TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor ofte blir dere stoppet av onkel politi?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#68491  av jumbo

Jenter har en fryktelig urettferdig fordel der (dådyrøyne altså) :D

Uansett, hører man bruker begrepet "ulovlig forbikjøring" titt og ofte, spesielt i aviser etc når noen har kjørt såkalt forferdelig uforsvarlig... hva er egentlig definisjonen på en "ulovlig forbikjøring?" Kjøre forbi der det er dobbel sperrelinje, evnt forbikjøring forbud-skilt er jo klart nok, men så ofte begrepet blir bruk, mistenker jeg det også brukes om alle forbikjøringer man finner farlige (selv om dette er nødt til å være feil)

#68516  av laas

Har hatt lappen i 13 år, kun hanket inn til alkokontroll én gang (blåste selvsagt grønt).
Litt flaks må jeg innrømme at jeg har hatt til tider, samt at der jeg stort sett ferdes er det sjelden kontroll.
Inntil i vår har jeg forsåvidt bare kjørt Opel Ascona/Astra, så ikke noen bil man legger særlig merke til.

Lars J

#68562  av Erlend

Lady_in_MR2 skrev:Beltekontroll:
1.jeg tok bare smooth pa meg sikkerhetsbeltet(som aldri ellers er i bruk) da jeg fikk ensa politiet som vinka meg inn og da sparte jeg de penga iallefall...
Aldri ellers? Kødder du med meg eller kjører du alltid uten belte? Kjempesmart i så fall :roll: Eneste forsikringa du har for å ikke fly ut av frontruta, og du gir f...

#68566  av kaimagne

Erlend skrev:
Lady_in_MR2 skrev:Beltekontroll:
1.jeg tok bare smooth pa meg sikkerhetsbeltet(som aldri ellers er i bruk) da jeg fikk ensa politiet som vinka meg inn og da sparte jeg de penga iallefall...
Aldri ellers? Kødder du med meg eller kjører du alltid uten belte? Kjempesmart i så fall :roll: Eneste forsikringa du har for å ikke fly ut av frontruta, og du gir f...
Ja, du har rett der. Har selv sett resultatet av avkjøring med tilhørende rundvelt med både sjåfør og passasjer strødd rundt bilen.
Passasjeren berga, mens føreren ble klemt ihjel av bilen. Hadde de brukt belte, hadde de begge vært i live i dag...
Du skjønner, dørlåsen har en tendens til å gi seg når bilen havner på taket, uansett om døra er låst eller ikke...

Bruk belte, det koster så forbandet lite å ta på seg det...

#68567  av Master

en kompis av meg som kjørte taxi kræsjet i 80 uten bilbelte med ræva først i en fjellvegg og bilen rulla rundt et par ganger. Han ble kasta bak i hattehylla og førerdøra ble trykt inn og førerstolområdet helt sammenklemt. Man kunne se ei lang stripe i taket etter der hodet hannes hadde truffet. Han fikk ikke ei eneste skramme(!). Man kan jo spekulere i om han hadde overlevd hvis han hadde hatt bilbelte. Men han hadde flax! Utrolig flaks. Bruker alltid bilbelte jeg :)

#68611  av cameleon

Nå har jeg blitt stoppet et par ganger i teknisk kontroll uten problemer. Har aldri blitt stoppet av politiet, men var for ikke så lenge siden jeg fikk blålysa bak meg en mørk kveld. Men de forsvant fort bak meg igjen. Så ikkeno mer å si om den saken :roll:

Belte er et must :wink:

#68623  av Erlend

Og hva sier mer sportsbil enn firepunktsseler? Lite det altså :) Kjempetøft, lurt og veldig praktisk når man kjører litt aktivt!

Uansett, ikke noen ide å spekulere i å bruke bilbelte eller ikke pga hva som kan skje. Flere som har blitt drept i bil uten bilbelte enn med ;)

#68731  av Lady_in_MR2

OKEI DA,jeg SKAL heretter suse rundt MED sikkerhetsbelte :?
Har mottat den instruksen foer fra visse personer som er litterann glad i meg :)

Daadyr oyne jeg??? :roll: Jeg var faktisk bare forbanna og frekk!!
Var forsent til jobb og syntest purken var idiot som hadde fulgt etter meg saa lenge uten aa stoppe meg(slik at jeg rakk og gjore mest mulig galt)
Han presterte til og med aa si at han hadde en godkjent utrykkningsbil, as if!!d var bare en simpel terrano el noe. Da jeg bemerka d,sa han at det synest han var flaasete sagt!hehe:D

Ulovlig forbikjoring??Det synest jeg ogsaa er et teit uttrykk.Men det maa vare i mitt tilfelle forbikjoring rett foer bakketopp/slakk sving og ja sperrefelt og andre uoversiktelige plasser.Men det skal man vare litt forsiktig med da, plutselig kommer det ogsaa en annen tulling i hundre og helvete og da er det over og ut gitt......

#68756  av chris

Lady_in_MR2 skrev:OKEI DA,jeg SKAL heretter suse rundt MED sikkerhetsbelte :?
jeg lever i dag kun fordi jeg satt fastspent, når vi var i ulykke for en del år siden.. jeg har ikke prøvd å dø, men jeg vil likevel anbefale å leve