bedre selv, og er dermed pr. definisjon selv med på å syte og klage. Forskjellen er at mens vi klager over høye skatter, bomstasjoner og skyhøye avgifter klager du over at vi klager over nettopp disse tingne.

Når de som har svart på denne posten utelukkende består av folk som har sterke meningener om dette,og hvorav samtlige er enig, så bør du jo selv skjønne at når du sier det du sier så kaster du egentlig stein i glasshus?

Istedet for å sette en effektiv stopper for en ellers interesant diskusjon kan du jo kanskje prøve å komme med noen gode og KONSTRUKTIVE forslag selv? istedet for din evige pessimisme. Ikke noe personlig, jeg godtar litt kritikk. Sier det ikke for å være ekkel med deg eller noe. Jeg skjønner at noen syntes det er travelt med lange inlegg og syting. Men Om du syntes det er irriterende, så la være å les det. Det er ingen som tvinger deg. Så La nå folk bare syte litt og få ut det som ut må. Jeg er sikker på at ved å skrive et slikt inlegg skaper du bare mer av det du prøver å få slutt på :wink:

Jeg beklager lengden på dette inlegget.
Sist redigert av FireWalk den 10 jan 2005 12:06, redigert 1 gang totalt.

#81358  av Mr2Nyter'n;p

Skjerp deg da... Hvem av oss kommer med personlige angrep? Bare fordi jeg er uenig med deg, betyr ikke det at jeg er uenig med alle andre... Er jeg Jesus plutselig også nå? Tror du at du er den eneste som har rett til å ha meninger? Ja, jeg mener noe annet enn deg om denne saken og om alkohol, men det må davel være greit? Trist at du tar dette ned på et så lavt nivå... Tror du er litt for vant til at folk ikke våger annet enn å være enige med deg... Vel, jeg er ikke enig med deg ang denne saken... Og vet du hva? Hvis du ikke tåler det, har du ingenting i en diskusjon å gjøre...
Leste halve innlegget og forsto hvor du var på vei... Hvis noen her har tatt seg nær av at jeg er uenig i diverse saker, send meg en pm hvis man evt vil slenge med leppa.. Tåler det jeg, men ser ikke vitsen med å plage andre her på forumet med det :wink:

Har hele livet nekta å være en av alle andre nikkedukker som ikke tør ha meninger som går imot flertallet's... Samma hva som skjer, nekter jeg å gi opp min rett til å si hva jeg mener. Da får dere heller sende beskjed til forum-bossen og få meg fjernet herfra.. Ingen personlige angrep fra min side i denne diskusjonen... Ikke med overlegg ihvertfall.

#81360  av FireWalk

hadde du lest HELE inlegget hadde du sett at jeg skrev at det ikke var noe personlig.. Jeg skrev min mening om din mening, akkurat slik du skrev din mening om min mening lenger oppe :wink:

Klart du skal få lov å ha egene meninger! Det hadde jo blitt et fantastisk kjdelig forum om alle var enige hele tiden..

Det jeg mente var at 99,9% av alle som har svart på denne posten er av samme oppfattning hva Avgifter, Bøter, Bomstasjoner osv er. Og den kritikken du kom med mot det jeg skrev var jo litt overdrevet syntes jeg. Samtidig skal jeg inrømme at jeg overdrev litt selv også, men for å få frem et godt og høyst aktuelt poeng!

No hard feelings ok? 8)

#81363  av Mr2Nyter'n;p

Veldig ok :D Er enig med deg og dere andre angående høye bøtesatser/avgifter osv... Er bare av den oppfatning om at vi i Norge har det bedre enn de fleste på de områdene som virkelig teller... De essensielle :wink:
Lett å bli litt revet med i diskusjoner...

Tror det beste vil være å sende brev/mail til Naf og gi uttrykk for misnøyen i situasjonen for oss bilister.. Skulle lagd til ei nettside der en som var flink til å formulere seg kunne forklart den generelle misnøyen blant oss bilister der enhver som var inne på sida kunne vist sin støtte ved å skrive navn og evt bosted...
Lagd en slags kampanje... Hmm... Kunne vært verdt forsøket i det minste.

#81367  av Fredrik

maxgets skrev:
Fredrik skrev: Og sånn helt til sist; Greit at bondevik har rundt 48% i skatt, men det er like mye som en elektriker, i firmaet hvor jeg jobber, har. Så jeg veit ikke jeg hva som blir mest riktig?
De rike for bare mer!
Da tjener nok han elektirkern ganske bra og... nermere 50% er jo noe av det høyere du kommer...
Men du mener kanskje att de som tjener mye skal bli beskattet så mye att de ikke får mere utbetalt enn andre?
Poenget mitt var at bondevik tjener rundt det dobbelte, men skatten er det samma!
Hvor er logikken i det?

#81368  av sw20

eg er heilt enig med alle!!!!!!!!!! :lol:
og det klarte eg og si med 6 ord... hehe..

nei... blir jo litt høge bøter no!!!!

men dersom man har 2000 spenn å bruke på ei heil jul.. hadde eg sikkert sykkla til jobb...eller gått dersom eg ikkje hadde hatt råd til sykkel... :D eller kjørt etter farts grensa enkelt og greit......

klart jeg sjønner hva alle meiner... noen meiner att bøtene er for høge...
og noen meiner at dei må vere så høge for at folk skal skjønne alvoret i trafikkreglane :?:

begge deler er igrunn rett og.. det kommer ann på hvilken person man treffer,,,

tror ikkje røkke trenger å bry seg så mye om hvor mye han får i bot,,,

men en som kansje går på sosialen og såvidt kommer seg gjennom ein måneden med det han har til rådighet... for ein slik person kan ei bot vere ganske så extrem...

syns at bøter burde vert rekna ut på prosent ev lønna til personen som får den...

på den måten får man ei tilnerma lik straff for alle...
skjønner dere hva eg meiner...

tror det her blei mitt største innlegg

#81370  av FireWalk

og folk sier JEG overdriver... :D hehe

#81373  av Mr2Nyter'n;p

Hehe... Veldig godt forslag at bøtene kunne regnes ut i % av lønn da :D
Ellers må jeg si at du kler rødt, Sw20 :wink: :wink:
Vi er vel alle stort sett enige om de grunnleggende tingene i denne saken tror jeg... Det er jo et positivt tegn i seg selv.. Tror de fleste faktisk har et eller annet imot trafikk-politikken i dagens Norge.

Heldigvis

:wink:

#81379  av Fredrik

Bøter prosentvis utifra lønna er en veldig god ide! Det er jo også mest rettferdig..

#81380  av Kaizern

Fredrik skrev:Bøter prosentvis utifra lønna er en veldig god ide! Det er jo også mest rettferdig..
Finskene gjør det på denne måten, skulle ønske Norsk regjering var like smarte, men den gang ei!

#81381  av kaimagne

Fredrik skrev:
maxgets skrev:
Fredrik skrev: Og sånn helt til sist; Greit at bondevik har rundt 48% i skatt, men det er like mye som en elektriker, i firmaet hvor jeg jobber, har. Så jeg veit ikke jeg hva som blir mest riktig?
De rike for bare mer!
Poenget mitt var at bondevik tjener rundt det dobbelte, men skatten er det samma!
Hvor er logikken i det?
Det er slike uttalelser som driver folk til å være arbeidsledige... Med en slik holdning trenger man ikke arbeide for å få utbetalt det man trenger for å overleve. Jeg gidder i hvertfall ikke legge inn 50 timer i uka hvis jeg kan få like mye penger ved å være hjemme og gjøre andre ting!

Jeg er ganske sikker på at jeg misforstår deg Fredrik, fordi slik du skriver det her, har det i hvertfall ingen logisk sammenheng!

#81389  av GT4 CS

Det eneste som kunne hjulpet oss i og snu statens avgifts politikk ville vært og slutte bruke bilen, men det vet de så godt at vi ikke har mulighet til. Uansett hvor mye vi kjefter og klager til de "folkevalgte" politikerene våre så hører de ikke på oss, og om det er valgtid så kommer de med masse ideer for og få velgere, men kommer de til makta så finner de alltid gode unskyldninger for og ungå sine løfter.
Frister mer og mer og flytte over til søta bror og jobbe i norge :) Tjener tross alt mer i norge en sverige :)
Synes det er helt greit at folk kan få bjeffet ut av seg sin frustrasjon her på denne posten jeg, bare sunt det.
Ang NAF!!!!!!!!!1 Trur de får ekstra fine julegaver fra Kjell Magne & co om dere skjønner hvor jeg vil , kjøpt og betalt de og som de fleste andre.

#81516  av GT_rider

Bot i prosent utfra lønn er absolutt mest rettferdig. Litt styr for purken,men hvem bryr seg om det.
Folk må få lufte sikkerhetsventilen litt her i denne tråden, men ikke la det gå personlighet i det.

Hva med å sende ett brev til f.eks NAF (vet det ser ut som de er kjøpt og betalt av staten), tryggtrafikk, statsministeren og andre interesseorganissasjoner for billister.
Måtte da selfølgelig blitt enige om hva som faktiske er vårt standpunkt. Kunne jo sendt samme oppfordring til flere bilmiljøer?
Vært noe?
Er vel nesten noe webmaster må ta stilling til, siden det vel er han som er vårt tryne utad :wink: