TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgitt over bensinavgifter? Ahhhrg

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#99015  av ekkoj

GT_rider skrev:
faktisk, belona, som jeg ikke hadde noe tru på, var den mest vetige sammen med naf og frp( selv om mye sikkert var valgflesk fra dem)
Belona pleier faktisk å være ganske nyanserte i sine uttalelser.

Frp føler jeg ikke man kan stole på, ikke fordi de er Frp, men fordi de er politikere... :D

NAF skal jo i utgangspunktet tale bilistenes sak, men jeg føler de har for lite gjennomslagskraft, desverre..

#99090  av FireFox

maxgets skrev:
FireWalk skrev:hehe.. det stipendet rekker vel neppe særlig lenge når han må kjøre 90 km hver dag med blodpris på bensin.. hehe :lol:
Du kan få 3450kr pr mnd i 11mnd som lærling..

9mil*2=18mil

Bilen bruker ca 1L på mila(?)

18*10 =180kr pr dag...

20 arb. dager pr mnd. = 3600kr..
Du tenker på bo borte stipend du... reisestipendet er langt fra så mye, jeg har drøye 50kr pr.dag som jeg får i stipend, det som er så jævlig mongo med stipend igjen, er at dem går utifra hvor mye foreldrene tjener :evil:

btw: noen som har en annen mail adresse til foss? fikk samma shit`n tilbake jeg oxo

#99099  av ekkoj

FireFox skrev: btw: noen som har en annen mail adresse til foss? fikk samma shit`n tilbake jeg oxo
Har forsøkt å sende mail til Finansdepartementet idag for å spørre om eposten til Foss. Her er svaret jeg fikk

Skriv: fornavn.etternavn@finans.dep.no

Regelen for e-postadressene er slik:
Fornavn1-fornavn2.etternavn1-etternavn2@finans.dep.no
Man kan dermed forsøke

per-kristian.foss@finans.dep.no

Alternativt : postmottak@finans.dep.no

#99225  av chris

sindrejl skrev:jeg var en av de som fikk æren av å fuele 98oktan til 11.45 igår ja.. koselige greier.. ble ikke mange litrene for å si det mildt.. la oss alle begynne å hoppe på slangen istedet? ;) :P
på mandag var prisen 8.59 for 95 oktan ;)

#99241  av FireWalk

jeg fylte nå nettopp.. 10,47 for 95 oktan her i Ålesund nå... på statoil...

#99247  av sw20

FireWalk skrev:jeg fylte nå nettopp.. 10,47 for 95 oktan her i Ålesund nå... på statoil...

no oppe i 11.20 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :oops:

#99250  av FireWalk

sw20 skrev:
FireWalk skrev:jeg fylte nå nettopp.. 10,47 for 95 oktan her i Ålesund nå... på statoil...

no oppe i 11.20 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :oops:
WTF??? hvor var det??? jeg fylte for 2-3 timer siden.. og da var det 10.47... Det var for 95 oktan, mente du 98 nå eller 95?

uansett: SYKE PRISER!!!! må snart bare parkere bilen om dette ikke slutter snart...

#99310  av kennethx

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Vedlegg
IMG_1641.jpg
IMG_1641.jpg (141.22 kiB) Vist 1734 ganger

#99325  av kaimagne

Det er vel ikke finansdepartementet som kommer med alle disse forslagene? Vi har jo noen ulver som heter samferdsel også...

http://epos.stortinget.no/komite.aspx?k ... istorisk=N

Forøvrig har NAF kommet med et forslag som sannsynligvis er helt glimrende!

Bensinpriser på SMS
Bergenserne kan snart få melding på mobiltelefon om hvor de får kjøpt billigst bensin.
De er de første i landet som får bensintips på SMS.

- Uoversiktelig
- Situasjonen er veldig uoversiktelig, prisene går opp og ned. Det kan være penger å spare fra den ene enden av byen til den andre, eller fra en dag til neste, sier Ole Christensen. Han er formann i NAF Bergen og omland.

Christensen håper en slik ordning vil påvirke konkurransen i bensinmarkedet.

Mot høye priser
SMS-tjenesten er ett av midlene NAF-ledelsen nå tar i bruk i kampen mot høye bensinpriser.

I samarbeid med mobilselskapet Chess kommer trolig ordningen i gang om en måned.

Statoil tror ordningen blir vanskelig å gjennomføre.

Jeg tror dette blir enkelt å gjennomføre, og er meget spent på resultatet av dette...

#99422  av GT_rider

Hørte det på radioen på jobb i dag. Lurer på om det bare er for medlemmer. I såfall melder jeg meg inn på flekken :)
Men så veldig bra forslag er det vel egentlig ikke. De kunne heller brukt kreftene sine på å få NED avgiftene. Jada..vet det ikke er så lett å få politikkerene til å skjønne noe som helst. De lever jo i sin egen drømmeverden blandt rosa skyer :evil:

#99433  av Maverick

Tja, fylte V-Power i dag til 11.22, makan til upris!
Uansett, det som skremmer meg like mye er at jeg sitter og titter på nyhetene hvor de sier at bensinprisene fort kan bli mellom 18 og 20 kr/l hvis ikke noen lover eller regler slår inn og regulerer ganske fort ..

50 liter tank og 20 kr/l = 1000,- for en full tank! Da flipper jeg! :twisted: :twisted:

#99442  av FireWalk

da blir det fristende å tanke å stikke av......... :shock:

#99445  av kaimagne

Da skal man bo rimelig langt inni landet for at det ikke lønner seg å kjøre til Sverige. Men hvis det er oljeprisene som stiger, så følger vel de etter...

Hmmm... :?

Faen, får installere trå-pedaler på Celica'n da... Bestandig ønska meg ånkli tråbil da jeg var liten... :lol:

#99561  av FireWalk

får vel bare skjære ut et hull under bilen slik at jeg kan bruke bena slik fred flintstone gjør..... da får jo politikerene viljen sin i den forstand at de har greid å føre også bilen tilbake til steinalderen når det gjelder måten å gjøre ting på... mollboland med sine avgifter på alt mulig..

dere er vel klar over at det faktisk er avgift på sjokolade også? :roll:

#99574  av kaimagne

Det er vel bare onani som fremdeles er morsomt, godt og gratis. Men det varer ikke lenge før KrF får finni opp noe som gjør at vi må betale avgifter der også...

Skulle til å si at fi**e var gratis, men så kom jeg plutselig på at jeg betaler 1500 i måneden i 12 år til for det... ;)