TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppen av Uflaks!! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#109632  av CelicaTurbo

er det virkelig fare for fengselsstraff for den overtredelsen der? Skulle tro at du ville miste lappen i mye lengre tid enn 6-8 måneder før du risikerer fengselsstraff, men jeg vet ikke hva grensen er på da..

#109641  av Erlend

Gjør virkelig vondt å lese alt det du skriver Firewalk! Men ikke ta sorgene på forskudd, du vet aldri hva som vil skje videre i saken, ting endres i løpet av sekunder! Jeg er iallefall helt sikker på at dette ordner seg, bare vent og se :wink:

"Det ordner seg for snille karer!"

#109652  av FireWalk

håper jo såklart at det skal ordne seg.. men jeg skjønner bare ikke hvordan dette kan "ordne" seg.. det må vel bare gå løpet ut.. Det er ekstra frustrerende å få høre at jeg har fått den værst tenkelige juristen til å behandle saken min.. Dette er samme fyren som hadde en sak tideligere der jeg ble banket opp av en gjeng fiskere.. Det var ren og skjær blind vold, og det ble såklart annmeldt... Han som hadde saken min var samme fyren, men han gjorde ikke en ting med det... vitnene ble ikke avhørt før over et år senere... og da var det ingen som husket noe... Rettsaken som fulgte tapte jeg med glans pga det dårlige arbeidet han gjorde med saken. Senere viste det seg at en av de hovedtiltalte er hans nevø.... small world ja... Vet ikke om han husker meg engang, får egentlig håpe han ikke gjør det..

Det er bare så typisk!

Men men.. det beste nå er vel egentlig å bare avskilte MR2en da? så sparer jeg iallefall forsikrings penger... Forsikringen er jo ikke gjeldende uansett om jeg skulle finne på å kjøre bilen uten lappen?

Noe annet jeg bør vite før jeg setter vekk bilen for en lang periode? noe forarbeid jeg bør gjøre for at den ikke skal forfalle på noen måte?

#109654  av CelicaTurbo

er vel like greit å avskilte den ja men la nå verkstedet gjøre seg ferdig først (hvis de i det hele tatt har tenkt å gjøre noe). Angående lagring er jeg ikke sikker om det er noe du egentlig trenger å gjøre.. jeg har sett folk som skal langtidslagre biler har fyllt sylindrene med olje osv men tviler på at du trenger det, bare start bilen og la den gå seg varm en eller to ganger i måneden så klarer den seg nok ganske fint, og la den stå parkert tørrt eller kanskje ordne et telt til den..

#109664  av Fredrik

Aldri hørt om en mer uheldig person enn deg, FireWalk! Håper inderlig at det ordner seg på en grei og levelig måte.... Også at du slipper å selge gullet...
Det hadde nesten vært toppen av det hele :(

Nei, detta var trist!

#109666  av GT_rider

Kan nok risikere fengsel for slike hastigheter i 50 sone ja.

#109669  av MR2turbo

kondolerer, firewalk! :cry:
Har jo selv ikke kunnet bruke kamelonen to somre på rad nå på grunn av lappen, og vet akkurat åssen det føles! Men jeg beholdt skiltene sånn at jeg hvertfall kunne komme meg på treff med sjåfør...

Ellers så jobber jo jeg og skift, og løste det med en liten moped som jeg kjørte til og fra jobb på... funket det, selv om det ikke var morro.
frem til i år har det hvertfall vært lov å kjøre uten lappen på moped om du er over 20år... så om det ikke har kommet forandringer, er det bare å gi gass med "moppen" ;)

Ellers om du skulle havne i "buret" en uke eller no er ikke det heller verdens undergang... flere på jobb som har vært der... hehe og det er sånn pallespikring, gratis mat og dagpenger... eneste som skiller det fra førstegangstjeneste o.l. er at de låser døra til rommet ditt klokka 23 om kvelden...

#109703  av sw20

Var ikkje lite fortvilende å høre da du ringte rett etterpå i går...
trodde du tulla først...
men sjønte fort når e hørte stemma di...

fikk ikkje sove i natt heller... syns utruli synd på deg...

sjønner ikkje hvorfor du skal ha så mye uflaks...
håper det foralldel ikkje e smitsomt...
virker heller som det går i familien ettersom lillebroren din har klart å ødelegge motoren på den nye mopeden sin...

Uansett så e det alle som sir at tida går fort når man ikkje har lappen...
veit ikkje korleis e hadde reagert... hadde ivertfall ikkje klart å snakka med noen på ei stund etter det....

men det virka no som du tok det med fatning...... offa,,,
fikk ikkje tak i han advokaten i dag foresten...

ringe deg seinere foresten...

#109708  av DannyBoy

Føler VIRKELIG med deg altså FireWalk :(
Skjønner ikke hvordan det er mulig engang jeg, å ha så mye uflaks :roll:
Veldig lett å oppmuntre, og si tenk positivt,osv, men helt ærlig, så vet jeg ikke hva jeg ville gjort i din situasjon :( :?

Håper virkelig at alt ordner seg for deg på en eller annen måte, og at uflaksen din snur seg.

*krysse fingrer og tær*

#109773  av chris

GT_rider skrev:Kan nok risikere fengsel for slike hastigheter i 50 sone ja.
Den gangen jeg ble tatt og mista lappen, ble jeg tatt for 83 i 50 sonen.. etter at sikkerhetsmarginene ble trukket fra.. og dette under aksellerasjon. Mista lappen i 6 mnd og 7500 i bot. Var langt fra noen fengselsstraff, men mulig det har noe med å gjøre at dette ikke var i et boligområde etc..

#109787  av FireWalk

Chris: du som kjørte hele tiden mens du ikke hadde lappen... du sjekket vel litt opp rundt dette, så da vet du sikkert svaret på spørsmålene mine som er:

hva skjer om jeg f.eks velger å kjøre til og fra jobb og blir tatt... får jeg mer bot? mer utsettelse? hva skjer?

og hvordan er det med forsikring? faller forsikringen fra om jeg kjører min egen bil og noe skulle skje? kontra om jeg kjører noen andres bil som står forsikret på noen andre.... da kan jeg jo hevde at jeg ikke har informert vedkommende om at jeg har mistet lappen f.eks... hvordan er reglene rundt dette?

sjansen for å tilfeldigvis bli stoppet i "kontroll" når man kjører en helt ordinær familiebil er jo forsvinnende liten egentlig, sammenlignet med hva den er om man kjører MR2...

#109794  av TOYPARTS

FireWalk skrev:håper jo såklart at det skal ordne seg.. men jeg skjønner bare ikke hvordan dette kan "ordne" seg.. det må vel bare gå løpet ut.. Det er ekstra frustrerende å få høre at jeg har fått den værst tenkelige juristen til å behandle saken min.. Dette er samme fyren som hadde en sak tideligere der jeg ble banket opp av en gjeng fiskere.. Det var ren og skjær blind vold, og det ble såklart annmeldt... Han som hadde saken min var samme fyren, men han gjorde ikke en ting med det... vitnene ble ikke avhørt før over et år senere... og da var det ingen som husket noe... Rettsaken som fulgte tapte jeg med glans pga det dårlige arbeidet han gjorde med saken. Senere viste det seg at en av de hovedtiltalte er hans nevø.... small world ja... Vet ikke om han husker meg engang, får egentlig håpe han ikke gjør det..

Det er bare så typisk!

Men men.. det beste nå er vel egentlig å bare avskilte MR2en da? så sparer jeg iallefall forsikrings penger... Forsikringen er jo ikke gjeldende uansett om jeg skulle finne på å kjøre bilen uten lappen?

Noe annet jeg bør vite før jeg setter vekk bilen for en lang periode? noe forarbeid jeg bør gjøre for at den ikke skal forfalle på noen måte?
Jeg annmeldte den juristen som fikk saken min for dårlig jobb og for å drite i hele værden, samt å ikke høre på noe som helst, da gikk saken direkte til en annen, ring ned å spør sjefen hannes hva som kan gjøres, det går an å ha misstro til en jurist og da SKAL de følge det opp med å gi saken til en annen jurist

MVH Erik

#109809  av jumbo

Ettersom de målte deg på den måten de gjorde, rette etter fartsgrensa er kraftig redusert etc, er det god mulighet til å få formildet dommen som følge av at det kan klassifiseres som "uhell" og ikke minst at du mister jobben som konsekvens.

Er du NAF-medlem? I såfall fikser de gratis advokat-hjelp.

Utrolig synd dette, men snakk med advokat og angrip problemet riktig, så burde det ordne seg greit i forhold til jobben.

Lykke til uansett!

Og ja: Fengelsdom er helt utelukked for 80 i en 50 sone med midnre det er noe VELDIG spesielt skjerpende omstendigheter der det skjedde.

#109823  av Master

Kondolerer på det meste! Jeg vet ikke hvor jeg skulle gjort av meg hvis jeg hadde mista lappen nå... :(

Du minner hvertfall meg på hvor viktig det er å holde seg under "miste-lappen-grensa"! skal prøve å overholde dette hvertfall 99% av tida..

Synd med de omstendinghetene rundt din sak... håper hvertfall det ordner seg! Dessuten, kanskje du mister den i 6 mnd og kan søke om å få den tilbake etter 4 mnd. Har hørt folk som har fått det. Lykke til uansett! Og se lyst på det, du vil kunne kjøre MR2en din lovlig igjen.. bare ha tålmodighet.

btw: der du ble tatt: gikk det direkte ned fra 80 sone til 50?

#109825  av FireWalk

jumbo skrev:Ettersom de målte deg på den måten de gjorde, rette etter fartsgrensa er kraftig redusert etc, er det god mulighet til å få formildet dommen som følge av at det kan klassifiseres som "uhell" og ikke minst at du mister jobben som konsekvens.

Er du NAF-medlem? I såfall fikser de gratis advokat-hjelp.

Utrolig synd dette, men snakk med advokat og angrip problemet riktig, så burde det ordne seg greit i forhold til jobben.

Lykke til uansett!

Og ja: Fengelsdom er helt utelukked for 80 i en 50 sone med midnre det er noe VELDIG spesielt skjerpende omstendigheter der det skjedde.
Jeg er desverre ikke NAF medlem... advokat hjelp er vel svindyrt?

det var jo 85 i 50 sona.. Men iogmed at det var formildende omstendigheter så kan man jo håpe... det var jo en lang og oversiktlig strekning, det var dagslys, og det var ingen annen trafikk på veien da det skjedde...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10