Legg innLagt inn:29 mar 2005 15:40
Skikkelige dekk er viktig ja, det er sikkert. Og kjøretrening!
Så lenge man ikke går rett av gassen når bilen slipper er det ikke spesielt vanskelig å ta den inn igjen, men om man gjør det er det sleng før man rekker å snu seg.
Noe som kan være kjemperått om det er planlagt
Forhjula står jo omtrent stille mens bakenden kommer rundt, litt gass under rotasjonen og plat pedal rett før bilen stanser.
Over/understyring er også artige å leke med, da merker man virkelig hvor grensa går, men sørg for å ha god plass rundt deg
Hadde en opplevelse på flyplassen for noen år siden, drev litt egentrening på å hente inn igjen sladder. Etter noen forsøk ble jeg nok litt dristig og endte med å få en kjempesleng i rundt 140km/t. Den var ikke grei å ta inn igjen, endte med godt 50m bremsespor baklengs over ett markeringslys og ut i sanda
Så lenge man ikke går rett av gassen når bilen slipper er det ikke spesielt vanskelig å ta den inn igjen, men om man gjør det er det sleng før man rekker å snu seg.
Noe som kan være kjemperått om det er planlagt

Over/understyring er også artige å leke med, da merker man virkelig hvor grensa går, men sørg for å ha god plass rundt deg

Hadde en opplevelse på flyplassen for noen år siden, drev litt egentrening på å hente inn igjen sladder. Etter noen forsøk ble jeg nok litt dristig og endte med å få en kjempesleng i rundt 140km/t. Den var ikke grei å ta inn igjen, endte med godt 50m bremsespor baklengs over ett markeringslys og ut i sanda
