Side 4 av 6

Legg innLagt inn:07 feb 2007 13:31
av Xlr8
hehe er ikke så sikker jeg.. går fort 15k vert fall i bare toppen er jeg redd:P og så veiv? hva som må jørest der og kansje jeg skulle hat nye stempler?=P
og så data sprut:P
så trenger og motoren mere luft så da blir de 4 gaspjæl=P
huff hadde vert dyrt..:P

Legg innLagt inn:07 feb 2007 13:56
av Mr2Even
Xlr8 skrev:hehe er ikke så sikker jeg.. går fort 15k vert fall i bare toppen er jeg redd:P og så veiv? hva som må jørest der og kansje jeg skulle hat nye stempler?=P
og så data sprut:P
så trenger og motoren mere luft så da blir de 4 gaspjæl=P
huff hadde vert dyrt..:P
Eh.... ja det kan nok bli betydelig dyrere med alt du skal gjøre ja.. du får spare litt til eller bare ta litt nå å da. Til slutt er du ferdig vettu. Rart med hvor mangt man kan komme med å gjøre litt nå og da..

Legg innLagt inn:07 feb 2007 15:03
av Larsen
Xlr8 skrev:hehe er ikke så sikker jeg.. går fort 15k vert fall i bare toppen er jeg redd:P og så veiv? hva som må jørest der og kansje jeg skulle hat nye stempler?=P
og så data sprut:P
så trenger og motoren mere luft så da blir de 4 gaspjæl=P
huff hadde vert dyrt..:P
15K på toppen?. Hvis du gjør mesteparten selv så tror jeg du slipper unne mye billigere enn det. Det som kan koste litt er porting. Tror det som kommer til å koste litt er datasprut og mapping, men tror hvis du velger hva du bytter litt fornuftig så kan du nok sikkert komme over 250hk for den summen.

Legg innLagt inn:07 feb 2007 16:32
av Xlr8
15k da tenker jeg kammer og ventiler? og slikt inkludert porting.. men mapping gjør jeg og selv har rullende landevei på jobb=):P
men skal sjekke opp i hva som jeg har lyst på legge de ut her og høre hva "ekpertene" sier:P kom gjerne med forslag=) setter pris på all støtte og hjelp jeg kan få=)

Legg innLagt inn:07 feb 2007 17:40
av Xlr8
tenke meg kansje noen slike kammer? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HKS-MR2- ... enameZWDVW
står ikke noe om løftet der men rekner med jeg må ha nye ventilfjærer uansett.. og så kommer justerbare reimhjul i tillegg.

men er nå ikke så galen pris de? vill tro de e greit med 264 og. 272 blir kansje litt drøyt igjen?

Legg innLagt inn:07 feb 2007 19:04
av Mr2Even
Xlr8 skrev:tenke meg kansje noen slike kammer? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HKS-MR2- ... enameZWDVW
står ikke noe om løftet der men rekner med jeg må ha nye ventilfjærer uansett.. og så kommer justerbare reimhjul i tillegg.

men er nå ikke så galen pris de? vill tro de e greit med 264 og. 272 blir kansje litt drøyt igjen?
Nei, halve prisen av det kommer på hos Toyota nesten det der tror jeg. 272 skal også gå greit, men det er på grensen for snill bil :cry: :lol: Også må du bytte ut skimsa med bøtter kanskje?

Legg innLagt inn:07 feb 2007 19:21
av Larsen
Xlr8 skrev:15k da tenker jeg kammer og ventiler? og slikt inkludert porting.. men mapping gjør jeg og selv har rullende landevei på jobb=):P
men skal sjekke opp i hva som jeg har lyst på legge de ut her og høre hva "ekpertene" sier:P kom gjerne med forslag=) setter pris på all støtte og hjelp jeg kan få=)
Som morten så så tror jeg ikke du får noe særlig igjen for å skaffe større ventiler. Det er lite å hente på det, men kammer er nok grei invistering.

Som jeg sa tidligere så anbefaler jeg deg å laste ned desktop dyno. Det er program som simulerer motorer og effektkurven. Der kan du prøve deg frem med å øke/senke komp, ventilstørelse osv. og se hva som lønner seg å gjøre. Hvis du trenger hjelp med det så kan du bare sende meg pm :wink:

Legg innLagt inn:07 feb 2007 23:28
av Xlr8
mente ventil fjærer når jeg skrev ventiler:P kom bare ikke så langt og skrive ferdigt:P
ventiler tror jeg heller ikke er noe vits og skifte før veldi langt ute i trimminga=P

tenker på om jeg går får 272 eller 264 kammer eller kansje en kombinasjon eller noe slikt men skulle nesten ha snakket med noen som har litt mere erfaring om dette,

Legg innLagt inn:09 feb 2007 11:20
av Mr2Even
Er det noe annet enn å re-skimse ventilene man må ved bytte til vassere kammer ? Man trenger vel ny chip også? Er bilen kjørbar uten å bytte ship?

Legg innLagt inn:09 feb 2007 12:26
av Mr2Even
Tenkte jeg skulle gå for Bilas kammer fra tyskland på 268grager før jeg skimmer. 6000kr. Senerse vil jeg gå for justerbare kamdrev. Hvilke meninger har menigheten? :lol:

Legg innLagt inn:09 feb 2007 16:32
av Xlr8
er som regel bare og skimse vist de ikke er høyløtfs kam da trenger du og sansyneligt vis nye ventil fjærer og.
har du link til di kammene? men er vell slik du fløtter effekten opp på turtallet så vist du går får "heftige kammer" så må du løfte turtallsperra

har du link til di kammene?

er litt ustødig på dette greiene så er bare de jeg tror er korekt..

Legg innLagt inn:09 feb 2007 17:42
av Mr2Even
Xlr8 skrev:er som regel bare og skimse vist de ikke er høyløtfs kam da trenger du og sansyneligt vis nye ventil fjærer og.
har du link til di kammene? men er vell slik du fløtter effekten opp på turtallet så vist du går får "heftige kammer" så må du løfte turtallsperra

har du link til di kammene?

er litt ustødig på dette greiene så er bare de jeg tror er korekt..
Nei har ikke noen link til de.. Jeg skal kanskje kjøpe de fra Kent auto. Kanskje det er her http://www.bilas.de/index.htm de kommer fra..

Legg innLagt inn:09 feb 2007 17:52
av Mr2Even
Ja, fant de der - Road 9,3 i løft

Legg innLagt inn:09 feb 2007 17:57
av Larsen
Mr2Even skrev:Ja, fant de der - Road 9,3 i løft
Tviler på at det er noe vits å bytte verken ventiler eller fjærer. Det sitter 8.5 mm løft orginalt. Det eneste en bør bekymre seg for er vel høye co tall, dårlig kjørbarhet og ujevn tomgang, men 264 kammer er nok helt ok kompromiss med tanke på hva man får igjen. De orginale kammene har 244 grader. Er også greit å ikke sammenligne med turbokammer der 272 kammer ofte er de største kammene.

Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:02
av Mr2Even
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Ja, fant de der - Road 9,3 i løft
Tviler på at det er noe vits å bytte verken ventiler eller fjærer. Det sitter 8.5 mm løft orginalt. Det eneste en bør bekymre seg for er vel høye co tall, dårlig kjørbarhet og ujevn tomgang, men 264 kammer er nok helt ok kompromiss med tanke på hva man får igjen. De orginale kammene har 244 grader. Er også greit å ikke sammenligne med turbokammer der 272 kammer ofte er de største kammene.
Ok :D Men bøtter istedet for shim må jeg vel ha? Koster forresten 150kr stk.. :shock: