Legg innLagt inn:15 mai 2005 23:08
ok, fint om du kan gjøre det for jeg er nysgjerrig på det der gitt, men du skulle virkelig fått en komplett liste over hva som er gjort selv om det nok ikke er så enkelt å få til nå etter så lang tid 

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://ts-ogn.no/phpBB3/
Neemi skrev:Kikk godt på vakta i bommen på vei hjem daJa han har jo vært ute etter meg i lange tider... Men jeg er jo så rask med den snikingen at han har adri rukket å få skrevet ned skilt nr på MR2en.. (er blitt tatt flere ganger med fiestaen da)... jeg er nok hans hvite hval..
Han kommer til å flire godt og tenke at endelig, endelig er mine bønner hørt
FireWalk skrev:Husk at om du sleper en bil må du betale bompenger for den også. Dersom den er på henger eller 2 hjul på "henger" så slipper du... Var en sak om det der for en tid tilbake...Neemi skrev:Kikk godt på vakta i bommen på vei hjem daJa han har jo vært ute etter meg i lange tider... Men jeg er jo så rask med den snikingen at han har adri rukket å få skrevet ned skilt nr på MR2en.. (er blitt tatt flere ganger med fiestaen da)... jeg er nok hans hvite hval..
Han kommer til å flire godt og tenke at endelig, endelig er mine bønner hørt
kennethx skrev:Du kan nå tro i dine våteste drømmer at jeg har tenkt å betale 130 kroner i bompenger for å slepe bilen gjennom den bomstasjonen.. da skal jeg heller organisere byens FØRSTE sniking i slept tilstand...FireWalk skrev:Husk at om du sleper en bil må du betale bompenger for den også. Dersom den er på henger eller 2 hjul på "henger" så slipper du... Var en sak om det der for en tid tilbake...Neemi skrev:Kikk godt på vakta i bommen på vei hjem daJa han har jo vært ute etter meg i lange tider... Men jeg er jo så rask med den snikingen at han har adri rukket å få skrevet ned skilt nr på MR2en.. (er blitt tatt flere ganger med fiestaen da)... jeg er nok hans hvite hval..
Han kommer til å flire godt og tenke at endelig, endelig er mine bønner hørt
FireWalk skrev:Har datasprut liggende, men har aldri fått montert den desverre... Jeg har jo ikke peiling på det selv, så jeg vil helst ikke begynne å styre med det, og for det andre må den jo som dere sier kjøres på ruller for å få dette til å fungere skikkelig... Trodde den "ABC" chippen ville funke intil videre.. men den gjør jo tydeligvis ikke det... så da er det vel best å bare få satt på den dataspruten så fort som mulig da? Selv om jeg ikke får kjørt den på rullene før om en stund... ?`Har du ett sted der du kan dra ut 3/4 gir på en sikker måte, gang på gang en sen natt uten at det er til sjinanse for noen slik at det går 10 minutter før purken står der. Og så fremt han med laptopen har peiling på maping, og bruker breibåndslambda for å overvåke fuel, så er det like bra som å stå på rulle det egentlig. Men så klart, det er jo ulovlig å dra ut selv 3 gir i norge
Snakket med en jeg kjenner som er mekaniker og har mye peil på dette, han skulle ha 2000 kr for å montere den og "konfigurere" den til motoren slik at alt skal funke greit... er dette mye eller er det en ok pris? siden jeg ikke får kjørt bilen på rullene blir det vel neppe like nøyaktig?
han snakket om at han kunne koble til laptop og overvåke oppførselen til motoren mens vi kjørte.. og på den måten "fintune" den... men blir dette like bra som å kjøre dyno på den?....
FireWalk skrev:Snakket med en jeg kjenner som er mekaniker og har mye peil på dette, han skulle ha 2000 kr for å montere den og "konfigurere" den til motoren slik at alt skal funke greit... er dette mye eller er det en ok pris? siden jeg ikke får kjørt bilen på rullene blir det vel neppe like nøyaktig?Det er ihvertfall en fin pris for dette, men om det er så lurt nå spørs litt på hvilken sprut dette er snakk om? Om det er en full EMS er det greiest å vente med å montere det til du har råd til å få bilen på ruller og få det programmert skikkelig. Om det er en piggyback (som emanage, SMT osv) så kan den gjerne monteres og grovjusteres litt og du kan fint kjøre på dette en god stund uten å måtte sette bilen på ruller, men det er et absolutt must at det blir brukt en bredbåndslambda under justering så klart, og jeg ville ikke ha kjørt så mye trykk som du har gjort til nå ihvertfall. Har du ikke det tilgjengelig er det like greit å bare kjøre med standard ECU intill videre og heller basere deg på maks 1.1 bar eller mindre intill du kan få sakene programmert skikkelig. Det er best å ikke risikere noe mer ødelagt liksom.
han snakket om at han kunne koble til laptop og overvåke oppførselen til motoren mens vi kjørte.. og på den måten "fintune" den... men blir dette like bra som å kjøre dyno på den?....