Side 4 av 5
Legg innLagt inn:13 sep 2004 23:28
av CelicaTurbo
ok, jeg trodde du snakket om den turboen som du fikk tilbake etter hastesaken på ACR jeg

Legg innLagt inn:14 sep 2004 08:43
av Morten
CelicaTurbo skrev:ok, jeg trodde du snakket om den turboen som du fikk tilbake etter hastesaken på ACR jeg 
Snakket forsåvidt om både den og den jeg sendte inn.
Den jeg fikk skal på først, så skal muligens CT20 jeg sendte inn komme tilbake til pappa (hvis den noengang blir klar). Den jeg fikk var som Carlos Sainz CT26'en (de mente den var litt forskjellig innvendig fra GT4-CT26'en). Det som gjorde at den ikke ladet skikkelig før 4-4500 omdreininger fant jeg ut var feiljustert actuator stag. I praksis var det 2-3mm slakk i wastegateflappen som eksosen kunne snike seg forbi...
Dere som farter rundt på GT4-forum, hvor mye hk regner de med den orginale CT26 kan gi? Regner vel med det er som på MR2, men hvis de er forskjellige inni...?
På sikt er det jo HKS GT2835Pro'en som skal på da

Legg innLagt inn:14 sep 2004 09:34
av kennethx
CT26'en fra GT4 sliter å henge med på høyt turtall. Kjører min på 1.1bar og du kan si det dabber godt av over 5500.
Du kan vel gjerne kompansere for det med en elektronisk boostkontroller?
Det jeg har lest om turboen flere steder er at det har ingen hensikt å kjøre mer en 1.2bar, da den blir inneffektiv over det.
vet ikke om det var det du var ute etter men men...
EDIT: og det mangen som sier at turboen ikke duger til noe mer en ca 300hk
Legg innLagt inn:14 sep 2004 12:18
av CelicaTurbo
Rundt 300hk tror jeg du kan se på som et optimistisk must for ct26 turboen.. trolig klarer du ikke å hente mer enn 280 kanskje, i motor.. Og som Kenneth sier er ikke turboen noe videre glad i høyt trykk.. Og når det gjelder forskjeller så har jeg undersøkt en del rundt det og ikke klart å bekrefte om det egentlig er noen forskjell på CS sin turbo, men om det er en forskjell så er det trolig kun at det er en kraftigere stålaksel i den turboen..
Legg innLagt inn:14 sep 2004 15:06
av tojo

Hvorfor ikke kjøre med en slik: Stage 3 - Komplet renoveret turbolader - CT-26 - med stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, poleret og tilpasset til racing standard. Valgfri aktuator tryk. 360 graders Trust leje ( ball bearing ). Dette er valget til seriøs power. Ideel op til 1,5 bar ladetryk ( vel over 500 HK ). Til motorer med større indsprøjtningsdyser, smedede stempler osv. Fuld ladetryk nåes ved ca. 3.200 rpm. kr. 12.980,00,-
Denne ++ kan kjøpes hos:
http://www.realpower.dk
Legg innLagt inn:14 sep 2004 15:19
av CelicaTurbo
er ikke 500hk en smule optimistisk? Det må være teoretisk maks eller noe.. det er en del som opererer med slikt dessverre

Legg innLagt inn:14 sep 2004 15:23
av CelicaTurbo
jeg tok en titt på siden dems nå og det er egentlig ganske tydelig at dem er en forhandler av Fensport, for dem har samme liste av deler med samme bilder av delene
Turboene var forresten tidligere oppgradert av Owens Developments som er utrolig dyktig på disse turboene, men Fensport har vistnok byttet til ny og ukjent leverandør, men det er vel lite trolig at de har valgt en leverandør som leverer dårligere kvalitet på sitt arbeid

Legg innLagt inn:14 sep 2004 15:35
av tojo
http://www.toyparts.no skaffer også slike turboer

Legg innLagt inn:14 sep 2004 19:26
av Morten
tojo skrev:
Hvorfor ikke kjøre med en slik: Stage 3 - Komplet renoveret turbolader - CT-26 - med stål aksel og 48 mm stål kompressorhjul. Portet, poleret og tilpasset til racing standard. Valgfri aktuator tryk. 360 graders Trust leje ( ball bearing ). Dette er valget til seriøs power. Ideel op til 1,5 bar ladetryk ( vel over 500 HK ). Til motorer med større indsprøjtningsdyser, smedede stempler osv. Fuld ladetryk nåes ved ca. 3.200 rpm. kr. 12.980,00,-
Denne ++ kan kjøpes hos: http://www.realpower.dk
Fordi det er forskjell på teori og praksis
Hjelper ikke å sette på kompressordel som holder til 500+ dersom eksossiden ikke er god for mer enn 300... Dersom dette til formodning skulle funke ville ikke den interne wastegaten ha en sjangs i hel**te å få unna eksosgassene raskt nok og du vil få boostcreep. For å unngå det måtte du konvertert til ekstern wastegate, da er kostnadene blitt så store likevel at en like greit kan gå for en annen turbo som i utgangspunktet passer bedre...
Bare min "ydmyke" mening...

Men takker uansett for tipset!
Legg innLagt inn:25 sep 2004 10:45
av Morten
Da er motoren min klar!
Kom hjem fra Afrika og fikk beskjed om at motoren er klar til å hentes

Så da var det eneste som manglet at alle jeg kjenner med hengerfeste her er på tur slik at jeg ikke får henta den før på mandag...
Men, men gleder meg til å få bilen på veien igjen snart!

Legg innLagt inn:25 sep 2004 10:53
av jan-erik
Legg innLagt inn:25 sep 2004 14:19
av Morten
Legg innLagt inn:01 okt 2004 16:06
av Morten
De er motoren henta og jobben med å få ting i står for tur. Merka på meg selv at jeg plutselig ikke hadde like hastverk lenger nå når jeg har en morsom bil nr.2 da men... Planen er å få satt på girkassa nå etterpå og bytte bensinpumpe og fårhåpenligvis få motoren løfta inn i festene i lpøet av morradagen.
Søndag blir det neppe skruing da jeg hører rykter om at Trim 4 eldre arrangerer banekjøring på Reve. En perfekt mulighet til å se hva Rollaen duger til på svingete vei!
Skal prøve å bli litt flinkere til å ta bilder som kan legges ut... har en tendens til å glemme slikt...

Legg innLagt inn:05 okt 2004 08:14
av Morten
Her kommer noen bilder.
Som dere ser synes jeg fortsatt *bling,bling* i motorrommet er det viktigste på en bil
Er vel også tydelig at LilleGul har stått og "støvet" litt for lenge...
Legg innLagt inn:05 okt 2004 08:16
av Morten
...og det siste...