TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva ville DU ha valgt ?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#153777  av Larsen

Tror nsx er like vansklig på vinterføre den som en porsche, men jeg har kjørt bil Bak motor på vinteren jeg. Det går bare man er litt fornuftig med bruk av høyre foten :wink:

#153780  av @lpher

one skrev:Til @lpher:
Det med at toppfart i følge speedometer er 290km\t var det selger fortalte meg.
Sånne selgere kjøper man ikke bil av...spørr du meg :D
one skrev: Er nesten helt sikker på at vis rette supra'n har dukket opp hos en forhandler ,der dem har tatt min bil i bytte så har jeg slått til på dagen.
Trouble is...de fleste bilforetninger har ikke Supra stående på lager :) Til de er de for dyre...og for gamle...og vil nok bli sett på som en utgift :)
MEN...det er sikkert en og annen forhandler som kan skaffe deg bil :)
one skrev: Er helt enig meg deg at ,man kjøper ikke den første og beste.
Skal man ha "den rette" bilen...så må man lete...og vente...there is no shortcut :)
one skrev: YES toppfart er faktisk ganske viktig. For meg er det helt sprøtt å betale ca200k + T-sporten for en bil som går like godt eller bare litt bedre.
...nå vil jeg vel tro du får "litt" mer igjen for pengene dine...nesten...uansett hva du velger til en halv mille...iforhold til en mk7 Celica til 200k :)
one skrev: Blir sikkert å forandre mening om toppfart engang, men pr idag så er det kun raske biler som duger.
Om en bil er rask...trenger ikke å ha så mye med toppfart å gjøre da :) Lancer EVO og Impreza WRX er jo lynkjappe biler...men...som du selv har oppdaget..."flater litt ut" i høyere hastigheter...da de ikke...i hovedsak...er laget for MAX fjøl på autobahn...dag ut og inn :) ...men mer ett liv på små kronglete landeveier :)
one skrev: Regner med at du har ganske mye peiling på supra, og da lurer jeg på et par ting:
LOL :D If you say so :)
one skrev: aks og toppfart på en orginal supra?
Fra fabrikk så er mkIV Supra oppgitt 0-100kmt til 4,7 på manuell, og 5,1 på automat....toppfart er elektronisk begrenset til 250kmt, men uten denne sperra...som er enkel å fjerne...så er 290kmt full oppnåelig :)
one skrev: Er det mye støy i coupen?
Kommer ann på hva du sammenligner med det :) Iforhold til en 911 (993)er den nesten for bra isoltert! :D ...sammenlignet til en mk3 Supra...så er den praktisk talt lydløs! :D Men...om det er Lexus-stilt du vil ha...så er det nok ikke sportsbil du trenger :) Har ganske drøyt eksosannlegg på min selv...men det er aldri plagsomt faktisk :)
one skrev: Er dette en bil som er skikkelig sammenskrudd, eller er det en plastikkbil med stor motor?
LOL :D En mkIV Supra ville kostet i underkant av 1 million i norge i 1994(estimert) ....så du kan nok forvente deg å finne både BRA kvalitet...og OGSÅ bra opplevd kvalitet :D Men...prøvesitt en du...og du skjønner hva jeg mener :)

Kan vel oppsummere det slik...har en kompis som sverger til MB...og da spesielt CLK....god knows why :D ...han er nå på sin tredje CLK....en 2004. Min 12 år gamle Supra...føles mye bedre sammenskrudd...og mangler all den knirkinga i dashbordskjøter, hattehylle etc. som CLK'en har:D

#153781  av one

.
Sist redigert av one den 18 feb 2010 23:35, redigert 1 gang totalt.

#153782  av one

.
Sist redigert av one den 18 feb 2010 23:35, redigert 1 gang totalt.

#153784  av Svinball

one skrev:

Skyline er jo grombil det også, men siden vi bor i norge og kjører på den rette siden av veien, så passer det ikke med ratt på høyre side.

Definer rett side av veien? Jeg mener vi kjører på feil side av veien...
Hvorfor? Fordi at jeg er høyrehendt, derfor liker høyrearmen min litt finere bevegelser... Alt det grove kan vanstrearmen ta seg av, som å gire, dra på handbrekk...
OG, Alle de feite bilene som kommer kun med høyreratt...
Bilkjøringen er det eneste som er lagt bra opp for venstrehendte... over 50% av bilene blir jo produsert for de...
Men det er vel litt mye å be om at vi får kjørt på andre siden av veien... :roll:

#153788  av @lpher

one skrev: Regner med at disse tallene gjelder den modellen som har turbo.
Selvfølgelig....var det ikke en halv mille du skulle legge i bil da? :D
one skrev: 0\100km under 5 sec??? 290km??? WTF
Ja? :)
one skrev: Høres ut som at en supra som er skikkelig holdt er helt konge , men så var det å finne en sånn da.... :D
Om man virkelig VIL ha en...så finner man en...som regel etter MYE leting...men man kommer i mål til slutt....så enkelt er det :)

#153791  av Larsen

@lpher skrev:
one skrev: Er nesten helt sikker på at vis rette supra'n har dukket opp hos en forhandler ,der dem har tatt min bil i bytte så har jeg slått til på dagen.
Trouble is...de fleste bilforetninger har ikke Supra stående på lager :) Til de er de for dyre...og for gamle...og vil nok bli sett på som en utgift :)
MEN...det er sikkert en og annen forhandler som kan skaffe deg bil :)
Vet det stod en supra i hurum i bilforetning i høst. Om den er solgt vet jeg ikke.

#153806  av sindrejl

er jo ikke toppfarten som definerer en bil.. det er aks og handling

#153807  av Hyperion

Jeg skjønner ikke helt hva som er viktig med en så høy toppfart. Så kom gjerne med en begrunnelse på hvorfor det er så viktig. De fleste her inne har sikkert opplevd å komme over fartsgrensa en gang i ny eller ne, men å skulle dra bilen opp i godt over 200 km/t på norsk vei er vel ikke å anbefale. Derfor lurer jeg på om du skal kjøre mye på bane, på autobahn eller om du kjører mye på flystriper rundt om?

#153817  av jumbo

Som andre allerede har påpekt: Gjør deg selv en tjeneste å glem toppfarten. Selvsagt smak og behag, men det er for min del ca 123.5 andre egenskaper som teller mer enn toppfart (ettersom stort sett alt du vurderer her uansett er biler som gjør langt over 200 uansett)

Aks, handling, bremser, etc er langt viktigere.

#153818  av Anders gullstein

Som regel er både bremser, kjøreegenskaper på plass når toppfarten begynner å krype seg oppover mot gla' siden av 250 km/h.
Kan skjønne at du vil ha noe som går hinnsides.
Jeg sikler hemningsløst over NSX. Det skal jeg ihvertfall prøve å få til som neste bil :) . Utrolig lekker, Honda kvalitet og Senna utviklet. Vet ikke om jeg ville ha hatt hjerte til å bruke den vinterstid da. Honda'n funker, den kan henge seg på det meste. Ser den i tester, den er ikke slapp aksmessig og i sving er den suveren.

Lotus Esprit er pene biler, men engelsk kvalitet er jeg redd :wink:

Lancer er kanskje det beste valget med tanke på vintertid da, men det er ikke noe "autobahnexpress" i standard trim.

Porsche 911 krever litt sjafør pga motorplassering og er i skyggen av NSX i mine øyne :wink:

350Z er da pene saker da :)

Eller hva med en RX7

Supra'n er også en god all-rounder, men de er litt skjeldene i manuelt gir da.

Mitt valg: NSX, det er faen meg rå bil. Japansk Ferrari.

#153839  av cameleon

Det kommer vel helt an på hva du egentlig vil da. Personlig så hadde jeg helt klartvalgt nsx ut av disse bilene. Men dette er først og fremst fordi jeg er mest interessert i design når jeg velger biler, og synes at nsx er den som ser råest ut av de nevnte. :wink: Sett på ett sett fete felger på de bilene der, og du har noe av det grommeste på norske landeveier.
:D
Om du skal ha deg en helårsbil, så vil jeg nok tro at om du skal ha maksimum glede av å kjøre den 24/7, så er nok biler som evo og de bilene, kanskje noe som ligger mer for deg. Da har du biler som uansett tar seg fram mereller mindre uansett hvor det skal være :wink:

Supra vet jeg ikke åssn er på vinterføre, men har en følse av at de er helt kurrante biler om du kjører med gode dekk og har respekt for bilen. Alf, kjører jo bilen sin hver dag han :) Fortsatt like hel og fin hehe :wink:

av de nevnte så hadde jeg enten gått for en NSX eller Supra. Uten tvil. Lotus er stilige biler det også, men som det er blitt tatt opp flere ganger, så er ikke dette biler som er særlig holdbare på noen som helst måter. Delene kan jeg tenke meg er svindyre også samt at jeg kan ikke se for meg en Esprit suse over dovre med 15cm snø foran seg. Uansett kvalitet på dekkene. Bilene der er noe av det laveste du kan få tak i på markedet.

Og som også nevnt tidligere, ikke hast deg med det første og beste. Vent og se hva du kommer over. Mye er veldig bra rundt om kring, men så finnes det fader meg mye piss der ute også :wink:

#153844  av Wishmaster

#153849  av chris

Er jo litt latterlig å kjøpe bil ut i fra toppfart.. det er jo ikke toppfart som skiller pris og bilmodeller. toppfart er jo revnende likegyldig så lenge den går over 200, bare veien opp til 200 går fort :D Spesielt siden vi bor i norge får man jo aldri prøvd ut noen toppfart på 290-300 km/t likevel. Men hvis poenget er at man skal kunne gå rundt å skryte av at man har en bil som går i 300, så be my guest. 0-100, 0-150, 0-200.. det er viktige tall om man er på jakt etter en rask bil. Samt handling og bremser.