grimfer skrev:Jeg tror jeg kommer til å gjøre et forsøk med 225-35-35, kanskje.Skal du ha 35" felg?

Elzin skrev:jeg har 225/35R18 men det som er helt merkelig er at på den ene siden forran stikker dekket ca 05 cm ut fra hjulbuen og ca 0,5 cm inn på andresiden!! hva kan gjøres med dette? skal inn på EU godkjenning innen augustHadde samme greierne på min...men jeg tror det var den ene forskjermen som va litt skjev faktisk...
grimfer skrev:Takk for mange tips så langt, folkens!Så de mente at du ikke trenger TÜV godkjenning altså??
Ringte trafikkstasjonen i Lillestrøm, og der sa de det var uproblematisk å få godkjent 18 tommere og 225 bredde så lenge det var plass til dem. Men jeg måtte få det i vognkortet, noe som koster 550 spenn.
Nå kjører jeg uansett på ulovlig rullediameter. Får bare satse på at jeg ikke blir stoppa.
kaimagne skrev:Kom plutselig til å tenke på at bilen min ble forevist for Biltilsynet i Fredrikstad da jeg skulle få den registrert i Norge, og han bare sjekka chassisnummer og that's it.Når var dette, og hvorfra importerte du bilen din ? Jeg tror det er vanlig prosedyre når bilen skal forevises for biltilsynet for registrering ved import. De foretar ikke full teknisk kontroll, stort sett bare sjekker at chassisnummeret stemmer overens med papirene, samt at alle lysene er iht norsk lov.
Kan jeg da få Biltilsynet til å betale for nytt vognkort med info om TÜV-godkjenning for de delene jeg har på bilen min?
Eller skal jeg bare drite i det, og evt ta dette i ettertid hvis jeg blir stoppa? Jeg har jo TÜV-papirer på det ekstra som står på bilen...
B_Quist skrev:Nei, det virket ikke sånn...grimfer skrev:Takk for mange tips så langt, folkens!Så de mente at du ikke trenger TÜV godkjenning altså??
Ringte trafikkstasjonen i Lillestrøm, og der sa de det var uproblematisk å få godkjent 18 tommere og 225 bredde så lenge det var plass til dem. Men jeg måtte få det i vognkortet, noe som koster 550 spenn.
Nå kjører jeg uansett på ulovlig rullediameter. Får bare satse på at jeg ikke blir stoppa.